اگر ممنوعیت باقی بماند، دولت ویسکانسین از استثنائات سقط جنین حمایت نخواهد کرد

ایورز همچنین از شکایتی که توسط جاش کائول، دادستان کل دموکرات تنظیم شده بود، به دنبال لغو ممنوعیت ایالتی، که قبل از داشتن حق رای زنان و قبل از جنگ داخلی تصویب شده بود، حمایت می کند.

اورز همچنین به مخالفت میشلز با قوانین به اصطلاح پرچم قرمز اشاره کرد که به قضات اجازه می‌دهد اسلحه و سایر سلاح‌ها را از افرادی که خطر تلقی می‌شوند دور کنند، و همچنین به اظهارات او که صداقت انتخابات 2020 را زیر سوال می‌برد، اشاره کرد. میشلز، برخلاف دیگر جمهوری خواهان، خواستار عدم تایید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشده است. اما میشلز که مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکاست، گفته است که “شاید” انتخابات 2020 دزدیده شده باشد و او بی قید و شرط نگفته است که آیا نتایج انتخابات 8 نوامبر را می پذیرد یا خیر.

ایورز در نظرات خود قبل از طرح سوال، مکرراً میشلز را برای دولت بسیار “رادیکال” و “خطرناک” معرفی کرد. او به حمایت طولانی مدت خود از ممنوعیت کامل سقط جنین اشاره کرد، موضعی که میشلز ماه گذشته تغییر داد.

اورس و مایکلز قرار است برای اولین و تنها مناظره خود قبل از انتخابات در روز جمعه با یکدیگر ملاقات کنند.



منبع

مجلس قانونگذاری ویسکانسین توسط جمهوریخواهان کنترل می شود، که برخی از آنها از اعطای استثنائات تجاوز جنسی و زنای با محارم به قانون ایالتی که پس از لغو رو در مقابل وید توسط دادگاه عالی ایالات متحده وارد عمل شد، ابراز حمایت کرده اند. این حکم تعیین اینکه آیا سقط جنین باید قانونی باشد یا خیر به دولت ها واگذار کرد.

آنا کلی، سخنگوی مایکلز به طور مستقیم به اظهارات اورز در مورد سقط جنین نپرداخته، در عوض گفت که او «می‌خواهد در مورد هر چیزی غیر از سابقه شکست خود صحبت کند».

اورس با تیم میشلز جمهوری‌خواه روبرو می‌شود که از ممنوعیت سال 1849 حمایت می‌کرد و بعد از اینکه در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شد، سمت خود را تغییر داد و اکنون می‌گوید که لایحه‌ای را امضا خواهد کرد که استثنائات را در نظر می‌گیرد.

میشلز همچنین اورس را به خاطر آزادی مشروط قاتلان محکوم و سایرین که توسط کمیسیون آزادی مشروط ایالتی اعطا شده است، مقصر دانسته است. هنگامی که از اورز در مورد آزادی مشروط پرسیده شد، اورس با اشاره به اینکه هرگونه تصمیم برای اعطای آزادی مشروط به فرماندار نیست، بلکه کمیسیونی است که مستقل از او عمل می کند، انتقادات را رد کرد. میشلز از اورز خواسته است که تمام عفو و آزادی مشروط را متوقف کند.

اورز در مورد ممنوعیت کامل سقط جنین گفت: “بدیهی است که او از آن حمایت می کند و حتی از استثنائات تجاوز جنسی و زنای با محارم نیز حمایت نمی کند.”

اورس دو بار جلسات ویژه مجلس قانونگذاری را برای لغو ممنوعیت 1849 و ایجاد راهی برای طرح این سوال در برابر رأی دهندگان تشکیل داده است. جمهوری خواهان هر دو پیشنهاد را رد کردند. اورز روز سه شنبه گفت که قانونگذار ویسکانسین باید Roe v. Wade را تدوین کند.

کوری هس، رئیس سابق باشگاه مطبوعاتی میلواکی، گفت که میشلز برای شرکت در یک رویداد مشابه برای پاسخگویی به سوالات قبل از انتخابات دعوت شده است، اما پاسخی نداده است. کلی به سوالاتی در مورد اینکه آیا مایکلز در یک رویداد آینده شرکت خواهد کرد یا خیر پاسخ نداد.

اوورز همسو با دموکرات‌ها در سراسر کشور تلاش کرده است تا سقط جنین را به موضوعی محوری در رقابتی تبدیل کند که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند حتی درباره آن است. نظرسنجی ها همچنین نشان داده است که اکثریت گسترده ای از رای دهندگان ویسکانسین از قانونی نگه داشتن سقط جنین و حداقل استثناء تجاوز جنسی و زنا با محارم حمایت می کنند.

مدیسون، ویز (AP) – تونی اورز، فرماندار دموکرات ویسکانسین روز سه‌شنبه گفت که اگر قانون ممنوعیت سقط جنین در ایالت در سال 1849 را حفظ کند، لایحه‌ای را که استثناهایی برای تجاوز جنسی و زنای با محارم ایجاد می‌کند، امضا نخواهد کرد.

اورز همچنین از واکنش خود به اعتراضات خشونت آمیز در کنوشا در سال 2020 دفاع کرد که پس از تیراندازی یک افسر پلیس سفیدپوست به جیکوب بلیک، یک مرد سیاه پوست، آغاز شد. میشلز اورس را در واکنش به خشونت مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید که او به اندازه کافی سریع برای فرونشاندن خشونت اقدام نکرده است.

ایورز که بیش از هر فرماندار دیگری در تاریخ مدرن ویسکانسین لوایح را وتو کرده است، نقش خود را به عنوان بلوکی در مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان معرفی کرد. اورز همچنین وعده خود را برای افزایش بودجه برای دولت های محلی برجسته کرد، اقدامی که نیاز به تایید قانونگذار دارد.

کلی، سخنگوی مایکلز، اورز را به خاطر اشاره به اعتراضات به عنوان “اختلال در مدنی” متهم کرد و او را متهم کرد که آنچه اتفاق افتاده را به حداقل رسانده است.

اورز در پاسخ به سوالی در رویداد روتاری کلاب میلواکی که توسط باشگاه مطبوعاتی میلواکی و Wispolitics.com حمایت می شد، گفت: “من آن را امضا نمی کنم زیرا این قانون اساسی را که ممنوعیت سقط جنین است برقرار می کند.”

پیروزی بایدن در ویسکانسین در برابر بررسی ها، بازشماری ها و شکایت های متعدد مقاومت کرده است.

اوورز گفت: “من هر کاری که از من خواسته شد انجام دادم و اگر لازم باشد دوباره انجامش می دهم.”