اگر فکر می کردید حمله ترامپ یک شکست بود، معلوم شد که حق با شماست

او گفت: باور نکردنی است. «این دوباره همه را در واگن ترامپ قرار داد. فقط باد را از بادبان همه گرفته است.»

3) سیاست وجود نداشت.

این هفته یک استراتژیست جمهوری خواه که به رقیب ترامپ مشاوره می دهد، به پولیتیکو گفت: همه چیز تمام شده است. یورش اف‌بی‌آی «به طور کامل به (ترامپ) راه نجات داده است».

فیل بواس ستون نویس سرمقاله The Arizona Republic است. به او ایمیل بزنید [email protected].

حکم جستجوی FBI برای بازیابی اسناد طبقه بندی شده بود. نیوزویک گزارش داد که این موضوع در مورد چیز سنگین تری مانند تحقیقات 6 ژانویه نبود.

5) مدیر اف بی آی مسئول بود.

برخی از ذهن‌های حقوقی این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا FBI به‌جای یورش به خانه ترامپ، فقط احضاریه‌ای صادر نکرد تا ترامپ را به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده وادار کند.

پس اشتباه کردند

برای گارلند، این گام مهمی برای شکستن سکوت و شروع بازسازی اعتماد به وزارت دادگستری و FBI بود.

این دو منبع، در حالی که از جستجوی دستور دادگاه دفاع می کردند، از اجرای قانون فدرال انتقاد داشتند.

در زمان اسب و کالسکه، آنها به این افراد “کود فروش” می گفتند.

آنها متوجه نشدند که چه چیزی برای جف گرینفیلد، خبرنگار قدیمی ABC و CBS آشکار بود – اینکه آنها یک رویداد 100 مگاتون.

«(مریک) گارلند هیچ اطلاع قبلی از تاریخ و زمان حمله خاص نداشت و از او خواسته نشد که آن را تأیید کند. این مقام می‌گوید: «می‌دانم باورش برای مردم سخت است، اما این موضوع مربوط به دادستان ایالات متحده و اف‌بی‌آی بود.» طبق گزارش این مجله.

این مقام به نیوزویک گفت که گارلند مرتباً در مورد تحقیقات مربوط به قانون رکوردها مطلع می شد، اما هنگامی که حمله از بین رفت، به او هشدار داده نشد. (اطلاعات بیشتر در مورد آن در به روز رسانی زیر.)

نه، ما باید می‌دانستیم که مشکلی پیش آمده است، زمانی که عدالت نمی‌توانست بایستد و توضیح دهد که چرا 246 سال سابقه را تخریب کرد و به مأموران دولتی اجازه داد تا از کشوهای یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا عبور کنند.

«کودفروشان» درباره حمله ترامپ صحبت می کنند

1) این در مورد کاغذ بود.

برای اینکه این لحظه را درک نکنید، با متواضعانه با منابع ناشناس بازگردید تا بپذیرید که ناتوانی خود را برای هموطنان آمریکایی خود و ضعف در برابر دشمنان جهانی به هم ریخته اید.

وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی متوجه نشدند که چه کار می‌کنند، وقتی 30 مامور و تکنسین فدرال را در کلوپ مار-آ-لاگو و به محل زندگی رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده هدایت کردند.

در عوض، راست آمریکا فوران کرد.

همانطور که منابع نیوزویک تصریح می‌کنند، فکر نمی‌کردند که تفتیش خانه یک رئیس‌جمهور سابق برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده امری بزرگ باشد.

این مقام می گوید: «این واقعا بهترین و بدترین بوروکراسی در عمل است. آنها می‌خواستند این واقعیت را مشخص کنند که این یک اقدام معمول اجرای قانون است، بدون هرگونه رنگ سیاسی، و با این حال [they] دقیقا برعکس شد. ”

4) دادستان کل نمی دانست.

دانیل هنینگر، ستون نویس وال استریت ژورنال، وقایع نگار دقیق سیاست آمریکا، نوشت: حمله ترامپ اکنون یک فاجعه سیاسی دیوار به دیوار برای ایالات متحده است.

این دو مقام دادگستری گفتند که ماموران اطلاعاتی از “منبع انسانی محرمانه FBI” داشتند، منبعی که توانسته بود اسناد محرمانه رئیس جمهور سابق ترامپ را هنوز پنهان کند و حتی محل آن اسناد را شناسایی کند.

2) منبع داخلی داشتند.

هنینگر نوشت: همانقدر که دوره ریاست جمهوری ترامپ هرج و مرج بود، دوره دوم ترامپ هیچ شباهتی به دوره اول نخواهد داشت. ترامپ دوم یک جنگ داخلی چهار ساله خواهد بود.

و هر روز این سوال بلندتر می شود.

او از کارمندان وزارت دادگستری در برابر انتقادات اخیر دفاع کرد. من ساکت نخواهم ایستاد تا زمانی که تمامیت آنها به طور ناعادلانه مورد حمله قرار گیرد.»

اما آسیب واقعی است.

این مقام دادگستری به نیوزویک گفت: «چه نتیجه معکوس تماشایی. «… این واقعاً موردی است که اداره تأثیر را اشتباه خوانده است».

2 کلمه برای این تفکر: “تخریب عظیم”

ما اکنون سه روز هستیم و از حمله به مار-آ-لاگو گذشته ایم و هنوز از رئیس جمهور، دادستان کل و مدیر اف بی آی خبری نداریم.

اینجا کسی مسئول هست؟

FBI ممکن است از اختیار دادگاه برای انجام کاری که انجام می‌داد داشته باشد، اما این جستجو یک اقدام تحریک‌آمیز در کشوری در لبه تیغ بود. قطبی شدن آمریکا در اوج زندگی ما قرار دارد.

او هیچ سوالی نپذیرفت، اما گفت که اطلاعات بیشتری را «در زمان مناسب» و «به روش مناسب» ارائه خواهد کرد.

نیوزویک گزارش داد: «هر دو مقام ارشد دولتی می‌گویند این حمله بدون انگیزه سیاسی برنامه‌ریزی شده بود، اف‌بی‌آی صرفاً قصد داشت اسناد بسیار محرمانه‌ای را که به‌طور غیرقانونی از کاخ سفید برداشته شده بود، بازیابی کند.»

هنری کیسینجر، که به عنوان وزیر امور خارجه ریچارد نیکسون خدمت می کرد، اخیرا به یک روزنامه انگلیسی گفت که آمریکای امروزی «بی نهایت بیشتر» از دوران ویتنام تقسیم شده است. بحث بیان نشده اما بسیار واقعی در حال حاضر در آمریکا بر سر این است که آیا ارزش های اساسی آمریکا معتبر بوده است یا خیر.

ترامپ روی طناب بود. FBI به او طناب نجات داد

این منابع به نیوزویک گفتند که کریستوفر رای برای انجام این حمله به او کمک کرد.

این منابع به نیوزویک گفتند که یورش به خانه ترامپ «عمداً زمان‌بندی شده بود که در زمان غیبت رئیس‌جمهور انجام شود». تصمیم‌گیرندگان اف‌بی‌آی در واشنگتن و میامی فکر می‌کردند که محروم کردن رئیس‌جمهور سابق از فرصت عکس یا بستری برای ایستادن (یا تلاش برای خنثی کردن حمله) باعث پایین آمدن چهره رویداد می‌شود.»

آیا آنها می توانستند سوابق را از راه های کمتر سرزده به دست آورند؟

بسیاری از ما در سمت راست شاهد ظهور رهبران بهتر در حزب جمهوری خواه بودیم که در نهایت می توانند جایگزین ترامپ به عنوان پرچمدار جمهوری خواه در سال 2024 شوند.

دولت به جای اینکه رهبرانش روی تریبون بروند، چند کارمند ناشناس دولتی را با بیل و چرخ دستی بیرون کرد تا آشفتگی را پاک کنند.

ما این را از کریستوفر رای، رئیس FBI نمی دانیم، که تنها اظهاراتش محکوم کردن تهدید به مرگ علیه مأمورانش بود.

یکی از آنها “یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری که 30 سال کهنه سرباز اف بی آی” است.

ما می دانیم که آنها از دادستان کل مریک گارلند که در مورد این موضوع به انزوا رفته است اشتباه نکرده اند.

ما باید فرض کنیم که هر دو منبع بر اساس مجوز مافوق خود صحبت می کردند، در غیر این صورت اطلاعات ایالات متحده یک کشتی بسیار نشتی دارد – مشکلی شاید جدی تر از یادداشت های طبقه بندی شده دونالد ترامپ.

منابع ناشناس حقایق مهمی را ارائه کردند

کلماتی برای توصیف این نوع تفکر وجود دارد: “تخریب عظیم”.

تصور کنید اگر اتفاقاتی مانند این برای شی جین پینگ یا ولادیمیر پوتین رخ می داد، در مورد ثبات چین یا روسیه چه فکری می کردیم. آنها ما را بی ثبات و آسیب پذیر می بینند. مخالفان ما نسبت ریسک به پاداش جهانی خود را دوباره انجام می دهند.

نیوزویک آنها را “دو مقام ارشد دولتی” با “اطلاعات مستقیم از مذاکرات FBI” نامید.

مصاحبه آنها با خبرنگار کهنه کار نیوزویک، ویلیام ام. آرکین، که مدتهاست مسائل امنیت ملی را پوشش داده است، حقایق مهمی را نشان داد:

با وجود گمانه زنی های فراوان: در اینجا چیزی است که ما در مورد حمله Mar-a-Lago می دانیم

بیشتر از Boas: حمله اف بی آی به خانه ترامپ می تواند آمریکا را از هم بپاشد

دیدگاه دیگر: AG Garland مالک حمله FBI است. حرکت تو ترامپ

این مقاله در اصل در آریزونا ریپابلیک منتشر شد: یورش اف‌بی‌آی به خانه ترامپ، در 2 کلمه: «تخریب عظیم»





منبع

6) آنها پیش بینی بازگشت ضربه را نداشتند.

به روز رسانی: مریک گارلند در 11 آگوست بیانیه کوتاهی ارائه کرد و تاکید کرد که هیچ کس بالاتر از قانون نیست و افزود: “من شخصا تصمیم به درخواست حکم بازرسی در این مورد را تایید کردم.”

کسی در دولت ایالات متحده باید از اف بی آی و وزارت دادگستری به دلیل اجرای چنین عملیات اجرای قانون بسیار حساس و نتیجه‌ای بدون سرکشی به دادستان کل و رئیس‌جمهور ایالات متحده انتقاد کند.