اگر ایالات متحده به سقف بدهی برسد چه اتفاقی می افتد؟ با نزدیک شدن به مرزهای کشور، قانونگذاران دعوا می کنند

تعریف: سقف بدهی حداکثر مبلغی است که دولت ایالات متحده می تواند برای پرداخت تعهدات موجود خود از جمله حقوق تامین اجتماعی و ارتش هزینه کند.

  • ضربه: به گفته کارشناسان، اگر دولت فدرال در پرداخت ها نکول کند، پیامدهای آن می تواند شامل سقوط بازار سهام، رکود اقتصادی و افزایش بیکاری باشد.

  • در صورت عدم افزایش سقف چه اتفاقی می افتد؟

    حتی تهدید به نکول می تواند باعث رکود اقتصادی شود، همانطور که در سال 2011 اتفاق افتاد، زمانی که رتبه اعتباری کشور در نتیجه بحث طولانی سقف بدهی کاهش یافت.

    راه حل های روی میز چیست؟

    مک کارتی روز سه شنبه به خبرنگاران کاپیتول هیل گفت: “ما یک مجلس جمهوری خواه، یک سنای دموکرات داریم. شما رئیس جمهور را در آنجا دارید.” “فکر می‌کنم این غرور است که بگوییم: “اوه، ما در مورد هیچ چیز مذاکره نمی‌کنیم، به خصوص در مورد تامین مالی. اگر کسی فرزندی داشت و کارت اعتباری او مدام به حد مجاز می‌رسید، می‌خواهید رفتار خود را تغییر دهید. “

    در این میان، کنگره مذاکرات را ادامه خواهد داد. انتظار می رود جمهوری خواهان مجلس به رهبری کوین مک کارتی، رئیس مجلس، از این مناظره به عنوان اهرمی برای فشار بر کاهش هزینه ها استفاده کنند.

    آخرین: یلن در نامه خود گفت که انتظار می رود کنگره پنج شنبه (19 ژانویه) به سقف برسد. با وجود ضرب الاجل، وزارت خزانه داری می تواند “اقدامات فوق العاده ای” برای ادامه پرداخت بدهی خود برای چندین ماه دیگر انجام دهد.

  • دموکرات‌ها گفته‌اند که چنین پیشنهادی غیرشروع خواهد بود. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که دولت حاضر به مذاکره نخواهد بود و کنگره باید این موضوع را “بدون قید و شرط” حل کند.

    اگر کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، دولت به طور خودکار پرداخت های خود را نکول می کند. در بیش از 100 سالی که از تصویب این محدودیت می گذرد، هرگز این اتفاق نیفتاده است.

    جفریس و شومر: “حدود بدهی سه بار در زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور بود، دو بار زمانی که جمهوری خواهان اکثریت در مجلس نمایندگان و سنا داشتند، به روشی دو حزبی افزایش یافت. این بار نیز نباید متفاوت باشد.” در بیانیه ای نوشت.

    عمیق تر برو:

    “آیا نباید گفتگوی صادقانه ای در مورد چگونگی شروع زندگی در حد توان خود داشته باشیم، چگونه مطمئن شویم که پولی را که نداریم قبل از آن خرج نمی کنیم؟” اسکالیس گفت.

    یکی از طرح های احتمالی جمهوری خواهان که هنوز علنی نشده و توسط واشنگتن پست گزارش شده است، دولت را وادار می کند تا بر اساس فهرستی از اولویت ها، پرداخت ها را انجام دهد. بر اساس این طرح، هزینه های حیاتی مانند بهره بدهی و مدیکر پرداخت می شود، در حالی که سایر تعهدات از جمله مدیکاید و کنترل مرزی کنار گذاشته می شود.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: سقف بدهی: چرا مهم است که مهلت روز پنجشنبه برای برداشتن آن نزدیک شود





    منبع

    ژان پیر گفت: “این یک طرح نیست. این یک دستور العمل برای یک فاجعه اقتصادی است.” او افزود: “این وظیفه کنگره است. این چیزی است که وظیفه اصلی آنها برای مقابله با سقف بدهی است… نباید از آن به عنوان یک فوتبال سیاسی استفاده شود.”

    چیزی که نیست: رای به خرج کردن پول بیشتر. بدون سقف بالاتر، دولت باید قبض‌هایی را که قبلاً متعهد به پرداخت آن بوده است، نکول کند.

  • در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید.

    سقف بدهی چقدر است و چرا اهمیت دارد؟

    • کارشناسان اقتصادی می گویند عدم افزایش سقف عواقب اقتصادی ملی و جهانی را به همراه خواهد داشت که تاثیرات آن را آمریکایی ها به طرق مختلف احساس می کنند.

      کنگره می تواند با افزایش یا تعلیق حد مجاز از فاجعه اقتصادی جلوگیری کند، همانطور که بارها در گذشته انجام داده است. با این حال، محافظه کاران مجلس با درخواست کاهش شدید هزینه ها، تهدید می کنند که این روند را به تعویق می اندازند، سنای دموکرات و کاخ سفید قبلاً اعلام کرده است که آنها را نمی پذیرند.

      یلن در نامه خود به رهبران هر دو حزب در هر دو مجلس نوشت: «عدم انجام تعهدات دولت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد ایالات متحده، معیشت همه آمریکایی‌ها و ثبات مالی جهانی وارد می‌کند».

      ترس از رسیدن دولت فدرال به «سقف بدهی» روز جمعه، پس از ارسال نامه‌ای به رهبران احزاب در کنگره، وزیر خزانه‌داری، که جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا از آنها خواست تا قبل از ضرب‌الاجل مورد انتظار روز پنجشنبه، افزایش دهند، افزایش یافت.

      در حالی که روز پنجشنبه آخرین مهلت پیش بینی شده است، یلن گفت که وزارت خزانه داری “اقدامات فوق العاده ای” را اتخاذ خواهد کرد که انتظار می رود دولت را حداقل تا اوایل ژوئن به پایان برساند.

      دموکرات‌ها از جمله حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر سنا، می‌گویند که «می‌خواهند به سرعت حرکت کنند» تا از رکود بالقوه جلوگیری کنند.

      پس از تصویب بسته قوانینی که افزایش محدودیت را دشوارتر می‌کند مجلس نمایندگان، استیو اسکالیز، رهبر اکثریت، گفت که اولویت جمهوری‌خواهان پایان دادن به آنچه آنها به عنوان چرخه هزینه‌های بیش از حد می‌دانند، است.

      این اولین بار نیست که حزب جمهوری خواه این استراتژی را پیشنهاد می کند. اما کارشناسان آن زمان و اکنون نسبت به آن هشدار داده اند و می گویند که این رویکرد از سقوط اقتصادی جلوگیری نخواهد کرد.

      نمایندگان مجلس چه گفته اند؟