اگر از رای دادن به هر جایگزینی امتناع کنید، موضع گیری در برابر ترامپ سخت است

هنگامی که صحبت از تهدید رئیس جمهور سابق ترامپ به میان می آید، آنتونی گونزالس، نماینده اوهایو، ادعای خود را مبنی بر اینکه “من شخصاً تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا مطمئن شوم او برنده نمی شود” را تضعیف می کند و همچنین می گوید: “من” من به دموکرات ها رای نمی دهم.” (آماندا آندراد-روادز / آسوشیتدپرس)

“رئیس جمهور سابق چه کاربردی می تواند از اطلاعات طبقه بندی شده یا فوق محرمانه پس از ترک پست داشته باشد؟” اد اوکیف، خبرنگار CBS، روز یکشنبه در رابطه با جستجوی FBI از مار-آ-لاگو از ترنر پرسید: “چرا آن را با او به فلوریدا به خانه بیاورید؟”

و با این حال، گونزالس پس از گفتن “اگر او دوباره در سال 24 نامزد شود، من شخصاً تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا مطمئن شوم که او برنده نمی شود”، ادامه داد: “من به دموکرات ها رای نمی دهم.” که در مقابل “من هر کاری که بتوانم شخصاً انجام خواهم داد تا مطمئن شوم او برنده نمی شود.”

آنتونی گونزالس، نماینده ایالت اوهایو، در جریان جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس در کنگره هیل در واشنگتن، چهارشنبه، 1 دسامبر 2021، دستان خود را در صورت خود قرار می دهد. (AP Photo/Amanda Andrade-Rhoades)

این به این معنا نیست که مترقیان بالاتر از سرزنش هستند. محتویات لپ‌تاپ هانتر بایدن ممکن است برای تحریک یک شورش استفاده نشده باشد، اما این تحقیقات سزاوار بیش از کنایه‌های لیبرال‌ها درباره فرزندان ترامپ است.

جمهوری خواهان کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان، نمایندگان لیز چنی از وایومینگ و آدام کینزینگر از ایلینوی، اظهارات مشابهی را تکرار کرده اند و با بدتر جلوه دادن غیرمستقیم دموکرات ها، جدیت نارضایتی خود را از ترامپ تضعیف می کنند. این بدون شواهدی از تقلب گسترده در رأی‌دهی، چارچوب کودتا یا هر نمونه دیگری از تلاش‌های هماهنگ برای سرنگونی دموکراسی ما.

زمانی که گونزالس به تپر گفت: «کشور می‌تواند از دور سیاست بد جان سالم به در ببرد، موافقت کردم. کشور نمی‌تواند با آتش زدن قانون اساسی دوام بیاورد.»

حتی برخی از سرسخت‌ترین منتقدان ترامپ برای تنبیه او بدون اینکه احساس کنند نیازی به حذف دموکرات‌ها برای پوشش دادن ندارند، مشکل دارند. جستجو برای یک نقطه اسطوره‌ای شیرین که در آن جمهوری‌خواهان بتوانند از برند در برابر ترامپ محافظت کنند و در عین حال از ترامپیسم نیز سود ببرند، از سال 2015 ادامه دارد.

آنتونی گونزالس، نماینده اوهایوایی ترنر را در نظر بگیرید. حالا، پاییز گذشته، در بحث درباره اینکه چرا به 9 جمهوری‌خواه دیگر مجلس نمایندگان آمریکا در رای دادن به استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیوست، به جیک تاپر از سی‌ان‌ان گفت که دیگر نمی‌تواند به ترامپ «حتی برای چند روز به عنوان فرمانده کل ارتش ما» اعتماد کند. “

گونزالس گفت: «این بسیار ناراحت کننده بود که به این نتیجه رسیدم. «احساس می‌کردم در این مورد چاره‌ای ندارم. من باید کاری را که فکر می کردم درست است برای محافظت از کشور انجام می دادم.»

@LZGranderson

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.





منبع

توضیح تند «خاطرات» ترنر آخرین تلاش جمهوری خواهان کنگره برای کم اهمیت جلوه دادن هرگونه اشتباه احتمالی رئیس جمهور سابق است – حتی اگر انجام آن احمقانه به نظر برسند.

اگر منصف باشیم، ترنر برای سوار شدن به قطار ترامپ کند بود. در واقع، او در سال 2016 از جان کاسیچ کاندیدای دیرهنگام برای ریاست جمهوری حمایت کرد. اما پس از انتخابات، ترنر در صف قرار گرفت. چند سال بعد، او در تلویزیون به این موضوع اشاره می‌کند که مردی که تلاش کرد انتخابات را باطل کند، اطلاعات فوق سری را در خانه‌اش نگه داشته تا بر موانع نویسنده غلبه کند.

ترنر پاسخ داد: «خب، نمی‌دانم. منظورم این است که باید از او بپرسید. اما مطمئناً، همه ما می‌دانیم که هر رئیس‌جمهوری سابق به اسناد خود دسترسی دارد. خاطرات خود را اینگونه می‌نویسند. آنها نمی‌کنند. می دانید، همه چیزهایی را که در مدیریت آنها رخ داده است به خاطر می آورید.

نمی‌توانم بگویم دلیل اینکه ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، اطلاعات فوق‌محرمانه را در اقامتگاه شخصی‌اش نگه می‌دارد، «اینطوری است که خاطراتشان را می‌نویسند» یادداشت کرده‌ام، اما هی، من چه می‌دانم؟ مایکل آر. ترنر (R-Ohio) عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا است، و من فقط یک روزنامه نگار هستم که در تعجبم که چرا یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان با استفاده از اطلاعات فوق سری در یک گزارش همه چیز موافق است.

اما جدی گرفتن پیام گونزالس و سایر جمهوری خواهان به ظاهر منطقی دشوار است. آنها به ما می گویند که ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است، اما همچنین می گویند که رای دادن به یک دموکرات بدتر است. گاهی اوقات وقتی سعی می کنید هر دو طرف را در سیاست بازی کنید، در نهایت خودتان را بازی می کنید.

شما فکر می کنید که یافتن اسناد فوق محرمانه در خانه شخصی که نسبت به رژیم های خودکامه ضعف دارد، باعث نگرانی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان می شود. با این حال، نماینده کنگره از اوهایو از رای دهندگان می‌خواهد که در مورد پرونده‌ها فکر کنند، چرا که کتاب‌های کتابخانه‌ای عقب افتاده است. فراموش نکنید که آخرین باری که از اطلاعات طبقه بندی شده برای تقویت یک خاطرات استفاده شد، ژنرال دیوید اچ. پترائوس مجبور شد از سمت مدیر سیا استعفا دهد و به دنبال توافقی باشد.

حدس می‌زنم هیچ چیز مانند یک اطلاعات فوق‌محرمانه برای به جریان انداختن آب‌های خلاقانه قدیمی وجود ندارد.

با این حال، پیشنهاد این که می‌توان از اطلاعات فوق محرمانه برای کمک به نوشتن خاطرات ریاست‌جمهوری استفاده کرد، نشان می‌دهد که برخی از جمهوری‌خواهان تنها برای محافظت از ترامپ در برابر عواقب اقداماتش مایل به رفتن به آن هستند. سیاستمدارانی مانند ترنر ترجیح می‌دهند توضیحات بی‌معنی ارائه دهند یا با اشباع کردن بحث‌ها با معادل‌های نادرست، تخلفات ترامپ را کاهش دهند. هر چیزی برای جلوگیری از عواقب ناشی از مسئولیت پذیری افراد قدرتمند.

به قول معروف زندگی به سرعت به سراغت می آید.