اکنون نیمی از آمریکایی ها پیش بینی می کنند که ایالات متحده ممکن است روزی «دموکراسی بودن را متوقف کند».

______________

هنوز هم محدود به اقلیت کوچکی است، این باور که حمله به ساختمان کنگره “توجیه” بود (17%) از دسامبر 5 امتیاز افزایش یافته است (12%). اکنون بالاترین سطحی است که تا به حال بوده است.

  • تصویر دونالد ترامپ در جریان دومین جلسه استماع کمیته 6 ژانویه در روز دوشنبه به تصویر کشیده شده است. (تام ویلیامز/CQ-Roll Call از طریق گتی ایماژ)

    و در حالی که 60 درصد از آمریکایی ها در ماه دسامبر گفتند که فکر می کنند “حمله دیگری مانند حمله 6 ژانویه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد”، تعداد کمتری (53٪) اکنون چنین می گویند.

  • به ویژه جمهوری خواهان احتمال بیشتری دارد که موافق باشند که آمریکا «در گذشته» (71 درصد) نسبت به «امروز» (36 درصد) نسبتاً با «مردم مانند آنها» رفتار می کرد – اگرچه تعداد بیشتری از دموکرات ها اولین (50٪) را نسبت به دومی می گویند. (46%).

    و شاید نگران‌کننده‌تر از همه، تنها حدود نیمی از آمریکایی‌ها حاضرند «خشونت فیزیکی» (50 درصد) و «به دست گرفتن اسلحه علیه دولت» (47 درصد) را رد کنند، وقتی از آنها پرسیده شد که آیا مواقعی وجود دارد که چنین اقداماتی «می‌شود. برای محافظت از کشور در برابر افراط گرایان توجیه شود. حدود یک چهارم از آمریکایی ها می گویند خشونت (26٪) و گرفتن سلاح (23٪) می تواند موجه باشد.

    نظرسنجی تا این حد پیش نمی رود. اما نشان می دهد که آمریکایی ها تا حد زیادی یکدیگر را ناامید کرده اند.

    اکنون نیمی از آمریکایی ها پیش بینی می کنند که ایالات متحده ممکن است روزی «دموکراسی بودن را متوقف کند».

    با این حال، حتی چنین عدم اطمینانی احتمالاً در نهایت توسط خصومت حزبی از بین می رود. 60 درصد از دموکرات ها و 61 درصد از جمهوری خواهان اکنون بر این باورند که آمریکا در حال تبدیل شدن به یک “کشور کمتر دموکراتیک” است. تنها 23 درصد می گویند که کشور در حال “دموکراتیک تر” شدن است.

    بنابراین در حالی که داده ها نشان می دهد که به نظر می رسد بسیاری از آمریکایی ها در حال از دست دادن ایمان به آینده دموکراسی آمریکایی هستند، به نظر می رسد تعداد نسبتا کمی علاقه مند به حساب کردن تلاش واقعی برای تضعیف آن باشند. این یک سوال نگران کننده را ایجاد می کند: آیا آمریکایی ها به سادگی از دموکراسی دست کشیده اند؟

    اکثریت جمهوری خواهان (52%) نیز می گویند این احتمال وجود دارد که “جنگ داخلی در ایالات متحده در [their] طول عمر»؛ نیمی از مستقل‌ها (50%) و تعداد زیادی از دموکرات‌ها (46%) موافق هستند. در هر گروه، کمتر از 4 نفر از هر 10 نفر می‌گویند که احتمال جنگ داخلی دیگر وجود ندارد.

    یکی از حامیان دونالد ترامپ پرچم کنفدراسیون را بیرون از مجلس سنا در دست گرفته است.

    با این حال، در همان زمان، به نظر می‌رسد تعداد زیادی از آمریکایی‌ها نسبت به جلسات استماع کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره تحقیق می‌کند بی‌تفاوت به نظر می‌رسند – تلاشی برای رسیدن به انتهای یکی از دراماتیک‌ترین حملات به کنگره. روند دموکراتیک در تاریخ ایالات متحده

    تعداد آمریکایی‌هایی که شرکت‌کنندگان در 6 ژانویه را «عمدتاً صلح‌جو و قانون‌گرا» توصیف می‌کنند (30%) نیز از دسامبر 6 امتیاز (از 24%) افزایش یافته است.

  • در واقع، نظرسنجی جدید از 1541 بزرگسال آمریکایی – که از 10 ژوئن (روز پس از اولین جلسه استماع کمیته) تا 13 ژوئن (روز دومین جلسه آن) انجام شد – نشان داد که کمتر از 1 نفر از هر 4 نفر (24٪) می گویند که دارند. اولین پخش زنده را پنجشنبه گذشته در ساعات پربیننده تماشا کردم. فقط کمی بیشتر (27٪) می گویند که بعداً در اخبار پوشش داده شدند. نزدیک به نیمی (49 درصد) می گویند که اصلاً جلسات استماع را دنبال نکرده اند.

    تصویری از دونالد ترامپ بر روی یک صفحه بزرگ بالای کمیسیون 6 ژانویه در دومین جلسه استماع آن پخش می شود.

    این توضیح می‌دهد که چرا 43 درصد از جمهوری‌خواهان همچنان می‌گویند که «معترضان چپ‌گرا که تلاش می‌کنند ترامپ را بد جلوه دهند» سزاوار «بیشترین سرزنش» برای 6 ژانویه هستند، در مقایسه با تنها 7 درصد که خود ترامپ را مقصر می‌دانند، 10 درصد برای «حامیان ترامپ». تجمع در کاپیتول هیل» و 12 درصد برای «گروه های دست راستی مانند پسران مغرور» – حتی اگر هیچ مدرکی دال بر دست داشتن لیبرال ها وجود نداشته باشد.

    هواداران ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند.

    این تحقیق بذر کوچکی از امید را برای کمیته مجلس دارد. در ماه دسامبر، 72 درصد از جمهوری خواهان این کمیته را پیش بینی کردند نمی خواهد “راستش را بگو” در مورد 6 ژانویه. اما امروز، تعداد جمهوری خواهانی که می گویند کمیته نیست گفتن حقیقت 12 امتیاز کمتر (60%) است، در حالی که تعداد کسانی که می گویند مطمئن نیستند 10 امتیاز بیشتر است (28%). این ممکن است نشان دهنده باز بودن برای متقاعد کردن باشد.

    تا حدودی به این دلیل، کمتر از نیمی از آمریکایی ها (45٪) می گویند که معتقدند ادعای مرکزی کمیته تحت رهبری دموکرات ها مبنی بر اینکه حمله 6 ژانویه “بخشی از طرحی برای ابطال انتخابات بود.” بقیه می گویند که اینطور نبود (35%) یا مطمئن نیستند (20%).

    و دموکرات‌ها نیز همین احساس را نسبت به جمهوری‌خواهان دارند.

    طبق معمول، حزب گرایی برای درک آنچه در اینجا می گذرد، کلیدی است. بینندگان زنده این جلسات در میان رای دهندگان دونالد ترامپ (9%)، جمهوری خواهان (13%) و بینندگان فاکس نیوز (22%) کمترین میزان را داشتند. در میان رای دهندگان جو بایدن (47%)، دموکرات ها (44%) و بینندگان MSNBC (52%) بالاترین میزان را داشت. تقریباً سه چهارم (72 درصد) کسانی که تماشا کردند خود را دموکرات یا مستقل با گرایش دموکرات معرفی کردند.

    حامیان ترامپ با لباس ضد شورش با پلیس درگیر می شوند.

    لازم به ذکر است که این تمایلات به ویژه در سمت راست برجسته است – همانطور که خود 6 ژانویه نشان داد. نزدیک به 8 نفر از هر 10 رای دهنده ترامپ (79%) می گویند “محدود کردن آزادی بیان” به عنوان روشی برای محافظت از کشور در برابر افراط گرایان رادیکال ممنوع است. 65 درصد در مورد «تظاهرات در خارج از اقامتگاه شخصی مقامات دولتی» نیز همین را می گویند. با این حال، تنها 39 درصد استفاده از سلاح علیه دولت را در چنین شرایطی رد می کنند – و تقریباً به همان اندازه (31٪) می گویند که ممکن است توجیه شود.

    نظرسنجی جدید Yahoo News/YouGov نشان می‌دهد که اکثر دموکرات‌ها (55%) و جمهوری‌خواهان (53%) اکنون فکر می‌کنند که “احتمالا” آمریکا “در آینده دموکراسی بودن را متوقف خواهد کرد” – بیانی خیره کننده از استیصال دو حزبی در مورد جهت گیری کشور.

    یکی از حامیان ترامپ با پرچم کنفدراسیون در خارج از مجلس سنا در جریان هجوم به ساختمان کنگره. (سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

    وقتی از اکثریت جمهوری خواهان خواسته می شود عبارتی را انتخاب کنند که “بهترین توصیف بیشتر مردم در آن سوی راهروی سیاسی باشد”، اکثریت جمهوری خواهان جملات منفی شدیدی مانند “خارج از تماس” (30٪)، “تهدیدی برای آمریکا” را انتخاب می کنند. (25٪)، “غیر اخلاقی” (8٪) و “تهدیدی برای من شخصا” (4٪). یک کسر کوچک عبارات دلسوزانه تری مانند “خوش نیت” (4٪) یا “نه چندان متفاوت از من” (6٪) را انتخاب می کند.

    تنها 15 درصد از رای دهندگان بایدن موافق هستند.

    به همین ترتیب، تنها 37 درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که یک توطئه وجود داشته است و «دونالد ترامپ در مرکز آن قرار داشته است. [it]- بحث اصلی دیگر کمیته.

    نتایج در میان دموکرات‌ها تقریباً یکسان است، با نکات منفی مانند “خارج از تماس” (27٪)، “تهدید برای آمریکا” (23٪)، “غیر اخلاقی” (7٪) و “تهدید برای من شخصا” (4). ٪ بسیار بیشتر از پاسخ های مثبت مانند “خوب نیت” (7٪) یا “نه چندان متفاوت از من” (5٪).

    پس از تظاهرات در 6 ژانویه 2021، هواداران ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند. (ساموئل کوروم/گتی ایماژ)

    اما اگر جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به جمهوری‌خواه عمدتاً شورش 6 ژانویه در کنگره را نادیده می‌گیرند، پس چرا بیشتر آنها نسبت به آینده دموکراسی بدبین هستند؟ به همین دلیل، اکثر آنها در وهله اول از تماشای جلسات استماع امتناع کرده اند: زیرا آنها دموکرات ها – نه حامیان ترامپ که ساختمان کنگره را هجوم آورده اند – به عنوان مشکل واقعی می بینند.

    درگیری حامیان ترامپ با پلیس در خارج از ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021. (روبرتو اشمیت/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

    نظرسنجی Yahoo News توسط YouGov با استفاده از یک نمونه ملی از 1541 بزرگسال آمریکایی که از 10 تا 13 ژوئن 2022 به صورت آنلاین مورد بررسی قرار گرفتند، انجام شد. این نمونه بر اساس جنسیت، سن، نژاد و تحصیلات بر اساس نظرسنجی جامعه آمریکایی، انجام شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده، و همچنین وضعیت رای (یا عدم رای) ریاست جمهوری 2020 و وضعیت ثبت نام رای دهندگان. پاسخ دهندگان از پانل انتخابی YouGov انتخاب شدند تا نماینده همه بزرگسالان آمریکایی باشند. حاشیه خطا حدود 2.9 درصد است.



  • Source link

    در همین حال، تعداد آمریکایی‌هایی که «بسیاری از» تقصیرها را به ترامپ در حمله 6 ژانویه نسبت می‌دهند، 6 امتیاز (از 45 درصد به 39 درصد) کاهش یافت، همانطور که اعدادی که در مورد «جمهوری‌خواهانی که مدعی شدند انتخابات دزدیده شده است» همین را نشان می‌دهند. (کاهش 42 درصد به 36 درصد) و «حامیان ترامپ که در کنگره آمریکا تجمع کردند» (50 درصد کاهش به 43 درصد).

  • در همین حال، تعداد رای دهندگان ترامپ و بایدن که می گویند طرف مقابل در درجه اول تهدیدی برای آمریکا است (به ترتیب 28 درصد و 25 درصد) دو برابر تعداد رای دهندگانی است که می گویند طرف مقابل عمدتا «در سیاست اشتباه کرده است» (14 درصد و 13 درصد). ٪.

    نیمی از آمریکایی ها (49٪) با در نظر گرفتن مستقل ها و کسانی که هیچ وابستگی سیاسی ندارند، احساسات مشابهی را ابراز می کنند، در حالی که تنها یک چهارم (25٪) پایان دموکراسی آمریکایی را بعید می دانند و یک چهارم دیگر (25٪) می گویند. آنها مطمئن نیستند.

    باز هم، وابستگی حزبی این دیدگاه ها را تعریف می کند: 84 درصد از رأی دهندگان بایدن و 77 درصد از دموکرات ها معتقدند که این حمله بخشی از توطئه ای برای ابطال انتخابات بوده است. 71 درصد از رأی دهندگان ترامپ و 59 درصد از جمهوری خواهان معتقدند این حمله بخشی از چنین نقشه ای نبوده است. استقلالی ها به طور مساوی تقسیم شده اند – 39٪ بله در مقابل 41٪ خیر – در این سوال.

    اکنون نیمی از آمریکایی ها پیش بینی می کنند که ایالات متحده ممکن است روزی «دموکراسی بودن را متوقف کند».

    همچنین به توضیح اینکه چرا اعضای کمیته 6 ژانویه اگر امیدوارند افکار عمومی را به حرکت درآورند، کار خود را برایشان قطع می کند، کمک می کند. تحقیقات جدید Yahoo News/YouGov نشان می‌دهد که خشم نسبت به اهداف تحقیق مجلس نمایندگان تنها در هفت ماه گذشته کاهش یافته است.