او یک ماهی عجیب با دندان های واقعا بزرگ را از برکه ساحل میامی بیرون کشید. پیرانا بود؟

ماهی را از روی نیشش قضاوت نکنید

چیزی که او در عوض پیدا کرد چیزی متفاوت بود، چیزی که قبلاً هرگز ندیده بود. زمانی که استرادا مگسی را در آب فرو برد – ماهی به طرز وحشیانه‌ای برخورد کرد – “او آن را به طرز عجیبی استنشاق کرد” – و خط را تمیز کرد.

به عنوان یک هنرمند، استرادا در نقاشی های بوم با تم ماهی، نقاشی های دیواری و پوشاک تخصص دارد. او گفت که ده سال است تقریبا هر روز ماهیگیری می کند و به خود می بالد که می تواند گونه ها را به راحتی شناسایی کند.

مرکز گونه‌های مهاجم و سلامت اکوسیستم دانشگاه جورجیا پایگاه داده‌ای از گزارش‌های وضعیت گونه‌های مهاجم بر اساس ایالت را نگه می‌دارد. در فلوریدا، گونه هایی با ده ها هزار ثبت شناخته شده وجود دارد. برای pacu، فقط 15 رکورد لیست شده است.

جفری هیل، متخصص ترویج شیلات برای ماهی‌های غیربومی تحت موسسه علوم غذایی و کشاورزی دانشگاه فلوریدا، گفت: «پاکو از نظر چیزی که می‌خورند به نوعی عجیب و غریب هستند. آنها مقدار زیادی برگ، میوه، آجیل و چیزهایی که فقط در آب می افتند می خورند. آنها بی مهرگان و گاهی ماهی می خورند اما شکارچی اصلی نیستند.

مشخص ترین تمایز بین پاکو و پیرانا اندازه و شکل دندان های آنهاست. دندان‌های پاکو شبیه دندان‌های آسیاب انسان هستند و در ردیف‌های مستقیمی قرار دارند که برای جویدن گیاهان طراحی شده‌اند. دندان‌های پیرانا معمولاً دندان‌های مثلثی تیغی هستند که گوشت را پاره می‌کنند. برخی دیگر از ماهی‌های آب شور که به نام‌های نگاه به پایین و ماه‌ماهی‌ها شناخته می‌شوند، گاهی توسط ماهی‌گیران تازه‌فکر به‌عنوان پیرانا اشتباه گرفته می‌شوند، اما هیچ ارتباطی با هم ندارند.

Pacu، مانند بسیاری دیگر از گونه های مهاجم آب شیرین، هر از گاهی از آبراه های فلوریدا جنوبی کشیده می شود. آنها اغلب ماهیگیرانی را که فکر می‌کنند پیرانا را صید کرده‌اند، گیج می‌کنند، که به‌خاطر دیوانگی‌های وحشیانه‌شان در غذا دادن معروف است. صید واقعی پیرانا در فلوریدا نادر بوده است، با چند پیرانا شکم قرمز در یک حوضچه وست پالم بیچ در سال 2009 ثبت شد.

دوست اریک استرادا و همکار ماهیگیر مگس در 24 آگوست 2022 در یک حوضچه مسکونی در شمال میامی بیچ یک پکو نگه می دارد.

چند هفته پیش، اریک استرادا، یک هنرمند و مگس‌ماهی‌گیر مشتاق که در شمال ساحل میامی زندگی می‌کند، تصمیم گرفت از یک برکه محله دیدن کند. او امیدوار بود که صیدهای معمولی خود را از باس، اسنوک یا تارپون قلاب کند.

هیل گفت: “من گمان می کنم که آنها احتمالاً در آن حوضچه تغذیه می شوند.” “آنها عادت می کنند چیزی به آب بخورد تا بروند دنبال غذا.”

پاسخ سوال دوم بله است. آنها در میان 16 آب شیرین عجیب و غریب هستند که طبق قوانین تعیین شده توسط مدیران حیات وحش کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا، داشتن آنها غیرقانونی است. ده ها گونه مهاجم بدون ایجاد ویرانی زیست محیطی در آبراه های فلوریدا جنوبی مستقر شده اند. دانشمندان نگرانند که جمعیت ثابت پیرانا بسیار بیشتر از pacu مخرب باشد. آنها می توانند به ماهی ها، پرندگان و پستانداران دیگر حمله کنند.

او گفت: “احتمالاً می خواهم از پاکو نقاشی بکشم تا آن را به عنوان برچسب یا چیزی بفروشم.” “این یک تجربه دیوانه کننده بود. من انتظار آن را نداشتم.”



منبع

Pacu شکارچیان متولد شده طبیعی نیستند و علیرغم آن آرواره های قدرتمند، معمولاً به عنوان تهاجمی شناخته نمی شوند – اگرچه هنگامی که قلاب می شوند، همانطور که ویدیوی استرادا نشان می دهد می توانند جنگنده های بسیار خوبی باشند.

دوست اریک استرادا و همکار ماهیگیر مگس در 24 آگوست 2022 در یک حوضچه مسکونی در شمال میامی بیچ یک پکو نگه می دارد.

اگر در جنوب فلوریدا زندگی می کنید، احتمالاً می دانید که بسیاری از چیزهایی که در اطراف خود می بینیم بومی این منطقه نیستند. “اصطلاح مهاجم واقعاً معانی زیادی دارد که به آن متصل است، و به نوعی نشان می‌دهد که هر حیوانی در اینجا تکامل نیافته یا منشأ نیافته است به اکوسیستم آسیب می‌زند و همیشه اینطور نیست.

استرادا و یکی از دوستانش کل فتح را ویدئویی کردند و آن را در کانال یوتیوب خود با عنوان “پیراناهای مهاجم در یک دیوانگی تغذیه در حوضچه میامی؟؟؟؟” منتشر کردند. تقریباً 3000 بازدید داشته است.

ایالت پیرانا را ممنوع می کند

جردن ماسی، دکترای تخصصی، گفت: “بسیاری از گمانه زنی ها این است که آنها از تجارت آکواریوم نشات گرفته اند.” کاندیدای گروه زمین و محیط زیست در دانشگاه بین المللی فلوریدا. آزادسازی عمدی افرادی که تانک های خود را رها می کنند، به نظر من یکی از مناطق اصلی است که آنها از آن سرایت کرده اند. رکوردهایی از ماهی هایی وجود دارد که بیش از 20 سال عمر می کنند و در برخی موارد می توانند به 30 یا 40 پوند هم برسند.

ماهی‌ای که استرادا صید کرده بود دندان‌های تیزتری نسبت به بقیه داشت، اما آریل کالندر، هماهنگ‌کننده اطلاعات عمومی در کمیسیون ماهی و حیات وحش فلوریدا، به میامی هرالد گفت: «به نظر می‌رسد که ماهی‌ها شبیه پاکو هستند». و در مورد جنون تغذیه ای که استرادا شاهد آن بود، آن رفتار دیوانه وار – زنبور عسل برای مگس – اغلب به جای غریزه، نشانگر فعالیت انسان است.

همانطور که او مگس دیگری را بیرون انداخت، ماهی های بیشتری شبیه آن ازدحام کردند. او موفق شد یکی را قلاب کند و قبل از رها کردنش به ساحل بیاورد. بزرگ نبود، شاید 18 اینچ طول داشت، اما دندان های زیادی داشت، دندان های بزرگ، دندان هایی مثل پیرانا.

در ویدیوی خود، او در واقع آن را میخکوب کرد. او در ابتدا از ماهی به عنوان pacu یاد کرد. اما بعد از اینکه آن را به چرخش درآورد، دوباره خودش را حدس زد. این پاکوی خاص دندان‌های دندانه‌ای داشت و هر زمان که طعمه‌ای به آب می‌خورد، مدرسه با قدرت ازدحام می‌کرد.

Pacu همچنین از پیراناها بزرگتر است. استرادا گفت ماهی که او صید کرده حدود 18 اینچ است که برای یک pacu بسیار کوچک است، در حالی که میانگین ماهی پیرانا حدود 12 اینچ است.

نظرات روی ویدیوی یوتیوب او و پست های رسانه های اجتماعی نشان داد که او در بلاتکلیفی خود تنها نبود. دیگران نیز سوال کردند که آیا این یک پاکو است یا یک پیرانا؟ و آیا این مهم است؟

هیل گفت: “آنها یکی از پرطرفدارترین ماهی های گرمسیری در کشور هستند، اما در هیچ کجای ایالات متحده وجود ندارند.”

از آنجایی که پاکو مقدماتی به ظاهر بی ضرر برای آبراه های ما هستند، برخی از محققان استدلال می کنند که آیا آنها حتی تهاجمی هستند یا خیر. بسیاری اصطلاح “غیر بومی” را ترجیح می دهند، زیرا “تهاجمی” مفاهیم منفی را به همراه دارد.

Pacu یک ماهی آکواریومی محبوب است. این بخشی از دلیلی است که باعث می شود آنها در ایالات متحده قرار بگیرند. طول عمر طولانی و رژیم غذایی چند منظوره آنها را به حیوانات خانگی مطلوب تبدیل می کند. اما هنگامی که آنها برای مخازن خود بزرگ می شوند، مردم اغلب آنها را در دریاچه ها، برکه ها یا کانال ها می ریزند.

استرادا یک سکته خوش شانس با برخورد به مدرسه ای از پکو – در یک حوض شهری که با آپارتمان ها احاطه شده بود – داشت. او تمام عمرش را در میامی زندگی کرده و ماهیگیری کرده است، بدون اینکه قبلاً کسی را ندیده باشد. او ممکن است دیگر هرگز با مدرسه دیگری روبرو نشود. اما، اگر هیچ چیز دیگری نباشد، او از رویارویی خود الهام خواهد گرفت – همراه با تمام بازدیدهای یوتیوب.

خوشبختانه، چیزی که او پیدا کرد، پیرانای بدنام گوشتخوار نبود. آژانس مدیریت حیات وحش فلوریدا و کارشناسان بر این باورند که تقریباً مطمئناً یک pacu، از بستگان پیرانا بوده است. هر دو بومی حوضه رودخانه آمازون هستند. Pacu همچنین دارای دندان های چشمگیری است اما رژیم غذایی آنها عمدتا گیاهخواری است.

اگرچه پاکو بومی فلوریدا جنوبی نیست، اما لزوما برای منطقه مضر نیست. هیچ جمعیت ثابت شناخته شده ای در هیچ کجای ایالت وجود ندارد و هیچ نمونه مستندی از تهدیدات این گونه برای حیات وحش بومی وجود ندارد.