او فکر می کرد که این راهی برای ماندن در مقام است.

یک مورخ ریاست جمهوری گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان شورش مرگبار 6 ژانویه 2021 در کنگره “از خشونت لذت می برد”.

تازه منتشر شده فیلم نشان می دهد به گزارش اینسایدر، پلوسی و شومر از قانونگذاران ایالت های مجاور برای کمک خواستند و با مقامات کاخ سفید تماس گرفتند تا به ترامپ بگویند خشونت را محکوم کند. در یک نقطه، این ویدئو پلوسی را نشان می دهد که با رالف نورتام فرماندار وقت ویرجینیا در مورد اعزام گارد ملی این ایالت صحبت می کند.

او در اتاقی در نزدیکی دفتر بیضی شکل نشسته بود. او تلویزیون تماشا می‌کرد و طبق اکثر گزارش‌ها، از خشونت لذت می‌برد و از این واقعیت لذت می‌برد که به نظر می‌رسید افراد زیادی از طرف او تظاهرات می‌کردند.»

تصاویر جدید نشان می دهد که رهبران کنگره در حال فراخوانی برای کمک برای بازگرداندن نظم هستند.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.AP Photo / Joe Maiorana، فایل

  • بشلوس ادامه داد: «دونالد ترامپ تنها رئیس‌جمهوری در تاریخ ایالات متحده است که اگر چنین اتفاقی می‌افتاد، با رهایی از خطر ترورهای قریب‌الوقوع و بحران گروگان‌گیری بسیار خوب بود.» او این کار را نکرد زیرا نمی‌خواست آن چیزها اتفاق بیفتد. او این کار را انجام داد زیرا می‌خواست خشونت باشد زیرا فکر می‌کرد این راهی برای ماندن در مقام است.»

    پلوسی در تماسی که با نورتام داشت و در حالی که شورش ها را از تلویزیون تماشا می کرد گفت: “اوه خدای من. آنها فقط پنجره ها را می شکنند.” آنها گفتند به یک نفر تیراندازی شده است. این فقط وحشتناک است.

    رهبران کنگره به سرعت به مکان امنی منتقل شدند، زیرا حامیان طرفدار ترامپ با خشونت از ساختمان کنگره آمریکا عبور کردند.

    در طول مصاحبه با ام اس ان بی سی، بشلوس بر خطری که مقامات در طول حمله با آن مواجه بودند تأکید کرد و افزود که “آنها چند دقیقه تا کشته شدن فاصله داشتند.” او گفت که هیچ رئیس‌جمهوری دیگر به اندازه ترامپ «دست‌آرام» نمی‌کرد، اگر شورش در زمان ریاست جمهوری آنها رخ می‌داد.

    یک مورخ ریاست جمهوری گفت که ترامپ در جریان شورش 6 ژانویه “از خشونت لذت می برد”.

  • مایکل بشلوس این اظهارات را در جریان حضور در برنامه MSNBC “The Beat” در روز جمعه بیان کرد. اظهارات وی پس از آن بیان شد که فیلم های پرفروشی که این هفته به کمیته 6 ژانویه ارائه شد نشان داد که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق و مقامات امنیت ملی خواسته اند تا به تنظیم آشفتگی کمک کنند.

    دونالد ترامپ

    شومر و پلوسی رئیس مجلس از فرمانداران ویرجینیا و مریلند التماس می‌کنند، این حتی در صلاحیت آنها نیست، نیروهای مسلح بفرستند تا امنیت عمومی را به ساختمان کنگره ایالات متحده بازگردانند، زیرا رئیس‌جمهور ایالات متحده این کار را نمی‌کند. بشلوس گفت.

    مایکل بشلوس رئیس‌جمهور سابق را به‌خاطر «دست‌رفتن» در جریان حمله مورد انتقاد قرار داد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع