“او در مسیر مستقیم و باریک است”


پرزیدنت بایدن در مصاحبه روز سه‌شنبه با سی‌ان‌ان مستقیماً این احتمال را مطرح کرد که پسرش هانتر ممکن است با اتهامات جنایی ناشی از اظهارات نادرست در مورد درخواست دریافت اسلحه مواجه شود.

جیک تاپر، مجری شبکه سی‌ان‌ان، از رئیس‌جمهور درخواست کرد تا واکنش او را به داستان اخیر واشنگتن پست نشان دهد که مأموران فدرال معتقدند شواهد کافی برای متهم کردن هانتر بایدن به جرایم مالیاتی و اظهارات نادرست مربوط به خرید اسلحه جمع‌آوری کرده‌اند.

بایدن در پاسخ گفت: “خب، اول از همه، من به پسرم افتخار می کنم. این بچه ای است که – نه یک بچه، یک مرد بالغ – – مانند بسیاری از خانواده ها به مواد مخدر گره خورده است.” . او بر آن غلبه کرده است. او یک زندگی جدید ایجاد کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که پسرش در خاطرات خود با عنوان «چیزهای زیبا» در مورد مبارزه با اعتیاد خود نوشته است و او همچنین اذعان کرده است که هنگام درخواست اسلحه به سؤالی پاسخ دروغ داده است.

او آمد و گفت، اتفاقاً این موضوع در مورد یک اسلحه، من در مورد آن نمی‌دانستم، اما معلوم شد که وقتی درخواستی برای خرید اسلحه ارائه کرد، اتفاقی که افتاده بود، حدس می‌زنم از شما سؤال شود. ، من حدس نمی زنم، از شما می پرسند “آیا مواد مخدر مصرف می کنید؟ آیا مواد مخدر مصرف می کنید؟” او گفت نه.’ و او در کتابش درباره «نه» گفتن نوشت. بنابراین، من به پسرم اعتماد زیادی دارم.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در 11 اکتبر 2022، سخنان مجازی را در اجلاس سران در مورد پیشگیری و کنترل آتش سوزی از سالن کنفرانس دادگاه جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی، در 11 اکتبر 2022 ارائه می کند. (عکس از برندان اسمیالوفسکی / خبرگزاری فرانسه) (عکس از BRENDAN SMIALOWSKI/AFP از طریق گتی ایماژ)

پرزیدنت جو بایدن در 11 اکتبر 2022 در اجلاس سران در مورد پیشگیری و کنترل آتش سوزی از سالن دادگاه جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی در 11 اکتبر 2022 سخنانی را ارائه می کند. (عکس از برندان اسمیالوفسکی / خبرگزاری فرانسه)

روز دوشنبه، شان هانیتی، مجری فاکس نیوز، یک پیام صوتی که پدرش برای هانتر بایدن فرستاده بود را در برنامه‌اش پخش کرد و به بینندگانش گفت: «این پیام صوتی دقیقاً در همان زمانی ارسال شد که هانتر در یک درخواست اسلحه برای خرید اسلحه دروغ گفت.»

بایدن در این پیام حمایت خود را از پسرش اعلام کرد.

شنیده می شود که بایدن می گوید: “این بابا است. زنگ زدم به تو بگویم دوستت دارم. دوستت دارم بیشتر از تمام دنیا، رفیق. تو باید کمک بگیری.” “من می دانم که شما نمی دانید چه کاری انجام دهید. من هم نمی دانم.”

واشنگتن پست گزارش داد، مریک گارلند، دادستان کل، تصمیم گیری در مورد اتهام جنایی هانتر بایدن را به دیوید سی وایس، دادستان ایالات متحده در دلاور، که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ منصوب شده بود، واگذار کرده است.



منبع