او به دلیل تجاوز به دو پسر نوجوان در زندان است و در ویدیوهای TikTok حضور دارد

ری گفت: «در حالی که بسیاری از روابط از نوع دوست قلمی با نیت خوبی انجام می‌شوند، افرادی که تصمیم می‌گیرند در آن شرکت کنند – از جمله کسانی که در زندان هستند – باید مراقب باشند.»

بیشتر در این مورد



منبع

ونلیت به استیتمن گفت که از زمان انفجار ویدئوهایش بیش از 500 مخاطب جدید دریافت کرده است، اما جف ری، سخنگوی وزارت اصلاح و تربیت آیداهو به روزنامه گفت که مردم باید دو بار در مورد تبدیل شدن به یک رفیق قلمی زندان فکر کنند.

#PrisonTok می تواند منبع خوبی باشد، چه با تابش نور بر شرایط غیرانسانی و چه با درگیر کردن مردم کنجکاو با واقعیت های سیستم عدالت کیفری. اما در روزهای اخیر، به دنبال مطلبی از روزنامه آیداهو استیتیزمن که در روز جمعه در مورد حساب جدید TikTok یک زندانی محلی منتشر شد، توجه جدید و تاریک تری به آن جلب شد.

“[JPay] کراسون در ویدئوی دیگری گفت: تنها یک قطعه کوچک از مجتمع صنعتی چند میلیارد دلاری زندان در این کشور است.

ویدیوهای TikTok از زندانیان سابق وجود دارد که به سؤالاتی درباره چگونگی زندگی در پشت میله‌ها پاسخ می‌دهند.

ونلیت در سال 2019 به تجاوز به دو پسر نوجوان، فریب دادن کودکان از طریق اینترنت و توزیع یک ماده کنترل شده به یک خردسال محکوم شد. او در سال 2018 به یک پسر 14 ساله تجاوز کرد، در حالی که در زندان به دلیل آزار جنسی یک پسر 15 ساله و تجاوز جنسی به یک پسر 17 ساله در سال قبل در زندان بود. (اتهامات مربوط به این نوجوان 15 ساله به عنوان بخشی از یک معامله اعتراف به گناه منتفی شد). سوابق زندان نشان می دهد که او تا سال 2028 واجد شرایط آزادی مشروط نخواهد بود.

در حالی که برای وانلیت تا حدودی منحصر به فرد بود که در زمانی که او در زندان بود، برای او حسابی راه اندازی کرد، اما این غیر معمول نیست که ویدیوهایی در TikTok به اشتراک گذاشته شود که در آن افراد زندانی درخواست دوستان قلمی می کنند. در واقع، حساب‌های متعددی وجود دارد که به طور کامل به اشتراک‌گذاری ویدیوهای JPay زندانیان اختصاص دارد و اساساً به‌عنوان نسخه رسانه‌های اجتماعی ۲۰۲۲ وب‌سایت‌هایی عمل می‌کنند که بسیار طولانی‌تر در دسترس بوده‌اند. “این صفحه ای است که صرفاً برای ارسال مطالب مربوط به مردان پشت میله های زندان که به عشق نیاز دارند!” توضیحات حساب @inmatesneedlove را می خواند.

به گفته وب سایت JPay از سال 2001 وجود داشته است و برای برقراری ارتباط با یکدیگر، هم افراد در زندان و هم عزیزانشان را متهم می کند. با استفاده از شماره شناسه زندانی، افراد می توانند پول ارسال کنند یا برای آنها ایمیل بزنند، در حالی که افراد زندانی می توانند “ویدیوگرام” های کوتاه را از طریق کیوسک های JPay در داخل زندان به اشتراک بگذارند. افراد زندانی حتی می‌توانند تبلت‌های JPay را خریداری کنند که دسترسی کامل به اینترنت را ارائه نمی‌دهند، اما می‌توانند برای دانلود بازی یا موسیقی پول پرداخت کنند.

میریا ونلیت، 43 ساله، هنگامی که در یک ویدیو ظاهر شد و از مردم خواست تا در مؤسسه اصلاحی آیداهو جنوبی در نزدیکی Boise برای او نامه بنویسند، روی پلتفرم پخش شد.

جسی کراسون، که 19 سال را به دلیل سرقت و تیراندازی به دو نفر محکوم کرد و اکنون در حساب TikTok @second_chancer خود به سؤالات مربوط به زندگی در زندان پاسخ می دهد، در چندین ویدیو از JPay انتقاد کرده است. کراسون در یک ویدیو با عنوان «سودآوری در زندان» گفت که او و خانواده‌اش هر کدام بیش از 20 دلار در ماه برای تمبرهای ایمیل JPay خرج می‌کنند – کسری عظیم از 54 دلاری که در ماه در شغل زندان به دست می‌آورد. خانواده طبقه متوسط ​​او می توانند از او حمایت کنند، اما همه آنقدر خوش شانس نیستند. کرونسون گفت: “مشکل این است که کسی از هر تماس تلفنی، هر ایمیل و هر صابون فروخته شده سود می برد، و این به طور نامتناسبی بر کسانی که کمترین میزان را دارند، تاثیر می گذارد.”

یک سخنگوی JPay گفت که آنها نمی توانند بیانیه کاملی را قبل از انتشار ارائه کنند. سخنگوی Jade Trombetta در ایمیل کوتاهی با به اشتراک گذاشتن پیوندی به بخش یاهو در مورد شرکت مادر JPay، Aventiv Technologies، نوشت: «ما انتقاداتی را که دریافت می‌کنیم تأیید می‌کنیم، اما لطفاً به قطعات مثبت برنامه تبلت ما نیز نگاه کنید.

ویدیوهای TikTok وجود دارد که با نشان دادن واکنش‌های دادگاه افراد در حین محکومیت به زندان، میلیون‌ها بازدید را به دست می‌آورد.

و سپس ویدیوهای TikTok از افرادی که واقعاً در زندان هستند در حال حاضر وجود دارد.

Vanlith در نامه ای به آیداهو Stateman (از طریق ایمیل های پولی ارسال شده از طریق JPay) گفت که این ویدیوها تلاشی برای به دست آوردن دوستان جدید برای گذراندن زمان پشت میله های زندان بود، اما او از گفتن اینکه چه کسی به او کمک کرده تا یک حساب کاربری ایجاد کند خودداری کرد. وانلیت به استیتسمن گفت: «من در گذشته اشتباهات بزرگی مرتکب شدم، اما این موضوع من را مشخص نمی کند. من در پنج سال گذشته چیزهای زیادی یاد گرفتم و رشد کردم. من مسئولیت کاری را که انجام داده ام به عهده می گیرم. گذشته من را تعریف نمی کند و من فصل جدیدی از زندگی ام را آغاز کرده ام.

هزینه‌ها متفاوت است، اما در مؤسسه اصلاحی آیداهو جنوبی، ارسال یا دریافت ویدیوگرام مانند آنچه Vanlith فرستاده، دو «مهر» هزینه دارد، با پنج تمبر برای خرید به قیمت 2 دلار. شاید زیاد به نظر نرسد، اما به یاد داشته باشید، حتی افراد زندانی که قادر به کار در پشت میله های زندان هستند، حقوق بسیار کمی دریافت می کنند.

ویدیوهای Vanlith متعاقباً توسط افرادی دوخته شد که از اینکه یک زندانی ممکن است در یک ویدیوی TikTok ظاهر شود شوکه شده بودند یا از اینکه یک مجرم جنسی محکوم می تواند ویروسی شود منزجر شده بودند.

زندانیان دسترسی استانداردی به اینترنت ندارند، اما با استفاده از یک پلتفرم ارتباطی انتفاعی به نام JPay، Vanlith توانست یک پیام ویدیویی برای شخصی در خارج بفرستد، و سپس او کلیپ‌ها را از طرف او و در یک حساب TikTok پست کرد. اسم او.

آنجا بود که یک ویدیو منفجر شد و بیش از 3 میلیون بازدید داشت. حساب Vanlith به زودی بیش از 33000 دنبال کننده داشت – و از آن زمان بسته شده است. (سخنگوی TikTok به درخواست اظهار نظر در مورد اینکه آیا این شرکت حساب را حذف کرده است یا اینکه آیا شخصی که پشت حساب آن را حذف کرده است، پاسخی نداد).