اوکراین می گوید که پس از نبرد طاقت فرسای 14 ساعته، واحد “نخبگان” روسیه را در شرق اوکراین منهدم کرده است

هفته گذشته، اوکراین مدعی شد که کل ارتش روسیه را در ایزیوم نابود کرده است. به طور جداگانه، ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین گفت که روسیه 200 هواپیما را در جنگ اوکراین از دست داد که نشان دهنده شکست ارتش روسیه در به دست آوردن دست برتر در جنگ هوایی بر سر اوکراین است.

مشاهده تانک های اوکراینی در منطقه دونتسک، اوکراین، 18 آوریل 2022.رویترز/سرهی نوژننکو

  • روز جمعه صدمین روز از جنگ در اوکراین بود که با حمله پوتین به این کشور در 24 فوریه آغاز شد.

    تیپ 80 هجومی نیروهای مسلح اوکراین روز سه شنبه در پستی در فیس بوک اعلام کرد که نیروهایش تلاش یک واحد روسی برای عبور از بزرگراهی در شرق اوکراین را متوقف کردند. اوکراینی‌ها نام شهری را که نبرد در آن رخ داده است، ذکر نکرده‌اند، اگرچه درگیری‌های شدید در سورودونتسک ادامه دارد زیرا روسیه به دنبال الحاق کل منطقه دونباس اوکراین است.

    تیپ هجومی 80 ارتش اوکراین گفت که سربازان روسی عقب نشینی کرده اند و “اجساد کشته شدگان را در جنگل رها کرده اند”.

  • ارتش اوکراین مدعی است که یک واحد “نخبگان” از سربازان روسی را شکست داده است.

  • در ادامه این پست آمده است: «اقدامات هماهنگ یگان های توپخانه تیپ 80 سرانجام حمله توپخانه ای گسترده به دشمن وارد کرد».

    اوکراینی‌ها ادامه دادند که چتربازانشان که در لویو مستقر بودند از روس‌ها استقبال گرمی کردند و پس از آن تیپ روسی به عقب‌نشینی رانده شد و در مسیر خود در جنگل دنباله‌ای از اجساد خود را رها کردند. فوت‌شدگان.”

    تیپ اوکراینی نوشت: «اگرچه این جنگ بیشتر در مورد دوئل‌های توپخانه‌ای با کالیبر بالا بوده است، اما اغلب درگیری‌های تفنگی قدرتمند وجود دارد. پسران ما خرابکاران را دیدند و با سلاح های خودکار تیراندازی کردند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

    در این پست آمده است که چتربازان اوکراینی که با روس ها درگیر شده بودند در لویو مستقر بودند و 14 ساعت با واحد روسی نبرد کردند. اوکراینی ها گفتند که از نارنجک انداز NLAW برای از بین بردن یک خودروی جنگی و نیروهای روسی استفاده کردند.

    مقامات غربی تخمین می زنند که حدود 15000 روس در جریان این حمله کشته شدند. در همین حال اوکراین مدعی است که 30000 سرباز روسی را کشته است.

    این تیپ نوشت: “دشمن از بین نرفته است! یگان های تیپ 80 جدایی چتر نجات نیروهای مسلح اوکراین همچنان به تلفات وارده به اشغالگران روسی ادامه می دهند و در شرق با آنها می جنگند.”

    اوکراینی ها گفتند که قبل از انجام یک “حمله توپخانه ای دسته جمعی” بیش از 14 ساعت جنگیدند.

در این پست آمده است: در مقطعی از درگیری، اوکراینی‌ها گفتند که متوجه شده‌اند که در حال مبارزه با لشکر پیاده نظام مستقر در پسکوف از نیروهای مسلح روسیه هستند که “نیروهای مسلح روسیه آن را نخبه می‌دانند.”

تانک های نیروهای مسلح اوکراین در امتداد خیابانی در یک روستا حرکت می کنند، در حالی که حمله روسیه به اوکراین ادامه دارد، در منطقه دونتسک، اوکراین، 18 آوریل 2022. رویترز/سرهی نوژننکو

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

ارتش اوکراین مدعی است که پس از نبردی که بیش از 14 ساعت ادامه داشت، یک واحد از سربازان “نخبه” روسی را منهدم کرده است.

تیپ اوکراینی همچنین ویدئویی را منتشر کرد که به نظر می رسید تجهیزات نظامی را می سوزاند.