اوکراین می گوید تک تیرانداز یک سرباز روسی را در فاصله 1.7 مایلی کشته است که به ادعای او دومین کشته در تاریخ است.

در این پست، نیروهای مسلح اوکراین به کریگ هریسون تک‌تیرانداز سابق بریتانیایی اشاره کردند که قبلاً رکورد دومین شلیک طولانی را در اختیار داشت و ارتش اوکراین ادعا می‌کند که به مقام سوم رسیده است.

اسکرین شات از تصاویری که نیروهای مسلح اوکراین در 16 نوامبر به اشتراک گذاشتند و ظاهراً نشان می دهد که یک تک تیرانداز از راه دور کشته شده است.فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح اوکراین/تلگرام

  • در آن فاصله، مانند برخورد با هدفی در وسط پارک مرکزی نیویورک از میدان تایمز است. یا تیراندازی به طول تقریباً بیش از سه برج خلیفه – بلندترین ساختمان جهان – سرتاسر.

    اینسایدر قادر به تأیید مستقل فیلم یا حقایق مربوط به آن که توسط ارتش اوکراین ارائه شده بود، نبود.

    ارتش اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که دومین قتل طولانی‌ترین تک تیرانداز جهان را انجام داده است.

  • 24 ثانیه فیلم تصویربرداری حرارتی دانه دانه، چهره ای را نشان می دهد که توسط نیروهای مسلح اوکراین به عنوان “اشغالگر” شناسایی شده است که نشان می دهد قتل ظاهری در اوکراین اشغالی رخ داده است. به نظر می رسد این شکل در میان درختان راه می رود.

    فرد قبل از سکون، چند فوت راه می‌رود، در این مرحله، تیرهای سفید اسکوپ روی او می‌نشیند. لحظه ای بعد این شکل روی زمین فرو می ریزد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

یکی دیگر از ادعاهای قبلی برای کسب مقام دوم، کشته شدن یکی از اعضای ناشناس هنگ کماندویی دوم استرالیا در سال 2012، در 1.3 مایلی یا 2.81 کیلومتری است.

فرماندهی راهبردی اوکراین تصاویری از این اصابت آشکار را در تلگرام به اشتراک گذاشت و گفت: اشغالگر با شلیک دقیق کماندوهای ما از فاصله 2710 متری از بین رفت.

هیچ سابقه تایید شده جهانی در مورد طولانی ترین شلیک های تک تیرانداز وجود ندارد، اما دورترین ضربه جهان به طور کلی به یک تک تیرانداز ناشناس از نیروی کار مشترک کانادا 2 نسبت داده می شود که در سال 2017 در 2.2 مایلی یا 3.54 کیلومتر کشته شده است.

ارتش اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که دومین شلیک تیرانداز از خفا در جهان را در فاصله 1.68 مایلی یا 2.7 کیلومتری انجام داده است.

فرماندهی راهبردی ارتش تصاویری از این ضربه آشکار را منتشر کرد.

  • اسکرین شات از فیلم تصویربرداری حرارتی در مقیاس خاکستری که توسط نیروهای مسلح اوکراین در 16 نوامبر به اشتراک گذاشته شد و ادعا می‌شود که یک تیرانداز از خفا کشته شده است.  یک شکل سفید بسیار کوچک در مجموعه ای از خطوط متقاطع روی پس زمینه خاکستری خالدار ظاهر می شود.  .

    این شات تقریباً سه برابر ارتفاع برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان است.