اوکراین قصد دارد پهپادهای جنگی هوا به هوا تولید کند

پوشش AP از جنگ در اوکراین را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/russia-ukraine



منبع

وی گفت: «از قبل می توانم بگویم که وضعیت در مورد هواپیماهای بدون سرنشین در ماه فوریه یا مارس به شدت تغییر خواهد کرد.

کیو، اوکراین (AP) – به گفته وزیر دولت اوکراین مسئول فناوری، اوکراین حدود 1400 پهپاد خریداری کرده است که عمدتاً برای شناسایی هستند و قصد دارد مدل‌های جنگی را توسعه دهد که می‌تواند به پهپادهای در حال انفجاری که روسیه در طول تهاجم به این کشور استفاده کرده است، حمله کند. .

___

___

میخایلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال، در مصاحبه اخیر با آسوشیتدپرس، جنگ روسیه در اوکراین را اولین جنگ بزرگ عصر اینترنت توصیف کرد. او پهپادها و سیستم‌های اینترنتی ماهواره‌ای مانند Starlink ایلان ماسک را عامل تغییر در درگیری دانست.

مقامات روسیه چندین حمله پهپادی اوکراینی به پایگاه‌های نظامی این کشور را در هفته‌های اخیر ادعا کرده‌اند، از جمله یکی در روز دوشنبه که در آن گفتند نیروهای روسی یک پهپاد را که به پایگاه هوایی انگلس واقع در بیش از 600 کیلومتری (بیش از 370 مایلی) مرز اوکراین نزدیک می‌شد، سرنگون کردند.

تقریباً 24000 ایستگاه Starlink در حال حاضر در اوکراین فعال هستند. شرکت ماسک، اسپیس ایکس، پس از اینکه فدوروف در توییتر درخواست خود را از میلیاردر ارسال کرد، ارائه آنها را در روزهای اولیه جنگ آغاز کرد.

علاوه بر برنامه‌های غیرنظامی، استارلینک به اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی در خط مقدم کمک کرده است تا حملات توپخانه‌ای به دارایی‌ها و مواضع روسیه را هدف قرار دهند. فدوروف گفت که تیم او اکنون 70 درصد از زمان خود را به فناوری های نظامی اختصاص می دهد. این وزارتخانه تنها سه سال پیش ایجاد شد.

___

فدوروف با تمسخر مهارت روسیه در حوزه پهپادها گفت: «ما باید بیش از آنچه از ما انتظار می رود انجام دهیم و پیشرفت منتظر نمی ماند. من اصلاً به پتانسیل تکنولوژیکی آنها اعتقاد ندارم.»

او “ماموریت های بیشتری با هواپیماهای بدون سرنشین ضربتی” را در آینده پیش بینی کرد، اما توضیح بیشتری نداد. ما در آنجا در مورد پهپادها، پهپادها، پهپادهایی صحبت می کنیم که در اوکراین در حال توسعه آنها هستیم. خوب، به هر حال، این گام بعدی در توسعه فناوری ها خواهد بود.»

او گفت: «هزاران نفر نجات یافتند.

فدوروف گفت که اوکراین در حال انجام تحقیق و توسعه بر روی پهپادهایی است که می توانند با هواپیماهای بدون سرنشین دیگر مبارزه کنند و آنها را ساقط کنند. روسیه در هفته‌های اخیر علاوه بر حملات موشکی، موشک‌های کروز و توپخانه، از پهپادهای شاهد ساخت ایران برای حملات هوایی خود در خاک اوکراین استفاده کرده است.

تهیه هواپیماهای بدون سرنشین ارتش از جمله وظایف اصلی آن است.

او به یاد می آورد: «من فقط روی زانوهایم ایستادم و از آنها التماس کردم که کار را در اوکراین شروع کنند و قول دادم که رکورد جهانی را به ثبت برسانیم.

فدوروف در دفتر روشن و مدرن خود برای مصاحبه نشست. این اتاق که در داخل یک ساختمان آرام وزارتخانه قرار داشت، حاوی یک دستگاه پخش وینیل، کتاب‌های تاریخ روی قفسه‌ها و یک تردمیل بود.

فدوروف اهدای پایانه‌های ماهواره‌ای اسپیس ایکس را با پرتابگرهای موشکی متعددی که توسط ایالات متحده عرضه شده بود، از نظر اهمیت برای توانایی اوکراین برای دفاع در برابر تهاجم روسیه مقایسه کرد.

مقامات اوکراینی هرگز به طور رسمی انجام چنین حملات پهپادی را اعتراف نکرده‌اند، اما آنها اشاراتی مرموز به این موضوع کرده‌اند که چگونه روسیه ممکن است انتظار انتقام‌جویی برای جنگ خود در اوکراین، از جمله در داخل خاک روسیه را داشته باشد.

وزیر بر اهمیت ارتباطات سیار برای اهداف غیرنظامی و نظامی در طول جنگ تاکید کرد و گفت که چالش برانگیزترین مکان ها برای حفظ خدمات در مناطق دونتسک، زاپوریژژیا، اودسا و کیف در مرکز و شرق کشور بوده است.

فدوروف گفت: «و مرحله بعدی، اکنون که کم و بیش به پهپادهای شناسایی مجهز شده‌ایم، پهپادهای ضربتی است. اینها هم پهپادهای در حال انفجار هستند و هم پهپادهایی که بین سه تا 10 کیلومتر پرواز می کنند و اهداف را مورد اصابت قرار می دهند.

اوکراین هواپیماهای بدون سرنشینی مانند Fly Eye را خریداری کرده است که یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک است که برای اطلاعات، نظارت در میدان جنگ و شناسایی استفاده می شود.

در حال حاضر تنها جایگزین، سیستم‌های ماهواره‌ای مانند استارلینک است که اگر خاموشی‌ها طولانی‌تر شود، ممکن است اوکراینی‌ها بیشتر به آن اعتماد کنند.

ارتش روسیه اعلام کرد که آوارها باعث کشته شدن سه نیروی نظامی شدند اما به هیچ هواپیمای آسیبی وارد نشد. در این پایگاه بمب افکن های استراتژیک با قابلیت هسته ای Tu-95 و Tu-160 قرار دارد که در حمله به اوکراین نقش داشته اند.

او گفت که مواقعی وجود دارد که کمتر از نیمی از دکل‌های تلفن همراه در کیف، پایتخت، کار می‌کنند، زیرا حملات هوایی روسیه به زیرساخت‌هایی که این دکل‌ها را تامین می‌کند، تخریب یا آسیب رسانده است.

فدوروف گفت: «ما باید درک کنیم که در این مورد، استارلینک‌ها و برج‌های متصل به ژنراتورها زیرساخت اصلی اینترنت خواهند بود.

در همین حال، با حمایت شرکای خود در اتحادیه اروپا، وزارت او در تلاش است تا 10000 ایستگاه Starlink دیگر را به اوکراین بیاورد، با خدمات اینترنتی که از طریق صدها نقطه شکست ناپذیری که نوشیدنی‌های گرم، فضاهای گرم، برق و سرپناه را در اختیار عموم قرار می‌دهد. برای افرادی که به دلیل درگیری یا قطع برق آواره شده اند.

بسیاری از شهرها و شهرک ها با قطعی برق تا 10 ساعت مواجه هستند. فدوروف گفت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین فرمانی را امضا کرد که به شرکت‌های تلفن همراه دستور می‌دهد مطمئن شوند که می‌توانند سیگنال‌های بدون برق را حداقل برای سه روز ارائه دهند.

جیمی کیتن، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.

این نسخه تصحیح شده است تا نشان دهد که نویسه‌گردانی نام خانوادگی وزیر فدوروف است نه فدروف.

اوکراین حدود 30000 دکل تلفن همراه دارد و دولت اکنون در تلاش است تا آنها را به ژنراتورها متصل کند تا زمانی که حملات هوایی به شبکه برق آسیب می زند بتوانند به کار خود ادامه دهند.