اوکراین به نامزدی اتحادیه اروپا نزدیک می شود. خانواده 2 کهنه سرباز آمریکایی ناپدید شده صحبت می کنند: آخرین به روز رسانی ها

– کریس کنینگ، ایالات متحده امروز

بایدن: برای کمک به اوکراین باید «بهایی پرداخت» اما مهم بود

بایدن در پاسخ به سوالی در مورد خطر سیاسی که او اکنون از قیمت‌های بالاتر بنزین با آن مواجه است و اینکه آیا آمریکایی‌ها احساسی روزانه از خطرات امنیت ملی که او توضیح داد، دارند، گفت: بیشتر خانواده‌ها فقط در تلاش هستند تا دریابند چگونه غذا را روی میز بگذارند. او گفت، اما به عنوان رئیس جمهور، او باید با وجود هر پیامد سیاسی، مایل به اتخاذ تصمیمات سخت باشد.

“اوکراین به وضوح آرمان و عزم خود را برای عمل به ارزش ها و استانداردهای اروپایی نشان داده است.” رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین گفت در توییتر. ما از آنها می خواهیم که رویای اروپایی را با ما زندگی کنند.

آخرین تحولات:

ژنرال “اگر افسر اطلاعاتی موفق می شد به عنوان کارآموز به ICC دسترسی پیدا کند، می توانست اطلاعات را در آنجا جمع آوری کند و منابعی را جستجو کند (یا استخدام کند) و ترتیب دسترسی به سیستم های دیجیتال ICC را بدهد.” سازمان اطلاعات و امنیت در بیانیه ای اعلام کرد.

در همان ماه، نه چندان دور در توسکالوسا، گروهبان سابق ارتش، الکساندر دروکه، کهنه سرباز 39 ساله جنگ عراق، یک ماه قبل از اینکه تصمیم بگیرد وسایل خود را برای اوکراین ببندد، مشورت کرده بود.

پرزیدنت بایدن در مصاحبه‌ای نادر با یک سازمان خبری روز پنجشنبه به آسوشیتدپرس گفت: برای کمک به اوکراین باید بهایی پرداخت کرد، اما اقدام نکردن بدتر بود.

ایالات متحده در اوایل این هفته اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اوکراین ارسال خواهد کرد که بزرگترین تخصیص کمک ارائه شده توسط ایالات متحده از زمان آغاز تهاجم است.

فیضال حنیف وکیل، که وکالت میلمارین اینوستمنس، مالک روی کاغذ را بر عهده داشت، استدلال کرده بود که مالک یکی دیگر از ثروتمندان روسی است که برخلاف کریموف، با تحریم مواجه نیست.

ایالات متحده بسته 1 میلیارد دلاری را به اوکراین ارسال می کند

مشارکت: آسوشیتدپرس

شما می توانید بحث کنید که آیا این تاثیر جزئی و حاشیه ای بر تورم داشته است یا خیر. فکر نمی کنم این کار را کرد. و اکثر اقتصاددانان فکر نمی کنند که اینطور باشد. “اما این ایده که باعث تورم شده است عجیب است.” ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

تهاجم روسیه در فوریه فشار را برای پیگیری سریع وضعیت نامزدی اوکراین افزایش داد. اما گفتگوهای الحاق نیاز به تایید همه 27 کشور عضو دارد و برخی در مورد سرعت پذیرش اعضای جدید توافق ندارند.

◄ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه از تحریم‌های «بی‌ملاحظه و جنون‌آمیز» آمریکا علیه کرملین انتقاد کرد و مدعی شد که اقتصاد او بر پیامدهای مالی جنگ او در اوکراین غلبه خواهد کرد.

خانواده 2 آمریکایی ناپدید شده در اوکراین صحبت می کنند

سرویس اطلاعاتی هلند روز پنجشنبه اعلام کرد، یک جاسوس ارتش روسیه در تلاش برای کارآموزی در دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه، که در حال بررسی اتهامات جنایات جنگی در اوکراین است، به عنوان یک شهروند برزیلی ظاهر شده است.

پیش از این، دایانا شاو، 55 ساله، عمه درویک، از دولت خواسته بود تا آنها را به خانه بازگرداند. شاو در پیامی متنی به USA TODAY در روز جمعه گفت: اگر آنها در بازداشت به سر می برند، “ما در عین حال از رفتار انسانی الکس و اندی درخواست می کنیم.” مربی نیک سابان همیشه به ما هواداران باما می‌گوید که به روند اعتماد کنید و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می‌دهیم.»

بایدن گفت: «شما شاهد هرج و مرج در اروپا خواهید بود. روس‌ها ممکن بود به کشورهای دیگر ادامه دهند و چین و کره شمالی می‌توانستند جرات داشته باشند تا حرکت‌های خود را انجام دهند.»

خانواده دو مرد آلابامایی – که هفته گذشته در نزدیکی خارکف در نبرد ناپدید شدند و بیم آن می رفت که اسیر شده باشند – به USA TODAY گفتند که امیدوارند این افراد آزاد شوند.

بیشتر: چگونه توقیف سوپرقایق های روسی به فدرال رزرو کمک می کند تا پوتین و الیگارش هایش را مجازات کنند

بسته کمکی آمریکا شامل 350 میلیون دلار تحویل سریع و خارج از قفسه توسط پنتاگون و 650 میلیون دلار برای خریدهای بلندمدت دیگر است. ارتش ایالات متحده 18 هویتزر، 36000 گلوله مهمات، وسایل نقلیه تاکتیکی و تجهیزات دیگر مانند سیستم های دفاع ساحلی هارپون و رادیوهای امن را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

چرکاسوف در فرودگاه هلند بازداشت و به برزیل اخراج شد و در آنجا می‌توانست با دادگاه روبرو شود.

اف‌بی‌آی آمادئا را به سلیمان کریموف الیگارش روسی مرتبط می‌کند. ایالات متحده گفت که کریموف سال گذشته مخفیانه کشتی با پرچم جزیره کیمن را از طریق شرکت های مختلف پوسته خریداری کرد.

تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه ویدیویی از این دو مرد را نشان داد که تایید می‌کند که آنها به اسارت درآمده‌اند و نگرانی‌ها را درباره سرنوشت آنها افزایش می‌دهد. اعتقاد بر این است که آنها اولین آمریکایی هایی هستند که از زمان آغاز جنگ در 24 فوریه توسط نیروهای روسی اسیر شدند.

– کیم هجلمگارد

نامزد جوی بلک، اندی تای نگوک هوین، یک تفنگدار 27 ساله سابق، وصیت نامه ای تنظیم کرد، با او خداحافظی کرد و در ماه آوریل، هارتسل، آلاباما را ترک کرد تا به اوکراینی ها در دفع نیروهای روسی کمک کند.

معاون وزیر دفاع اوکراین آنا مالیار این هفته گفت که اوکراین تنها 10 درصد از کمک های نظامی که از کشورهای غربی درخواست کرده بود دریافت کرده است.

یک قایق تفریحی متعلق به روسیه که توسط ایالات متحده توقیف شده بود، روز پنجشنبه پس از پیروزی آمریکا در نبرد قانونی در فیجی برای گرفتن کشتی 325 میلیون دلاری، با پرچم آمریکا به بندر هونولولو رسید.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اخیرا اذعان کرد که افزایش اعتبار مالیاتی کودکان 1.9 تریلیون دلاری طرح نجات آمریکا باعث افزایش تقاضا شده و ممکن است باعث افزایش «حاشیه ای» در قیمت مواد غذایی شده باشد. بایدن این احتمال را رد کرد.

این کشتی هدف گروه ضربت KleptoCapture قرار گرفت که در ماه مارس برای تصرف دارایی های الیگارش های روسی به منظور اعمال فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین به فضا پرتاب شد. این کشتی 348 فوتی، تقریباً به طول یک زمین فوتبال، دارای یک مخزن خرچنگ زنده، یک پیانوی نقاشی شده با دست، یک استخر و یک سکوی بزرگ هلی کوپتر است.

این امر می‌توانست «سهم قابل توجهی» به اطلاعاتی که روسیه به دنبال آن است ارائه کند. این سرویس گفت که این جاسوس ممکن است بر روند دادرسی کیفری نیز تأثیر بگذارد.

این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که روسیه به حملات خود به شهرهای منطقه دونباس شرقی اوکراین ادامه می‌دهد و ساکنان ناامید را متعجب می‌سازد که سال‌های آینده برایشان چه خواهد بود.

رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، مرکز، ریاست جلسه کالج کمیسران در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل، جمعه، 17 ژوئن 2022 را بر عهده دارد. درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا ممکن است روز جمعه با توصیه بازوی اجرایی اتحادیه اروپا پیش برود. کشور جنگ زده شایسته این است که نامزد عضویت در بلوک 27 کشوری شود.

سرویس اطلاعات و امنیت عمومی این افسر اطلاعاتی روسیه را سرگئی ولادیمیرویچ چرکاسوف نامید و گفت که او در ماه آوریل از هویتی ساخته شده برای نفوذ به دادگاه استفاده کرده است. نامه ای را منتشر کرد که همراه با درخواست کارآموزی چرکاسف بود. او که با نام مستعار ویکتور مولر فریرا می‌نوشت، داستان پیچیده‌ای درباره بزرگ شدن در فقر در برزیل و اینکه چگونه اعضای خانواده‌اش از مشکلات قلبی رنج می‌بردند، منتشر کرد.

روز جمعه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که به او اطلاع داده شده است. او به خبرنگاران گفت: “ما نمی دانیم آنها کجا هستند، اما من می خواهم تکرار کنم: آمریکایی ها اکنون نباید به اوکراین بروند. دوباره بگویید: آمریکایی ها نباید به اوکراین بروند.” ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

در همین حال، فرانسه، آلمان، اسلواکی، کانادا و لهستان نیز متعهد شدند که این هفته کمک های نظامی بیشتری به اوکراین ارسال کنند.

هلندی می گوید، جاسوس روس تلاش کرد به عنوان کارآموز به دادگاه بین المللی تحقیق در مورد جنایات جنگی دسترسی پیدا کند

به گزارش واشنگتن پست و سی‌ان‌ان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه پس از اینکه کرملین گفت «حملات سایبری گسترده» ظهور او را به تأخیر انداخت، در مجمع بین‌المللی اقتصاد در سن پترزبورگ سخنرانی کرد.

رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، مرکز، ریاست جلسه کالج کمیسران در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل، جمعه، 17 ژوئن 2022 را بر عهده دارد. درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا ممکن است روز جمعه با توصیه بازوی اجرایی اتحادیه اروپا پیش برود. کشور جنگ زده شایسته این است که نامزد عضویت در بلوک 27 کشوری شود.

هیچ واکنش فوری از سوی مسکو وجود نداشت، اگرچه تلاش برای نفوذ ممکن است نشان دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چقدر اتهامات جنایات جنگی روسیه در اوکراین را جدی می‌گیرد. کرملین همواره این اتهام را رد کرده و گفته است که غرب در حال ساخت یک کمپین اطلاعات نادرست علیه روسیه است.

– مورین گروپ، ایالات متحده آمریکا امروز

سوپرقایق روسی که توسط آمریکا توقیف شده بود وارد هاوایی شد

این تایید قرار است هفته آینده در بروکسل توسط رهبران اتحادیه مورد بحث قرار گیرد.

سازمان دهندگان روز جمعه اعلام کردند که اوکراین میزبان مسابقه آواز یوروویژن در سال 2023 نخواهد بود. در ماه مه، گروه اوکراینی Kalush Orchestra با “Stefania” و حق میزبانی رویداد سال آینده برنده مسابقه شد.

در همین حال، وزارت امور خارجه گفته است که از گزارش‌هایی که یک آمریکایی سوم در اوکراین مفقود شده است، آگاه بوده است که واشنگتن پست و سی‌ان‌ان آن را گریدی کورپاسی، یکی دیگر از کهنه‌کاران تفنگداران دریایی معرفی کرده‌اند.

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا روز جمعه توصیه کرد که اوکراین کاندیدای عضویت شود، اولین گام در فرآیندی که ممکن است چندین دهه طول بکشد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: به‌روزرسانی‌های اوکراین: خانواده‌های آمریکایی‌های ناپدید شده در اوکراین صحبت می‌کنند





Source link

◄ بریتانیا اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا جمعه در یک سفر غیرمنتظره به اوکراین سفر کرده است که دومین سفر او از زمان آغاز تهاجم روسیه است.