اوکراین به زن روسی که در کنار او جنگید ادای احترام می کند

سیمونووا با شک و تردید مبنی بر اینکه «هرگز می‌تواند پرچم کشورم، وطنم» را دوباره به اهتزاز درآورد، تصمیمی گرفت که زندگی را تغییر دهد. او برای پیوستن به درگیری‌های دونباس در طرف اوکراینی به اوکراین سفر کرد، ابتدا به عنوان یک جنگجوی داوطلب، سپس بهیار و در نهایت به عنوان عضوی از نیروهای مسلح.

تابوت سیمونوا با پرچم آبی و زرد اوکراین پوشانده شده بود و یک شیر اسباب بازی نوازش در بالای آن قرار داشت. نام اصلی او «سیمبا» بود، مانند شخصیت اصلی کارتون دیزنی «شیر شاه».

اولگا سیمونوا، 34 ساله، به خاطر شجاعت و مهربانی خود در مراسم تشییع جنازه روز جمعه در پایتخت اوکراین به یادگار ماند.

دیمیترو کارابینوفسکی، فرمانده و دوست سابق او گفت: “او نه تنها به عنوان یک فرمانده، بلکه به عنوان یک شخص مورد احترام بود.”



منبع

درست چند روز قبل از اینکه روسیه در 24 فوریه تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کند، سیمونووا با آسوشیتدپرس در یک سنگر در منطقه دونباس صحبت کرد، جایی که سال ها در کنار سربازان اوکراینی که علیه جدایی طلبان مورد حمایت روسیه می جنگیدند، خدمت کرده بود.

کیو، اوکراین (AP) — (ستاره) (ستاره) ویراستاران: این یک متن برای همراهی با یک داستان ویدیویی است که امروز در حال پخش است. عکس هایی وجود دارد (ستاره) (ستاره)

دوستان و همکاران گفتند سیمونوا که ازدواج نکرده بود و فرزندی نداشت، اخیراً از شرق به منطقه خرسون جنوبی اعزام شده است، جایی که اوکراین یک ضد حمله علیه نیروهای روسی آغاز کرده است. آنها گفتند که او در 13 سپتامبر پس از برخورد وسیله نقلیه اش با مین جان خود را از دست داد.

سیمونوا که در شهر چلیابینسک روسیه به دنیا آمد، علاقه زیادی به ورزش داشت و در کوهنوردی و کاراته عالی بود. او گفت که همیشه به رقابت برای روسیه افتخار می کند.

او گفت: «این احساس درونی را داشتم که می‌توانم از عهده آن برآیم و کاری که انجام می‌دادم درست و ضروری بود، زیرا نمی‌توانم از این وضعیت چشم بپوشم». من فقط باید یک بلیط یک طرفه بخرم. خریدم و رفتم.»

اما او پس از خواندن در مورد جنگ روسیه در چچن و اقدامات آن در شرق اوکراین در منطقه دونباس و کریمه که روسیه در سال 2014 آن را ضمیمه کرد، نسبت به کشور مادری خود احساس ناراحتی کرد.

سیمونووا گفت که او هرگز اصالت روسی خود را از همکارانش پنهان نکرده و با نشان دادن تعهد خود به اوکراین در میدان جنگ، اعتماد آنها را جلب کرده است. او در سال 2017 تابعیت اوکراین را دریافت کرد.

او گروهبان شد و فرماندهی واحدهای پیاده نظام و توپخانه به او واگذار شد.

هنگامی که دوستان و همرزمانش در کیف برای خداحافظی با یک زن روسی که هنگام جنگیدن در کنار اوکراین در جنگ با کشور مادری اش کشته شد، یک گارد افتخاری با سه گلوله به آسمان ابری سلام کرد.