اوکراین به دنبال بازپس گیری جنوب و محدود کردن نیروهای روسیه است

حملات اوکراین به سایت‌های ذخیره‌سازی مهمات ارتش روسیه را غافلگیر کرده و آن را مجبور به انتقال مواد به مکان‌های پراکنده دورتر از مناطق جنگی، طولانی‌تر کردن خطوط تدارکاتی، کاهش لبه روسیه در قدرت آتش و کمک به کند کردن حمله روسیه در شرق کرده است.

ژدانوف خاطرنشان کرد: «این نباید یک حمله رودررو باشد.

ژدانوف گفت: «فرماندهی نظامی روسیه در برابر دوراهی قرار گرفته است: تلاش برای فشار دادن به حمله در منطقه دونتسک یا ایجاد دفاع در جنوب». انجام هر دو کار به طور همزمان برای مدت طولانی برای آنها دشوار خواهد بود.”

دانیکا کرکا در لندن و یوراس کارماناو در تالین، استونی در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

اوکراین متعهد شده است که روس‌ها را از سرزمین‌هایی که از آغاز تهاجم به تصرف خود درآورده‌اند، از جمله منطقه جنوبی خرسون و بخشی از منطقه زاپوریژژیا بیرون کند، در حالی که مسکو متعهد شده است که مناطق اشغالی را حفظ کند و زمین‌های بیشتری را در اطراف منطقه اشغال کند. کشور.

کرامپ گفت ارتش روسیه تهدید ناشی از HIMARS را دست کم گرفته و انبارهای مهمات خود را در مکان های شناخته شده در معرض دید گذاشته است. آنها فکر می کردند که پدافند هوایی آنها موشک ها را ساقط می کند. و واقعاً اینطور نبود.» او گفت.

اوکراینی‌ها از موشک‌اندازهای آمریکایی برای حمله به پل‌ها و زیرساخت‌های نظامی در جنوب استفاده کرده‌اند و روسیه را مجبور کرده‌اند نیروهای خود را از دونباس در شرق برای مقابله با تهدید جدید منحرف کند.

روسیه همچنان می‌تواند از گذرگاه دوم در دنیپر برای انتقال تجهیزات و نیروهای کمکی به سربازان خود در خرسون استفاده کند، که در شمال شبه جزیره کریمه قرار دارد و روسیه در سال 2014 آن را تصرف کرد. اما حملات اوکراین آسیب‌پذیری روسیه را نشان داده و تسلط آن بر منطقه را تضعیف کرده است. .

جاستین کرامپ، فرمانده سابق تانک بریتانیایی که ریاست Sibylline، یک شرکت مشاوره استراتژیک را بر عهده دارد، گفت: «آنها باید همه چیز را به انبارهای کوچکتر و پراکنده‌تر برسانند. اینها همه محرک های واقعی هستند که سرعت روسیه را کاهش می دهند. آن‌ها از سرعت آتش توپخانه متحمل ضربه شده‌اند، که قبلاً واقعاً کلیدی بود.»

حتی در حالی که ماشین جنگی مسکو در شرق اوکراین می خزد و در تلاش برای دستیابی به هدف کرملین برای تضمین کنترل کامل بر قلب صنعتی کشور است، نیروهای اوکراینی حملات خود را برای بازپس گیری قلمرو در جنوب تحت اشغال روسیه افزایش می دهند.

کرامپ گفت: «فکر می‌کنم این فرصتی برای اوکراین است که ضربه کوبنده‌تری به روس‌ها وارد کند و آنها را به عقب براند.» من فکر می‌کنم که در اینجا شانس بیشتری نسبت به آنچه در هر نقطه دیگری دیده‌ایم وجود دارد.»

مایکولا سونهوروفسکی، از مرکز رازومکوف، یک اندیشکده مستقر در کیف، گفت: «هدف اصلی کرملین این است که کیف را مجبور کند برای مذاکره، امنیت خط تماس موجود و برگزاری همه پرسی در پاییز را مجبور کند.

او خاطرنشان کرد که اوکراینی ها به جای تلاش برای انجام یک ضدحمله گسترده و همه جانبه، به دنبال تضعیف ارتش روسیه در جنوب با یک سری حملات به مهمات و انبارهای سوخت و سایر مکان های کلیدی آن بوده اند.

کرامپ خاطرنشان کرد که صرفاً چشم انداز یک ضد حمله بزرگ اوکراینی در جنوب به کیف کمک کرد و روس ها را مجبور کرد تا برخی از نیروهای خود را از میدان اصلی نبرد در شرق منحرف کنند.

با توجه به اینکه جنگ اوکراین در ششمین ماه خود قرار دارد، هفته های آینده ممکن است تعیین کننده باشد.

ژدانوف، تحلیلگر نظامی اوکراینی، پل را به عنوان حلقه کلیدی برای تامین نیروهای روسی در ساحل راست دنیپر توصیف کرد.

او گفت که اوکراین در نهایت ممکن است یک ضد حمله گسترده با تعداد زیادی نیرو و سلاح انجام دهد.

___

اوله ژدانوف، تحلیلگر نظامی اوکراینی خاطرنشان کرد که کیف با تشدید حملات در جنوب، روسیه را مجبور به گسترش نیروهای خود کرده است.

در حالی که بخش عمده ای از دارایی های نظامی روسیه و اوکراین در دونباس، منطقه صنعتی معادن و کارخانه ها متمرکز شده است، هر دو طرف امیدوارند در جاهای دیگر به دستاوردهایی دست یابند.

روس‌ها رودخانه را در پشت خود دارند. کرامپ گفت: اینجا جای خوبی برای دفاع نیست. «آنها نمی توانند به راحتی تدارکات را تهیه کنند. روحیه احتمالاً در این نقطه از آن طرف رودخانه بسیار ضعیف است.”

اوکراین حدود دوازده موشک انداز چندگانه HIMARS ساخت آمریکا را دریافت کرده و از آنها برای حمله به انبارهای مهمات روسیه استفاده کرده است که برای حفظ قدرت آتش مسکو ضروری است. سامانه های HIMARS بردی معادل 80 کیلومتر (50 مایل) دارند که به اوکراینی ها این امکان را می دهد تا از خارج از دسترس بیشتر توپخانه های دشمن به روس ها ضربه بزنند.

دونباس شامل استان لوهانسک است که در حال حاضر به طور کامل تحت کنترل روسیه است و استان دونتسک که حدود نیمی از آن در دست مسکو است.

در یک سری حملات که به تقویت روحیه کشور کمک کرد، اوکراینی‌ها مکرراً از HIMARS برای ضربه زدن به یک پل کلیدی بر روی رودخانه دنیپر در منطقه خرسون استفاده کردند، که باعث کاهش ترافیک در آن و ایجاد مشکلات احتمالی تدارکاتی برای نیروهای روسی در منطقه شد.

کرامپ گفت: «این باعث کاهش سرعت حمله دونباس می شود. بنابراین حتی تهدید یک حمله در حال حاضر برای اوکراین موفقیت آمیز است.

مقامات محلی تحت حمایت مسکو در شرق و جنوب اوکراین در مورد برگزاری رأی گیری برای پیوستن به روسیه در اوایل سپتامبر صحبت کرده اند. این طرح ها به توانایی روسیه برای به دست آوردن کنترل کامل بر آن مناطق تا آن زمان بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد که تسلیحات غربی توانمندی های اوکراین را تقویت کرده و به این کشور اجازه می دهد تا با دقت بالایی به اهدافی در پشت خط مقدم دست یابد.

سونهوروفسکی گفت: «این یک مزیت جدی است. اوکراینی‌ها حملات دقیقی را به انبارها، پست‌های فرماندهی، ایستگاه‌های راه‌آهن و پل‌های روسیه، از بین بردن زنجیره‌های لجستیکی و تضعیف توان نظامی روسیه آغاز کرده‌اند.