اوکراین با استفاده از تانک های روسی که به تصرف خود درآمده است، خطوط خود را تقویت می کند

___

– ظاهراً وب سایت یک گروه مزدور برجسته روسی مورد هدف هکرها قرار گرفته است. دسترسی به وب سایت گروه واگنر صبح روز سه شنبه امکان پذیر نیست. اواخر روز دوشنبه، ارتش فناوری اطلاعات اوکراین، گروهی از هکرهای حامی کیف، اسکرین شاتی را منتشر کرد که ظاهراً نشان می‌دهد وب‌سایت با تصاویر سربازان کشته شده روسی جایگزین شده است.

کی‌یف، اوکراین (AP) – یک اندیشکده مستقر در واشنگتن روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در حال استقرار تانک‌های روسی تصرف‌شده برای تحکیم دستاوردهای خود در شمال شرق در بحبوحه یک ضدحمله مداوم است، زیرا کی‌یف متعهد شد که بیشتر به سرزمین‌های اشغال شده توسط مسکو فشار بیاورد.

مقامات اوکراین همچنین ادعا کرده اند که نیروهای روسی مردم را در مناطق اشغالی شکنجه کرده اند، از جمله شوکه کردن آنها با تلفن های رادیویی مربوط به دوران شوروی. روسیه بارها آزار و اذیت یا کشتن زندانیان را رد کرده است، اگرچه مقامات اوکراینی پس از بی‌حرمتی کردن حمله روسیه به کیف در آغاز جنگ، گورهای دسته جمعی را در اطراف شهر بوچا پیدا کردند.

اوایل این ماه، اوکراین ضد حمله خود را آغاز کرد و به قلمروی اطراف دومین شهر بزرگ خود، خارکف، حمله کرد. فیلم‌ها و عکس‌ها نشان می‌دهد که سربازان اوکراینی تانک‌ها، مهمات و سایر تسلیحات به جا مانده از مسکو را در یک عقب‌نشینی ظاهراً آشفته توقیف می‌کنند.

ارتش بریتانیا روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو احتمالا زیردریایی های کلاس کیلو خود را از ایستگاه خود در شبه جزیره کریمه به جنوب روسیه به دلیل ترس از اصابت آتش دوربرد اوکراینی منتقل کرده است. در یک نشست اطلاعاتی روزانه، وزارت دفاع بریتانیا گفت که این زیردریایی ها «تقریباً مطمئنا» به جای پایگاه دریایی در سواستوپل در شبه جزیره کریمه به منطقه کراسنودار در سرزمین اصلی روسیه منتقل شده اند.

ینین گفت: «تعدادی از آنها وجود دارد. اینها دنده های شکسته و سرهای شکسته، مردانی با دست های بسته، آرواره های شکسته و اندام تناسلی بریده شده هستند.»

در همین حال، فشار اوکراین در جنوب این کشور ادامه دارد. این موسسه به نقل از ارتش اوکراین گفت که کیف انبارهای مهمات، دو پست فرماندهی و یک سیستم جنگ الکترونیک را منهدم کرده است.

مؤسسه مطالعات جنگ با استناد به ادعای روسیه اعلام کرد که اوکراین از تانک‌های روسی T-72 استفاده می‌کرده است تا به منطقه لوهانسک تحت اشغال روسیه حمله کند.

در سایر تحولات:

پوشش جنگ AP را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

در پی ضد حمله، مقامات اوکراینی صدها قبر را در نزدیکی شهر اشغال شده ایزیوم پیدا کردند. یوهنی ینین، معاون وزیر در وزارت امور داخلی اوکراین، به یک تلویزیون ملی گفت که مقامات در حال نبش قبر مردگان در آنجا اجساد “با علائم مرگ خشونت آمیز” را پیدا کردند.

انگلیسی ها گفتند: «این به دلیل تغییر اخیر در سطح تهدید امنیتی محلی در مواجهه با افزایش قابلیت حمله دوربرد اوکراین بسیار محتمل است. در دو ماه گذشته مقر ناوگان و فرودگاه اصلی هوانوردی دریایی آن مورد حمله قرار گرفته است.

فرماندهی ارتش جنوب اوکراین اعلام کرد که سربازان این کشور بامداد روز سه شنبه یک لنج روسی حامل نیرو و سلاح را در رودخانه دنیپرو در نزدیکی شهر نوا کاخوفکا تحت اشغال روسیه غرق کردند. هیچ جزئیات دیگری در مورد غرق شدن کشتی در منطقه خرسون اوکراین که توسط روسیه اشغال شده است، که هدف اصلی بخشی از ضد حمله مداوم کیف در این کشور بوده است، ارائه نکرد.

این موسسه می‌گوید: «وحشت اولیه ضدحمله باعث شد تا سربازان روسی تجهیزات با کیفیت بالاتر را به جای تجهیزات آسیب‌دیده‌تر باقی‌مانده توسط نیروهای روسی که در آوریل از کیف عقب‌نشینی کرده‌اند، رها کنند، که بیشتر نشان‌دهنده شدت شکست روسیه است». .