اوکراینی ها سلاح های DIY را علیه نیروهای روسی مستقر می کنند

در ابتدا Vlasyuk فکر نمی کرد Maker Faire او موفقیت آمیز باشد. او گفت: «خوشحال بودم که فقط مقدار کمی از پول را از دست دادم. اما توجه اینتل را جلب کرد، غول نیمه هادی مستقر در کالیفرنیا که کارخانه ای در کیف را اداره می کرد. دیری نگذشت که ولاسیوک یک شریک شرکتی آمریکایی داشت.

Vlasyuk رویدادهای خود را راهی برای معرفی افراد با پیشینه‌های مختلف به یکدیگر بر سر یک علاقه مشترک می‌داند. ما می خواستیم مردم را به مهندسی فیزیکی و نه فقط برنامه نویسی علاقه مند کنیم. انگیزه پدری هم داشت. او گفت: «این کاری بود که من و پسرم با هم انجام می‌دادیم، این بود که روی آی‌پد خود ننشینیم، بازی‌های رایانه‌ای انجام ندادیم یا ویدیوها را در یوتیوب تماشا کنیم.

کیو – اگر یکی از آنها زنده بماند، احتمالاً از باز گذاشتن سانروف پشیمان خواهند شد.

پرینتر سه بعدی که ولاسیوک از یاهو نیوز خواست نامش را شناسایی نکند، در حال حاضر بوش های تعلیق لاستیکی را برای هاموی می سازد که اجزای حیاتی برای جذب ضربه هستند. ولاسیوک گفت: «او می‌تواند در چند دقیقه قطعاتی را چاپ کند که هفته‌ها طول می‌کشد تا از اروپا یا آمریکا برسد.

او گفت: «جانبازان زیادی خواهند بود.

اوکراینی ها سلاح های DIY را علیه نیروهای روسی مستقر می کنند



منبع

این جنبش که در سال 2007 در سانفرانسیسکو آغاز شد، شرکت کنندگانی را با انواع مهارت های فنی برای ساخت، اصلاح و آزمایش گرد هم می آورد. این رویدادها به سرعت در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و به عنوان راهی مؤثر برای ترویج پذیرش مهارت های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) در بین جوانان تلقی شد. حتی در سال 2014 یک “Maker Faire” در کاخ سفید برگزار شد.

Vlasyuk با نشان دادن عکسی از یاهو نیوز از مردی که با غرور در مقابل سه ردیف جلویی که شبیه آسیاب های قهوه فلزی به نظر می رسد ایستاده است، گفت: “آنها بسیار کارآمدتر از یک بشکه روغن پر از چوب بودند.”

جعبه برق “steampunk” با انواع خروجی ها در انواع ولتاژها و آمپرهای مختلف. (ارائه شده به یاهو نیوز توسط یوری ولاسیوک)

ستوان نیروهای ارتش اوکراین آنتون گالیاشینسکی با نام مستعار “وایدر” یک پهپاد مورد استفاده برای حمل مواد منفجره را در یک جلسه تمرینی در حومه کیف در 14 ژوئیه 2022 در دست دارد. (Ionut Iordachescu/AFP از طریق گتی ایماژ)

در همین حال، او در تلاش است تا کسب و کار فروش مجدد اپل خود را سرپا نگه دارد. آسان نبوده است. به عنوان فردی که به شدت به کالاهای وارداتی با قیمت دلار متکی است، درآمد خود را از نرخ نامطلوب ارز و تعلیق مسیرهای واردات هوایی و دریایی متضرر کرده است. بار دیگر شش ماه است که بدون خانواده زندگی می کند. همسر Vlasyuk و دو پسرش در 28 فوریه، چهار روز پس از شروع جنگ، به آلمان نقل مکان کردند. بزرگتر 14 سال دارد و در مرحله نوجوانی “ناجور” است. او ممکن است از حضور مداوم پدر بهره مند شود. کوچکتر 9 سال دارد و در مدرسه خوب عمل می کند. او قبلاً آلمانی را روان صحبت می کند. ولاسیوك در مورد همسرش گفت: “ما تماس های تصویری انجام می دهیم، اما اینطور نیست.”

Aerorozvidka بازدهی باورنکردنی در سرمایه گذاری داشته است. یک پهپاد 10000 دلاری قابل خرید در آمازون می تواند یک نارنجک 10 دلاری را از بالا پرتاب کند و یک تانک مدرن روسی را به ارزش میلیون ها نابود کند. هنگامی که گروه به فردی با پیشینه در یادگیری ماشین نیاز داشت، به سراغ ولاسیوک، یکی از شخصیت‌های مرکزی بازوی اوکراینی «جنبش سازندگان»، یک خرده فرهنگ بین‌المللی متشکل از صنعتگران، صنعتگران و علاقمندان رفتند.

باله های پرینت سه بعدی برای مهمات پرتاب شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین.  (ارائه شده به یاهو نیوز توسط یوری ولاسیوک)

نظامیان اوکراینی در 14 ژوئیه 2022 در حومه کیف به کنترل کننده هواپیمای بدون سرنشین نگاه می کنند. (Ionut Iordachescu/AFP از طریق Getty Images)

اوکراین دارای میراث مهندسی قوی است.

وضعیت عادی برای هر اوکراینی در 24 فوریه به پایان رسید، روزی که روس ها آمدند. تقریباً بلافاصله Vlasyuk شروع به دریافت درخواست برای دستگاه‌های جوشکاری الکتریکی، چاپگرهای سه بعدی و سایر ابزارهای DIY کرد، زیرا کل جامعه اوکراین برای دفاع از کشور گرد هم آمدند. در میان اولین دفاع‌های جمع‌سپاری، موانع ضد تانک بود که در تمام مدت محاصره در کیف همه‌جا وجود داشت و شامل تیرهای فلزی بود که به شکل ضربدری به هم جوش داده شده بودند.

نمایی هوایی از مردم اوکراین در حال بازرسی و عکس گرفتن از تانک های منهدم شده در منطقه بین روستاهای دمیتریوکا، زابوچیا، که در 27 کیلومتری مرکز کیف، اوکراین در 27 مه 2022 است. (Dogukan Keskinkilic/Anadolu Agency via Getty Images )

باله های پرینت سه بعدی برای مهمات پرتاب شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین. (ارائه شده به یاهو نیوز توسط یوری ولاسیوک)

ولاسیوک با پوزخند گفت: «داوطلبانی که اینها را برای پهپادها چاپ می‌کنند ویدیویی دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد از آنها به خوبی استفاده می‌شود. او سپس ویدیوهای دیگری را که در فیس‌بوک و توییتر ارسال شده بود، نشان داد که نارنجک‌ها و خمپاره‌ها با باله‌های چاپ سه‌بعدی به ستون‌های سربازان ناآگاه روسی برخورد می‌کنند، و همچنین ویدیوهایی که دستان اوکراینی را نشان می‌دهد که لوله‌های فلزی خود را با میخ بسته‌اند.

کارخانه طراحی آنتونوف در کیف، بزرگترین هواپیمای جهان، هواپیمای باری مریا را ساخت که در آغاز جنگ در جریان نبرد برای پایگاه هوایی هوستومل نابود شد. کارخانه تراکتورسازی خارکف ده ها هزار خودروی زرهی برای اتحاد جماهیر شوروی ساخت. “ایگور سیکورسکی اوکراینی بود!” Vlasyuk اعلام کرد، با اشاره به هوانورد متولد کیف که یک شرکت سازنده هواپیمای نامی را تأسیس کرد که اکنون متعلق به لاکهید مارتین است.

نظامیان اوکراینی در 14 ژوئیه 2022 در حومه کیف به کنترل کننده هواپیمای بدون سرنشین نگاه می کنند. (Ionut Iordachescu/AFP از طریق Getty Images)

Vlasyuk خود را به عنوان “فقط یک مرد که افراد باحالی را می شناسد” توصیف کرد. در واقع، گروه او شبکه‌ای ارگانیک از قلع و قمع‌ها – مهندسان، برق‌کارها، برنامه‌نویسان و چاپگرهای سه بعدی- هستند که به ارتش خود کمک می‌کنند تا یک کمپین مردمی علیه مهاجمان روسی به راه بیندازند.

برخی از دستاوردهای فعالیت مشترک آنها به تسلیح Aerorozvidka، واحد جنگی و شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین نوآور اوکراینی که در سال 2014 تأسیس شد و اکنون با ارتش اوکراین کار می کند، ختم شده است. ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین آن، پرندگان شکاری با کنترل از راه دور، شب‌ها بی‌صدا تانک‌های روسی را تعقیب می‌کنند و نقش مهمی در توقف کاروان مهاجمی داشتند که در آغاز جنگ به سمت کیف حرکت کردند.

یوری ولاسیوک با تحسین از کار تیم خود گفت: “ما هزاران داوطلب در اوکراین داریم که امیدوارند به این طریق به اشغالگران روسی سلام کنند.” این مرد 46 ساله با زبان نرم به یاهو نیوز در کافه ای در کیف توضیح داد که باله سفید روی بمب، که به آن پایداری آیرودینامیکی کافی برای رسیدن به هدف خود می داد، توسط یک غیرنظامی اوکراینی در خانه به صورت سه بعدی چاپ شده بود. اگرچه توسط اپراتور تیپ مکانیزه 92 اوکراین حذف شد، سازنده جایزه دیجیتال خود را دریافت کرد.

تصاویر دوربین این پهپاد یک سرباز روسی را از پشت سانروف نشان می دهد. دیگری در حال خزیدن روی زمین است. اگرچه نیروی ضربه‌ای انفجار فوراً باعث مرگ این افراد نشد، پارگی‌های متعدد ناشی از ترکش خمپاره ممکن است مرگبار باشد.

در سال 2015، یک سال پس از تصرف غیرقانونی کریمه توسط روسیه، Vlasyuk، یک فروشنده رایانه های اپل، پس از دیدن کارهایی که دیگران در گروه آنها در شهرهای خارجی انجام می دهند، میزبان مجموعه ای از رویدادهای سازنده در کیف بود. محبوبیت آنها به سرعت افزایش یافت و تا سال 2018، رویدادهای او 250 سازنده و بیش از 7000 شرکت کننده داشت.

پس از جنگ، Vlasyuk امیدوار است با کهنه سربازان اوکراینی کار کند، آنها را به دیگر مخاطبین سازنده خود Faire معرفی کند و با دادن مهارت های عملی جدید به آنها کمک کند تا با اختلال استرس پس از سانحه مقابله کنند.

با نزدیک به 1 میلیون مرد زیر اسلحه، و خدمت اجباری برای هر مرد در سن نظامی، تقریباً همه در اوکراین یک عضو خانواده یا یک دوست در نیروهای مسلح دارند. زمانی که جنگ شروع شد، یکی از سازندگان Vlasyuk به تازگی پرینت سه بعدی یک اسکلت طلای غول پیکر Tyrannosaurus rex را برای یک کازینو جدید (و اکنون باز نشده) در اودسا به پایان رسانده بود.

داوطلبان حتی برای موشک‌های ضدتانک NLAW که توسط بریتانیا و سایر کشورهای غربی عرضه می‌شد، انباشته‌کننده‌ها، باتری‌های قابل شارژ، تولید کردند. اوکراین اکنون یک . Vlasyuk گفت: “برخی از این سلاح ها برای مدتی در انبار بودند و انباشته ها به خوبی کار نمی کردند.” اما ما نمی‌توانستیم از NLAW استفاده کنیم، بنابراین باتری‌های خودمان را برای آنها ساختیم.»

گروه مهندسان پاپ آپ Vlasyuk به زودی به یک RadioShack واقعی تبدیل شد. آنها از ده ها سیگار الکترونیکی پاوربانک هایی ساختند که می توان از آنها برای شارژ عینک دید در شب استفاده کرد. یکی از مدل‌هایی از ژنراتور «steampunk» که او تا به حال تنها یکی از آن ساخته شده است، دارای درایوهای برق و USB است که برای فندک‌های اتومبیل خودرو در نظر گرفته شده است، که همگی در یک جعبه چوبی قرار گرفته‌اند که زمانی برای نگهداری مهمات استفاده می‌شد.

را

در Closer، یکی از بزرگ‌ترین کلوپ‌های شبانه کیف که در داخل کارخانه روبان‌سازی تبدیل شده ساخته شده است، سازندگان Hacklab – یکی دیگر از گروه‌های قلع و قمع مستقر در کیف – میخ‌های لاستیک را روی زمین رقص جوش می‌دهند. میخ‌ها توخالی هستند به طوری که وقتی یک لاستیک را سوراخ می‌کنند، به‌جای اینکه به آرامی مانند یک جسم جامد که آن را سوراخ می‌کند، فوراً تخلیه می‌شود. برخی از آژیرهای حمله هوایی که اکنون چندین بار در روز به صدا در می آیند نیز در آنجا تولید می شدند. در اودسا، آنها شروع به تولید بخاری های متحرک کم مصرف کردند که به عنوان اجاق گاز عمل می کنند تا سربازان را در جبهه گرم نگه دارند و تغذیه کنند.

این سه سرباز روسی که از یک پهپاد مسلح اوکراینی از بالا فیلمبرداری شده‌اند، در جایی در نزدیکی شهر خارکف به یک سدان فرسوده برخورد می‌کنند. مواضع آنها قبلاً توسط یک پهپاد دیگر مورد اصابت قرار گرفته بود و آنها در تلاش بودند تا یکی از رفقای خود را که مجروح شده بودند، خارج کنند. درست در آن زمان، یک پرتابه فلزی کوچک به اندازه یک نوشابه می تواند روی آنها فرود آید. با یک باله سفید نامتجانس تجهیز شده است. در هوا حرکت می کند، درست از دهانه سقف خودرو می لغزد و در اثر ضربه منفجر می شود. یک سرباز هنوز به اندازه کافی توانا است که بتواند با سرعت دور شود، اگرچه نمی توان همین را برای مسافران همراهش گفت. همانطور که دود از بالا بلند می شود، وسیله نقلیه از کنترل خارج می شود و به سمت توقف حرکت می کند.

ویدیو به پایان می رسد.

ستوان آنتون گالیاشینسکی با نام مستعار نیروهای نظامی اوکراین

پذیرش گسترده این راه‌حل فنی می‌تواند لجستیک اوکراین را بسیار ساده‌تر کند و به ارتش این امکان را می‌دهد تا آسان‌تر از انتخاب خودروهای زرهی متفاوتی که شرکای غربی اوکراین تهیه کرده‌اند، نگهداری کند. ایالات متحده صدها مهمات پرسه زن را به اوکراین فرستاده است. با این حال، این مقادیر برای به راه انداختن یک جنگ چندجانبه کافی نیست، به خصوص اگر ضدحمله مورد انتظار اوکراین برای Kherson، شهر استراتژیک حیاتی جنوبی تحت اشغال روسیه، موفقیت آمیز باشد. شبکه Vlasyuk تولید پهپادهای کامیکازه دست ساز خود را آغاز کرده است. وی گفت: بیش از 100 پروژه در دست اجرا داریم.

نمایی هوایی از مردم اوکراین در حال بازرسی و عکس گرفتن از تانک های منهدم شده در منطقه بین روستاهای دمیتریوکا، زابوچیا، که در 27 کیلومتری مرکز کیف، اوکراین در 27 مه 2022 است. (Dogukan Keskinkilic/Anadolu Agency via Getty Images )