اولین مهاجران از مکزیک با استفاده از اپلیکیشن موبایل وارد آمریکا شدند

سیوداد جوارز/مکزیکو سیتی (رویترز) – مهاجران در مرز شمالی مکزیک روز چهارشنبه با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی که برای تسهیل روند درخواست پناهندگی طراحی شده بود، وارد ایالات متحده شدند، اگرچه چندین نفر به سرعت مشکلاتی را در استفاده از این سیستم گزارش کردند.

گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده بلافاصله به درخواست‌های رویترز برای اظهارنظر در مورد این برنامه پاسخ نداد.

در این ماه، دولت بایدن گفت که استفاده از برنامه موسوم به CBP One را گسترش خواهد داد تا به پناهجویان اجازه دهد اطلاعات شخصی خود را به عنوان مرحله پیش غربالگری برای قرار ملاقات در ایالات متحده برای درخواست پناهندگی وارد کنند.

برای دریافت وقت ایالات متحده، مهاجران ابتدا باید به یک نقطه ورودی مرزی در مکزیک که توسط برنامه تعیین شده است مراجعه کنند. برخی از مهاجران به رویترز گفتند که این اپلیکیشن فقط قرار ملاقات هایی دور از جایی که در حال حاضر هستند دارد.

گفت: پول ندارم، حالا باید پیاده روی کنم.

جووانی کاستلانوس، یکی دیگر از ونزوئلایی‌ها که ماه‌ها در مرز مکزیک منتظر ورود به ایالات متحده بوده است، گفت که به سرعت قرار ملاقات دریافت کرده است.

آلخاندرا، یک مهاجر ونزوئلایی که از شهر مرزی سیوداد خوارز وارد ال پاسو، تگزاس شده و عازم فلوریدا شده است، گفت: “من واقعا هیجان زده هستم، نمی توانم صبر کنم تا خانواده ام را ببینم.”

سفر بین شهرهای مرزی می‌تواند افراد بیشتری را در معرض خطر قرار دهد و برخی از گروه‌های حامی مهاجران از ایالات متحده می‌خواهند که برای کاهش خطرات، قرار ملاقات‌های بیشتری را برای پناهجویان فراهم کند.

کاستلانوس که در حال صف کشیدن برای ورود به لاردو، تگزاس، از نووو لاردو، مکزیک صحبت می‌کرد، به مهاجران توصیه کرد برای عبور از خطرات خودداری کنند و به جای آن از اپلیکیشن استفاده کنند.

خوزه هوئرتا، ​​یک مهاجر ونزوئلایی در شهر مرزی سیوداد خوارز، به رویترز گفت که این اپلیکیشن می‌گوید او می‌تواند برای قرار ملاقات خود از تیجوانا، شهری در 1200 کیلومتری (746 مایلی) غرب مقابل سن دیگو عبور کند.

انریکه لوسرو، مدیر امور مهاجرت در تیجوانا، گفت: “آنها باید تعداد قرار ملاقات ها را در روز افزایش دهند، ما مطمئن هستیم که چنین خواهد بود.”

به گفته مقامات مکزیکی و ده ها مهاجر که برخی از آنها اسکرین شات های تلفن را با رویترز به اشتراک گذاشته اند، از زمانی که هفته گذشته برای پیش نمایش فعال شد، این برنامه چنان تقاضایی داشت که به متقاضیان اعلام می کند که قرار ملاقات هایش تمام شده است.

توسط لیزبث دیاز و خوزه لوئیس گونزالس

(گزارش خوزه لوئیس گونزالس در سیوداد خوارز و لیزبث دیاز در مکزیکوسیتی، گزارش اضافی توسط تد هسون در واشنگتن؛ ویرایش توسط کریس ریس)



منبع