اورگان به چوب انبوه برای افزایش مسکن و مشاغل امیدوار است

طبق گفته Fonseca، قیمت این واحدها در ابتدا از 200000 دلار برای یک استودیو تا حدود 400000 دلار برای یک واحد سه خوابه متغیر است. او گفت که انتظار دارد با راه اندازی کارخانه تا چند سال آینده قیمت ها کاهش یابد. بر اساس سایت کارگزاری آنلاین املاک و مستغلات Redfin، میانگین قیمت فروش یک خانه در اورگان تا دسامبر 473,400 دلار بود.

موسسه طراحی TallWood یک همکاری بین دانشگاه اورگان و دانشگاه ایالتی اورگان است.

کلر راش یکی از اعضای سپاه آسوشیتد پرس/گزارش برای ابتکار اخبار ایالتی آمریکا است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل مخفی گزارش دهند. کلر را دنبال کنید توییتر.





منبع

ایین مک دونالد، مدیر مؤسسه طراحی TallWood، یکی از اعضای ائتلاف، گفت: «زیبایی آن این است که می‌توانید دهانه‌های مورد نیاز برای لوله‌کشی، برق و موارد مشابه را برش دهید. و شما می توانید همه این کارها را در یک ماشین کنترل شده توسط کامپیوتر در کارخانه انجام دهید. سپس وقتی به محل کار می رسید، مونتاژ بسیار سریعی است. این اساساً یک عملیات مونتاژ است تا یک عملیات ساختمانی.

___

فرماندار دموکرات تازه افتتاح شده تینا کوتک که روز جمعه از نمونه های اولیه بازدید کرد، گفت: “من نمی توانم صبر کنم تا ببینم این خانه ها در حال حرکت به سمت جوامعی که به آنها نیاز دارند.” ما باید این کار را روز به روز انجام دهیم تا به اهداف تامین مسکن کافی برای هر اورگونی در این ایالت دست یابیم. زیرا این راه حل بلندمدت برای پایان دادن به بی خانمانی است.»

اما برخی از گروه های زیست محیطی می گویند که قطع درختان بیشتر باعث آزاد شدن کربن بیشتر و کاهش توانایی جنگل ها برای جذب کربن از جو می شود.

ارنستو فونسکا، مدیر عامل Hacienda CDC، سازمان غیرانتفاعی پورتلند که روی طراحی نمونه‌های اولیه در بندر شهر کار می‌کرد، گفت که ساخت شش واحد مدل حدود شش هفته طول کشید. هنگامی که کارخانه به طور کامل عملیاتی شد، Fonseca تخمین زد که می تواند چهار تا شش دستگاه در روز تولید کند، در حالی که برای یک پروژه سنتی تر، سه تا چهار سال تولید می کند.

طرفداران چوب انبوه می گویند که انرژی کمتری مصرف می کند و کربن کمتری نسبت به بتن و فولاد منتشر می کند. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که می‌تواند به کاهش خطر آتش‌سوزی کمک کند، زیرا این ماده می‌تواند از درختان کوچک‌تر در جنگل‌های زیرزمینی ساخته شود. و به مشاغل روستایی که این صنعت می تواند ایجاد کند اشاره می کنند.

پس از تولید انبوه در کارخانه در حال برنامه ریزی در بندر، واحدهایی از 426 فوت مربع (40 متر مربع) تا 1136 فوت مربع (106 متر مربع) می توانند در سراسر ایالت مستقر شوند تا به طور یکسان در جوامع شهری و روستایی مونتاژ شوند. به طور بالقوه کاهش کمبود حیاتی مسکن که منجر به نرخ بالای بی خانمانی در اورگان شده است.

توسعه دهندگان مسکن مقرون به صرفه می گویند که استفاده از چوب انبوه به آن ها این امکان را می دهد که پس از بحران هایی مانند آتش سوزی و رسیدگی به مسائل سیستمی مانند کمبود مسکن، سریع تر برای بازسازی حرکت کنند.

کوتک در اولین روز کاری کامل خود در اوایل این ماه، فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن هدف ساخت مسکن جدید 36000 واحد در سال – 80 درصد افزایش نسبت به تولید فعلی – در تلاشی برای رفع کمبود مسکن در ایالت تعیین شد.

مقامات تخمین زده اند که اورگان 110000 واحد مسکونی کوتاه دارد و باید در 20 سال آینده بیش از نیم میلیون خانه بسازد تا بتواند با تقاضا مطابقت داشته باشد. هدف از ساخت 36000 خانه جدید در سال که در فرمان اجرایی کوتک ذکر شده است به دولت اجازه می دهد تا به این هدف دست یابد. حامیان مسکن از این دستور استقبال کرده اند، اما می گویند که حذف تشریفات اداری برای اطمینان از رعایت این سهمیه کلیدی خواهد بود.

با این حال، برخی از قربانیان آتش سوزی به طور مستقیم از این واحدها بهره مند می شوند. اولین نمونه تکمیل شده به زوجی به نام های باربارا و اسکات بندیکت می رسد که خانه خود را در آتش سوزی روز کارگر 2020 که جنوب اورگان را ویران کرد، از دست دادند.

پورتلند، اورگان (AP) – در داخل یک انبار در بندر صنعتی پورتلند چیزی نهفته است که برخی معتقدند می‌تواند پاسخی به بحران مسکن اورگان باشد – نمونه اولیه یک واحد مسکونی مقرون به صرفه که از چوب انبوه ساخته شده است.

دومینیک دلاسالا، دانشمند ارشد سازمان حفاظت از میراث وحشی، می‌گوید: «دلیل اینکه ما امروز آتش‌سوزی‌های بزرگ داریم، آب و هوای شدید آتش‌سوزی است که عمدتاً توسط تغییرات آب و هوایی، بادهای شدید، دمای گرم و رطوبت کم ایجاد می‌شود. من فکر می‌کنم برداشتن درختان کوچک‌تر اعتبار دارد، اما مشکل آتش‌سوزی را حل نمی‌کند.»

اسکات بندیکت در مورد خانه جدید گفت: “شما واقعا نمی توانید بگویید که برای شما چه معنایی دارد.” ما ۲ سال و نیم است که بدون خانه بوده ایم.»

شان استیونز، مدیر اجرایی سازمان حفاظت از محیط زیست اورگان وایلد، گفت: «این تجارت 35 سال بعد به سمت برش، سمپاشی، کاشت مجدد و قطع آنها رفته است. وقتی این چرخش 40 ساله را انجام می دهید، هرگز اجازه نمی دهید به آن نقطه ای برسند که واقعاً بتوانند در ذخیره سازی کربن بیشتر مشارکت کنند. شما در آن نقطه مانند یک محصول با آن رفتار می کنید.»

الوار انبوه از لایه‌هایی از چوب ساخته می‌شود که اغلب در لایه‌های عمود بر هم چیده می‌شوند، سپس فشرده شده و به هم متصل می‌شوند تا پانل‌ها یا تیرهای بزرگ بسازند. الوار انبوه در ایالات متحده که قبلاً در اروپا محبوب بود، جایی که در دهه 1990 توسعه یافته بود، در ایالات متحده در حال افزایش است. برج.

ائتلاف انبوه الوار اورگان در سال گذشته 41 میلیون دلار کمک مالی فدرال برای کمک به تامین مالی ساخت کارخانه مسکن در بندر پورتلند دریافت کرد. اعضای این ائتلاف که از سازمان های دولتی و دانشگاه های اورگان تشکیل شده است، می گویند که این کارخانه تولید خانه های پیش ساخته را آسان تر می کند.

مک‌دونالد گفت که تولید خانه‌های کارخانه‌ای بیشتر همچنین به ایالت اجازه می‌دهد تا با وجود کمبود نیروی کار که صنایع تولیدی و ساختمانی را فراگرفته است، مسکن را افزایش دهد.

گروه‌های زیست‌محیطی همچنین این ایده را که قطع درختان جوان‌تر خطر آتش‌سوزی جنگلی را کاهش می‌دهد، عقب انداخته‌اند.

چوب انبوه هنوز به طور گسترده برای ساخت و ساز مسکن مقرون به صرفه مورد استفاده قرار نگرفته است. در حالی که مقامات اورگان به دنبال تغییر آن هستند، برخی از گروه‌های زیست‌محیطی ابراز نگرانی کرده‌اند که افزایش قطع درختان در صورت عدم مدیریت پایدار می‌تواند منجر به جنگل‌زدایی شود که می‌تواند به گرمایش جهانی بیفزاید.

فونسکا گفت: «مهمترین جنبه این سرعت است. “اسکان مجدد سریع به اصل حرکت ما تبدیل شد.”