اوباما در آستانه انتخابات پرمخاطره 8 نوامبر، در سه ایالت به نفع دموکرات ها خواهد بود

ترامپ به دروغ ادعا کرده است که به دلیل تقلب در رقابت های ریاست جمهوری 2020 از جو بایدن دموکرات شکست خورده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، جمهوری خواه، نیز برای حمایت از جمهوری خواهان رویدادهای مبارزاتی برگزار می کند و در این راهپیمایی ها سخنرانی هایی انجام می شود که در آن او بارها به احتمال نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در سال 2024 اشاره کرده است.

گروه های رای دهنده نگران هستند که انتخاب برخی از نامزدهای راست افراطی می تواند سلامت انتخابات ریاست جمهوری آینده را تهدید کند. این نگرانی وجود دارد که برخی ممکن است به ترامپ – در صورت تصمیم دوباره برای کاندیداتوری – یا یکی دیگر از جمهوری خواهان همفکر برای لغو نتایج انتخابات در سال 2024 کمک کنند.

دفتر اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد: «او مشتاقانه منتظر است تا نامزدهای انتخاباتی را بالا و پایین کند، به‌ویژه در رقابت‌ها و ایالت‌هایی که پیامدهایی برای اداره انتخابات 2024 خواهد داشت».

دیده می شود که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان ایالات متحده و احتمالاً سنای ایالات متحده را نیز به دست آورده اند. چندین جمهوری‌خواه که می‌خواهند روش‌های ریخته‌شده و شمارش آرا را تغییر دهند، برای مناصب عالی مدیریت انتخابات در ایالت‌های خود نیز نامزد می‌شوند.

جمهوری خواهانی که از ادعای نادرست ترامپ حمایت می کنند، به نامزدهای حزب خود برای مقام های ارشد انتخاباتی در ایالت هایی تبدیل شده اند که می توانند نقش تعیین کننده ای در رقابت سال 2024 ایفا کنند.

اوباما به رای دهندگان خواهد گفت که دموکرات ها حزبی هستند که از حقوق سقط جنین حمایت می کنند، اما موضوع اصلی در ظاهر او نیز این خواهد بود که می توان به دموکرات ها برای عادلانه نگه داشتن انتخابات اعتماد کرد، زیرا رقابت ریاست جمهوری بعدی برای سال 2024 در نظر گرفته شده است.

“چون ممکن است معلوم شود که در یک انتخابات ریاست جمهوری نزدیک در مقطعی، صدور گواهینامه انتخابات در یک ایالت در نوسان کلیدی ممکن است مورد بحث باشد.

(گزارش توسط لوسیا موتیکانی و جیسون لنگ؛ ویرایش توسط گرانت مک کول)



منبع

اوباما در مصاحبه ای در پادکست خود که روز شنبه منتشر شد، گفت دموکرات ها ممکن است نتوانند اعتماد کنند که دادگاه های ایالات متحده انتخابات را منصفانه نگه می دارند. او گفت که این بدان معناست که دموکرات‌ها باید در ایالت‌های دارای رقابت نزدیک برای اطمینان از احترام به نتایج انتخابات، مناصب داشته باشند.

واشنگتن (رویترز) – باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، اواخر این ماه و پیش از انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر که کنترل کنگره ایالات متحده را تعیین می کند، برای نامزدهای حزب دموکرات در جورجیا، میشیگان و ویسکانسین مبارزات انتخاباتی خواهد کرد.

برای مثال، جمهوری‌خواهان جیم مارچانت از نوادا و مارک فینچم از آریزونا، می‌خواهند رای‌گیری زودهنگام، رای‌گیری پستی و صندوق‌های رای را محدود یا لغو کنند، بدون هیچ مدرکی ادعا می‌کنند که باعث تقلب می‌شوند.

دفتر او در روز شنبه گفت که اوباما در 28 اکتبر قبل از سفر به دیترویت و میلواکی در 29 اکتبر در آتلانتا ظاهر می شود.

توسط لوسیا موتیکانی و جیسون لانژ