انگیزه مرد مسلح مظنون به قتل در پارک آیووا یک راز است

اداره پلیس لا ویستا در نبراسکا روز دوشنبه سوابقی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تنها یک تماس قبلی با شروین داشته است، زمانی که او در ژوئیه 2017 وارد یک ایستگاه پلیس شد و گزارش داد که شخصی سعی کرده از بیمه او برای انجام کارهای دندانپزشکی در اوکلاهاما استفاده کند. شروین بعداً با پلیس تماس گرفت و به آنها اطلاع داد که شرکت بیمه او به اشتباه صورت حساب شخص دیگری را برای او ارسال کرده است.

آنچه پلیس گفته است این است که شروین، 23 ساله، از حومه اوماها در لا ویستا، قبل از حمله سابقه جنایی نداشت و بازرسان گفتند که به نظر می رسید قربانیان را به طور تصادفی هدف قرار داده است. والدین این مرد که با پسرشان کمپ زده بودند، از اینکه او چنین حمله ای را انجام دهد ابراز نادرستی کردند.

مورتودت گفت: «در حال حاضر هیچ چیزی تا آنجا که حمله را تسریع کرده باشد» در محل کمپ کشف نشده است.

___

سوالی که در مرکز تحقیقات درباره قتل سه عضو خانواده – از جمله یک دختر 6 ساله – در کمپ پارک ایالتی در شرق آیووا قرار دارد این است: چرا؟

مایکل تارم، خبرنگار AP، مستقر در شیکاگو، در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

او گفت: «ما تازه به خانه رسیده‌ایم و سعی می‌کنیم از دست دادن پسرمان را جذب کنیم و بدون او به خانه برسیم که غیرقابل درک است. “فکر نمی‌کردم اشکی از ما باقی بماند، اما هنوز هم می‌بینیم که در حال شکستن هستیم و عمیقا برای پسر کوچک و از دست دادن خانواده‌اش اهمیت می‌دهیم.”

پسر 9 ساله این زوج، آرلو، بدون آسیب جسمی از این حمله جان سالم به در برد، اما پلیس نگفته است که آیا او در زمان تیراندازی در چادر بوده است یا خیر. میچ مورتودت، دستیار بخش تحقیقات جنایی آیووا، دوشنبه گفت که بازرسان با پسر صحبت کرده اند، اما از افشای آنچه کودک گفته است خودداری کردند.

مادر شروین، سیسیلیا شروین، در بیانیه ای که به آسوشیتدپرس ارسال شد، پسرش را مهربان، حساس، دانش آموز استثنایی و تاجری مشتاق توصیف کرد.

این سوالی است که تا کنون بازپرسان نتوانسته اند به آن پاسخ دهند زیرا به دنبال ارتباطی بین خانواده و مظنون تیراندازی هستند. آن‌ها اطلاعات کمی برای اثبات انگیزه‌شان کشف کرده‌اند، و خاطرنشان کردند که هیچ ارتباطی بین آنتونی شروین و سرمایه‌گذاران که می‌گویند او کشته است پیدا نکرده‌اند.

مورتودت گفت کالبد شکافی اشمیت و شروین از یکشنبه آغاز شد و روز دوشنبه ادامه داشت.

مورتودت گفت: “بدون وارد شدن به جزئیات دقیق آن، با همه چیزهایی که آموخته ایم، مطمئن هستیم که همه چیزهایی که گزارش کرده ایم نحوه انجام آن است و او مسئول است.”

تیراندازی در اوایل صبح روز جمعه زمانی رخ داد که قربانیان سیدر فالز، آیووا، در چادر خود در کمپ پارک ایالتی غارهای ماکوکتا، در حدود 180 مایلی شرق د موین، به ضرب گلوله کشته شدند. پلیس گفته است تایلر اشمیت، 42 ساله؛ همسر 42 ساله او، سارا اشمیت؛ و دختر 6 ساله آنها، لولا اشمیت، همگی در این حمله جان باختند.

والدین شروین پیشنهاد کرده بودند که او ممکن است صدای شلیک ها را شنیده باشد و برای محافظت از خود یک اسلحه گرم در وسیله نقلیه خانواده برداشته باشد، اما مورتودت این نظریه را رد کرد.