انواع PLC در اتوماسیون صنعتی؛ همه این کنترلرهای دوست داشتنی ایران اتوماسیون

علیرغم اندازه کوچک، این سری پی ال سی در واقع قادر به انجام بسیاری از کارهای پیشرفته است، که یک دلیل دیگر خوب بودن این PLC برای مبتدیان است. شما به غیر از جست‌و‌جو در برنامه‌نویسی plc لوگو، می‌توانید مفاهیم پیشرفته‌تری مانند سیگنال‌های آنالوگ، کنترلر PID، ثبت اطلاعات و برنامه‌نویسی HMI را درک کنید. حتی می‌توانید کنترل‌کننده منطقی را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید.

انواع برند های پی ال سی:

انواع PLC در اتوماسیون صنعتی؛ همه این کنترلرهای دوست داشتنی ایران اتوماسیون

هر صنعتی که نیاز به اتوماتیک کردن فرآیند تولید خود دارد به PLC نیاز دارد. صنایعی چون تولید موادغذایی، تولیدات لاستیک، پتروشیمی، صنایع چوب، صنعت هوایی، تولید فولاد و صنایع وابسته در این زمره قرار می گیرند. در واقع پی ال سی ها دستگاه هایی هستند که اطلاعات ورودی را که طی مراحلی به صورت منطقی 0 و 1 تبدیل می شوند را دریافت می کنند. پس از پردازش ورودی ها بر اساس الگوریتم های طراحی شده، خروجی های متناسب با خواسته برنامه نویسان را برای عملگر ها می سازند. برای مثال فرض کنیم قرار باشد دمای یک کوره توسط یک پی ال سی کنترل شود.

مینی پی ال سی های زیمنس (Mini plc)

پیش از آن که به معرفی برندهای مختلف پی ال سی بپردازیم بهتر است در ابتدا با انواع مختلفی که برای پی ال سی وجود دارد و توسط برندهای مختلف تولید گردد آشنا شویم. Plc ها را در انواع مختلفی طبقه بندی می کنند و در 4 مدل مختلف وجود دارند که این مدل ها توسط شرکت های سازنده مختلفی که وجود دارد با کیفیت ها و ویژگی های متفاوت تولید می گردد. این مدل ها عبارتند از mini plc، Compact plc، Modular plc و plc زیمنس Rack plc. در ادامه با ویژگی ها و خصوصیات هر یک از این مدل ها آشنا خواهیم شد. ها می بایست خود را با استاندارد برنامه نویسی خاصی هماهنگ کنند، اما در مینی پی ال سی چنین توصیه ای وجود ندارد. جزو این گروه هستند و علت این نامگذاری وجود ابزارهای بسیار (ویژوال) به صورت از پیش تنظیم شده در نرم افزارهای پی ال سی است و کار برنامه نویسی را بسیار ساده می کند.

برنامه نویسی این نوع از پی ال سی با استفاده از نرم افزار TISOFT نوشته شده و به صورت compact می باشد. اگر بخواهیم به معرفی هر یک از خانواده های این پی ال سی بپردازیم باید بگوییم که S7-200 یک میکرو پی ال سی ارزان قیمت می باشد که می تواند برای مقاصد ساده نسبتاً پیچیده کنترلی به کار رود. این مدل به صورت Compact عرضه شده و برنامه نویسی آن توسط نرم افزار Step7-Micro/Win نوشته شده است. در واقع می توان گفت مینی پی ال سی ها کار پی ال سی های معمولی را انجام می دهند اما ورودی و خروجی های آنها با محدودیت های بیشتری مواجه بوده و حداکثر تعداد ورودی و خروجی آنها 40 عدد می باشد. جهت خرید پی ال سی زیمنس و اطلاع از قیمت plc زیمنس با ما تماس بگیرید و محصول مورد نظرتان را با کیفیت تضمینی دریافت کنید.

انواع پی ال سی زیمنس ؟

ساختار مربوط به سخت افزار لوگو را می توانید در شکل زیر مشاهده نمایید. ها مقرون به صرفه نبوده و توجیه اقتصادی پروژه را زیر سئوال خواهد برد. لذا لازم است تا با دقت در ماهیت فعل کنترلی و حجم مدار فرمان انتخاب صحیحی از میان روش های مطرح شده داشته باشیم. در حدود میکرو‌ثانیه و نهایتاً میلی ثانیه است، لذا زمان لازم برای انجام هر سیکل کاری ماشین به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و این امر باعث افزایش میزان تولید و بالا رفتن بازدهی دستگاه می‌شود. این در حالی است که برای اعمال تغییرات هر چند جزئی در مدارات رله ای نیاز است تا بعضاً تغییرات کلی در چیدمان رله ها و سیم بندی آنها صورت گیرد. به منظور آشنایی بیشتر با انواع و ویژگی های چراغ سیگنال اشنایدر الکتریک این جا کلیک کنید.

  • در صورتی که علاقه مند به plc هستید توصیه می کنیم حتما در دوره های آموزش پی ال سی زیمنس ثبت نام نمایید.
  • امروزه تابلوهای کنترل معمولی (رله ای) به علت معایب زیادشان کمتر مورد استفاده قرار می گیرند از آنجا که این نوع تابلوها با رله های الکترو مکانیکی کنترل می شوند، وزن بیشتری پیدا می کنند.
  • اندازه کوچک این سری با طراحی یکپارچه نیاز به قطعات اضافی فراوان را از میان برداشته و قیمت این سیستم‌ها را بسیار کاهش داده ‌است.
  • بسته های تعبیه شده SIMATIC ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار هستند که برای تمام وظایف اتوماسیون شما از قبل تنظیم شده اند.
  • پی ال سی دلتا از محبوب‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است که در کشور تایوان تولید شده و در میان کشورهای آسیایی بسیار گسترده شده است.