انفجارها چندین شهر اوکراین از جمله کیف را لرزاند

ماکسیم کوزیتسکی، فرماندار منطقه، گفت که در لویو، زیرساخت های انرژی آسیب دیده است.

ویتالی کلیچکو، شهردار شهر، گفت که انفجارها در منطقه شوچنکو، منطقه بزرگی در مرکز کیف که شامل شهر قدیمی تاریخی و همچنین چندین اداره دولتی است، گزارش شده است.

کیو، اوکراین (AP) – ارتش روسیه بامداد روز دوشنبه رگبار موشکی را علیه شهرهای اوکراین از جمله کیف پایتخت پرتاب کرد و اهداف غیرنظامی را در اقدامی تلافی جویانه از سوی مسکو برای بمباران یک پل کلیدی که روسیه را به سرزمین الحاق شده‌اش در کریمه متصل می‌کند، هدف قرار داد. .

در همین حال، خبرنگاران آسوشیتدپرس در مرکز شهر دنیپرو اجساد چندین نفر را دیدند که در یک سایت صنعتی در حومه شهر کشته شدند. پنجره‌های آن منطقه منفجر شده بود و شیشه‌های خیابان را پر کرده بود.

رسانه‌های اوکراینی همچنین از انفجار در تعدادی از نقاط دیگر، از جمله شهر غربی لووو که پناهگاه بسیاری از مردمی است که از جنگ در شرق فرار کرده‌اند، و همچنین خارکف، ترنوپیل، خملنیتسکی، ژیتومیر و کروپیونیتسکی خبر دادند.

این انفجارها توسط خبرنگاران آسوشیتدپرس شنیده شد و به نظر می رسید که نتیجه حملات موشکی باشد.

این حملات چند ساعت پیش از برگزاری نشستی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با شورای امنیت خود انجام شد، زیرا جنگ مسکو در اوکراین به نقطه عطف هشت ماهه خود نزدیک می شود و کرملین از شکست های تحقیرآمیز میدان جنگ در مناطقی که می خواهد در میان آن ها ضمیمه کند. یک ضد حمله اوکراین در هفته های اخیر.

پوشش AP از جنگ را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

پس از اولین حملات صبحگاهی در کیف، انفجارهای شدیدتری در اواخر صبح به دلیل تشدید حمله روسیه شنیده شد که می تواند تشدید بزرگی در جنگ باشد.

یک روز پیش از این، پوتین حمله به پل کرچ به کریمه را اقدامی تروریستی خوانده بود که توسط سرویس های ویژه اوکراین انجام شد. پوتین روز یکشنبه در دیدار با رئیس کمیته تحقیقات روسیه گفت: «شکی نیست که این یک اقدام تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی بسیار مهم بوده است».

سخنگوی سرویس اورژانس به AP گفت که اولین حملات به کیف در چهار ماه گذشته مرکز شهر را هدف قرار داد و کشته و زخمی بر جای گذاشت.

لسیا واسیلنکو، نماینده پارلمان اوکراین، عکسی را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد حداقل یک انفجار در نزدیکی ساختمان اصلی دانشگاه ملی کیف در مرکز کیف رخ داده است.

___