انفجارهای گروهی Chimp Haven با مرگ مبارزه می کند. شامپانزه های وحشی هم می کشند

در نامه هشدار وزارت کشاورزی ایالات متحده آمده است که قوانین حمل و نقل حیوانات در هر دو حادثه نقض شده است. همچنین اشاره کرد که Chimp Haven در حال بررسی پروتکل های خود برای معرفی و جداسازی حیوانات است و درختان نزدیک محوطه اصلی ماده دوم برای جلوگیری از فرارهای آینده قطع شده اند.

در دسامبر 2021، پناهگاه به مقامات فدرال گزارش داد که یک مرد در اثر حملات دیگران جان خود را از دست داده و مرده است. در همان ماه گزارش شد که هفت حیوان از یک نورگیر ناامن فرار کرده اند.

ویلسون، دانشمند دانشگاه مینه‌سوتا، در ایمیل خود نوشت: «مدیریت شامپانزه‌ها در اسارت چالش‌های بزرگی را به همراه دارد، زیرا شامپانزه‌ها قوی، باهوش، تکانشی و قادر به حملات خشن هستند.»

مایکل ال. ویلسون، انسان شناس تکامل دانشگاه مینه سوتا که رفتار و زیست شناسی شامپانزه ها را مطالعه می کند، گفت: شامپانزه ها نیز در طبیعت به یکدیگر حمله می کنند و گاهی اوقات یکدیگر را می کشند.

او نوشت: شامپانزه‌های اسیر «احتمالاً اگر در گروه‌های اجتماعی با چند نر و ماده قرار بگیرند، از بسیاری جهات بهترین وضعیت را دارند، اما چنین گروه‌هایی چالش‌های زیادی برای مدیریت از جمله خطرات پرخاشگری به همراه دارند».



Source link

او در مطالعه‌ای در سال 2008 شرکت کرد که نشان داد حملات شامپانزه‌های دیگر پس از بیماری، دومین علت شایع مرگ در طول 46 سال در یک کلنی وحشی است. از 130 مرگ، 17 مورد – یا 20٪ از 86 موردی که دانشمندان علت آن را می دانستند – به دلیل حملات شامپانزه های دیگر بود.

Chimp Haven از زمان افتتاحش در سال 2005 از بیش از 500 شامپانزه مراقبت کرده است. در بیانیه ای ایمیلی آمده است: از این تعداد، 190 شامپانزه جان خود را از دست داده اند، از جمله پنج نفر به دلیل تجاوز سایر شامپانزه ها.

خدمات بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان USDA در ژوئن 2021 به دلیل مرگ یک ماده مورد حمله شامپانزه های دیگر و دو فرار در یک روز توسط ماده دیگر، نامه هشدار دهنده به شمپان هاون را داد. بازرس خاطرنشان کرد که آرامستان برای رفع مشکلات اقدام کرده است.

در بیانیه آمده است که گاهی اوقات چنین معرفی هایی جواب نمی دهد.

در Chimp Haven، این رقم کمتر از 3٪ است.

او در ایمیلی نوشت: «قتل‌ها… در اکثر سایت‌های مطالعاتی طولانی‌مدت در سراسر آفریقا ثبت شده‌اند» و «می‌توانند به‌طور ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی، بدون تحریک آشکار رخ دهند».

مایکل A. Budkie، یکی از بنیانگذاران گروه حقوق حیوانات مستقر در اوهایو، گفت: “پناهگاه های حیوانات باید حیوانات را ایمن و بدون آسیب نگه دارند، اجازه ندهند آسیب های آسیب زا که نیاز به اتانازی یا فرار حیوانات بالقوه خطرناک دارند.”

پناهگاه در شمال لوئیزیانا گفت که بلافاصله پس از حمله یک زن در ماه آوریل توسط افراد دیگری که به آن معرفی شده بود، وارد عمل شد. آن حیوان در ماه مه کشته شد. یک زن دیگر در 2 ژوئن دو بار فرار کرد.

بر اساس گزارش Stop Animal Exploitation Now، یک نقل قول فدرال و گزارش های خود شمپانزه هاون در مورد فرار و مرگ های ناشی از دعوای شامپانزه ها نشان می دهد که مراقبت از پناهگاه ضعیف است.

این شامل معرفی صدها حیوان به یکدیگر است، زیرا “شامپانزه ها به گروه های اجتماعی پویا نیاز دارند تا از نظر اجتماعی، جسمی، عاطفی و روانی رشد کنند.”

نیواورلئان (AP) – یک گروه حقوق حیوانات شکایت فدرالی را علیه پناهگاه ملی شامپانزه های متعلق به فدرال که زمانی برای آزمایش استفاده می شد، تنظیم کرده است.

در یک پاسخ ایمیلی برای پناهگاه آمده است: “مراقبت و سلامتی شامپانزه ها اولویت اصلی ما در Chimp Haven است.” این سازمان می‌گوید هرگز کار بزرگی برای انتقال شامپانزه‌ها از محیط‌های تحقیقاتی به حیاتی که شباهت زیادی به زندگی در طبیعت دارد، انجام نشده است.