اندیشکده می گوید که ایالات متحده ممکن است تا 900 هواپیمای جنگی را در نبرد با تهاجم چین به تایوان از دست بدهد، اما پیروز خواهد شد.

بازی‌های جنگی برای کمک به پیش‌بینی نحوه انجام درگیری‌ها طراحی شده‌اند. در این درگیری تصوری که در سال 2026 رخ خواهد داد، هر یک از طرفین تنها دارای قابلیت‌های نظامی هستند که قبلاً در زندگی واقعی نشان داده است.

بازی‌های جنگی که توسط یک اندیشکده واشنگتن برگزار می‌شد، جنگ بین چین و ایالات متحده را در صورت حمله چین به تایوان شبیه‌سازی کرد.مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی

  • آنها سپس روی نقشه جداگانه ای برای تایوان حرکت می کنند، که بازی زمینی زمانی که چینی ها و تایوانی ها سعی می کنند از جزیره دفاع کنند را انجام می دهد.

    نقشه ای از تایوان که برای یک بازی جنگی استفاده می شود.

    Cancian گفت که CSIS برخی بهبودها را در استراتژی ایالات متحده پیشنهاد می کند که می تواند چین را بازدارد، مانند خرید موشک های دوربرد بیشتر و ساخت پناهگاه در گوام و ژاپن برای محافظت از هواپیما، زیرا بیشتر هواپیماها در زمین نابود می شوند.

    صفحه بازی جنگ.

    Cancian گفت که آنها هنوز بدترین سناریو را اجرا نکرده‌اند، اما به یکی از بازی‌ها اشاره کرد که توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است، که شامل دو عنصر بدبینانه است: ایالات متحده به دلیل بحران دیگری در جهان، مانند اوکراین، منحرف شده است. و تایوانی ها به دلیل عملیات اطلاعاتی و خرابکاری چینی ها در واکنش کند هستند.

    این تیم تاکنون 18 بازی از 22 بار را اجرا کرده است و قصد دارد گزارش نهایی را در ماه دسامبر منتشر کند.

    یک تحلیل اندیشکده نشان می‌دهد که ایالات متحده و تایوان احتمالاً می‌توانند از تهاجم چین جلوگیری کنند، اما تلفات سنگینی برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت.

    با این حال، هر دو طرف احتمالاً متحمل ضررهای ویرانگری خواهند شد. تا 900 هواپیمای جنگی ایالات متحده می تواند منهدم شود.

نقشه ای از تایوان که برای بازی های جنگی استفاده می شود.مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی

ضررهای احتمالی در بازی های جنگیمرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی

پلوسی از سفر خود دفاع کرد و به NBC گفت: “ما نمی توانیم به دولت چین اجازه دهیم تایوان را منزوی کند.”

چین چندین دهه است که دولت ها را تحت فشار قرار داده است تا تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نشناسند و قول داده است تا سال 2050 این جزیره خودگردان را با سرزمین اصلی “یکپارچه” کند.

مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، به اینسایدر گفت: «خبر خوب این است که در پایان تمام تکرارها تا کنون، یک تایوان خودمختار وجود دارد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

یکی از تحلیلگران به اینسایدر گفت که ایالات متحده و تایوان احتمالاً در عقب نشینی از تهاجم چین موفق خواهند شد.

  • یک اتاق فکر تجزیه و تحلیل بازی جنگی را برای درگیری بین ایالات متحده و چین بر سر تایوان انجام داد.

  • به گزارش گاردین، چین پس از سفر پلوسی تمرینات نظامی در اطراف تایوان انجام داد و گفت که “آموزش و آمادگی جنگی” بیشتر ادامه خواهد داشت.

    یک بازی جنگی که توسط یک اندیشکده واشنگتن برگزار شد، جنگ بین چین و ایالات متحده را در صورت حمله چین به تایوان شبیه سازی کرد.

    او خاطرنشان کرد که آنها احتمالاً بیش از 100 کشتی را در طول یک تهاجم آبی خاکی از دست خواهند داد.

    چین آن را یک “تحریک فاحش” خواند و گفت که دموکرات و خانواده او را تحریم خواهد کرد، اما کارشناسان گفتند که پاسخ آن در کل در چارچوب استانداردهای خود است.

    اما در حالی که ایالات متحده احتمالاً در یک درگیری تمام عیار با چین متحمل خسارات سنگینی می شود، Cancian خاطرنشان می کند که به طور کلی، چین احتمالاً آسیب بیشتری خواهد دید.

    این تیم از مدل‌های رایانه‌ای و جداول نتایج نبرد برای تصمیم‌گیری بر اساس تجزیه و تحلیل تجربیات تاریخی، استفاده می‌کند. تاس برای اضافه کردن یک عنصر تصادفی استفاده می شود.

    به گزارش تایمز لندن، در یکی از بدبینانه‌ترین سناریوها، 900 هواپیمای جنگنده و تهاجمی آمریکایی در چهار هفته، معادل نیمی از هواپیماهای جنگی نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده از دست خواهند رفت.

    ضررهای احتمالی بازی جنگی

    او گفت که آنها قصد دارند در آینده بازی هایی را با فرضیات بدبینانه تر اجرا کنند که شامل حملات به سرزمین اصلی چین و نقش ژاپن است.

    این بازی ها شامل دو تخته با نقشه عملیاتی از غرب اقیانوس آرام، از جمله تایوان، ژاپن، چین و شمارنده هایی است که در سراسر صفحه جابجا می شوند.

    صفحه بازی جنگ.مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی

    اختلافات بر سر تایوان تنش ها بین ایالات متحده و چین را تشدید کرده است و برخی از تحلیلگران نظامی معتقدند که چین ممکن است در نهایت به این جزیره حمله کند.

    ایالات متحده مدتهاست تلاش کرده است تا تعادل ظریفی بین حمایت از تایوان و جلوگیری از جنگ با چین حفظ کند، اما اخیرا تنش ها افزایش یافته است.

    یک کنگره پنج نفره هیئتی به رهبری سناتور دموکرات، اد مارکی، روز یکشنبه کمتر از دو هفته پس از سفر پلوسی وارد تایوان شد و خطر تشدید تنش ها با چین را به همراه داشت.

    اندیشکده مستقر در واشنگتن، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، بازی‌های جنگی را اجرا می‌کند تا تصور کند چنین درگیری چگونه انجام می‌شود.

    ایالات متحده و تایوان عموماً در دور نگه داشتن جزیره از اشغال چین موفق هستند، اما بهای آن بسیار بالا است – تلفات صدها هواپیما، ناو هواپیمابر، و ویرانی وحشتناک برای اقتصاد تایوان و همچنین برای نیروی دریایی چین و نیروی هوایی.”

    در اوایل ماه جاری، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، از تایپه، پایتخت تایوان بازدید کرد، علی‌رغم اینکه چین بارها به وی هشدار داده بود که این کار را نکند.

    او گفت: «من می‌توانم بگویم در اکثر سناریوها، ناوگان چین بسیار بیشتر متضرر می‌شود، زیرا بسیار در معرض دید قرار دارد.