اندوه مشترک و فراخوانی دیگر برای اقدام

بایدن اولین رئیس‌جمهوری بود که در مراسم ملی برای همه قربانیان خشونت با اسلحه شرکت کرد، مراسمی که از زمان تیراندازی در 14 دسامبر 2012 در نیوتاون، کان، بیش از 1 میلیون قربانی خشونت با سلاح گرم را گرامی داشت. او گفت که شرکت کنندگان «درد را به هدف تبدیل کردند او بر دستاوردهای دولتش در زمینه اسلحه تا کنون تاکید کرد و به صدها نفر در اتاقی مملو از جمعیت قول داد که کارش انجام نشده است.

سیاست مربوط به قانون اسلحه از زمان تیراندازی سندی هوک تغییر کرده است، همانطور که دستاوردهای سیاست سلاح بایدن به عنوان رئیس جمهور نشان می دهد. پس از تیراندازی های دسته جمعی در بوفالو، نیویورک و اووالده در سال جاری، بایدن اولین لایحه ایمنی اسلحه را در نزدیک به 30 سال گذشته امضا کرد و با تایید دو حزبی اولین مدیر دفتر الکل، تنباکو و سلاح گرم از سال 2013 مواجه شد.

رئیس‌جمهور از دو محله تیراندازی‌های جمعی بازدید کرده است و کاخ سفید حداقل 16 بیانیه به مناسبت این قتل صادر کرده است. در طی دیگر اظهارات برنامه ریزی شده، بایدن مجبور شد زمانی را به پرداختن به تراژدی های خشونت با اسلحه اختصاص دهد.

بایدن با درخواست یک بار دیگر برای ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و آنچه که او قوانین «عقل سلیم» خواند، گفت: «با هم به پیشرفت‌های مهمی دست یافتیم: مهم‌ترین قانون اسلحه در 30 سال گذشته تصویب شد، اما هنوز کافی نیست.

هگارتی گفت: “من چیزهایی شنیدم و دیدم که هیچ کودکی و هیچ شخصی نباید ببیند.” وی افزود: “خوشبختانه، رئیس‌جمهوری داریم که بیش از ارسال فکر و دعا انجام می‌دهد.”

مدافعان به پولیتیکو گفتند که این بیداری را فرصتی برای رئیس جمهور می‌دانستند تا موضوعی را که همچنان گریبانگیر جامعه آمریکاست، و موضوعی که در دهه‌ها فعالیت سیاسی طولانی بایدن – و همچنین ریاست‌جمهوری جوان او – به جا گذاشته، روشن کند. تنها طی دو سال حضور در کاخ سفید، واکنش به تیراندازی های دسته جمعی برای مقامات بایدن به امری عادی تبدیل شده است.

بیداری ملی که توسط صندوق اتحاد اقدام نیوتاون و شرکای آن سازماندهی شده است، به محل تجمع سالانه بازماندگان و مدافعان اسلحه در سراسر کشور تبدیل شده است. از نمایندگان مجلس و کارکنان آنها نیز دعوت به عمل آمده است.

بایدن در پی تداوم تیراندازی های دسته جمعی، به شنیدن نیاز به تغییرات بیشتر، از جمله ممنوعیت تسلیحات تهاجمی ادامه داده است. تنها در ماه نوامبر، یک کارمند والمارت تیراندازی کرد و شش نفر را در یک اتاق استراحت کشت. پنج نفر در یک کلوپ شبانه LGBTQ در کلرادو اسپرینگز کشته و 18 نفر زخمی شدند. و در شارلوتزویل، ویرجینیا، یک بازیکن سابق فوتبال پس از یک سفر میدانی در یک گاراژ تیراندازی کرد و سه دانش آموز را کشت.

بایدن سابقه طولانی در تلاش برای جلوگیری از خشونت اسلحه دارد. به عنوان معاون رئیس جمهور، او پس از تیراندازی سندی هوک، که منجر به کشته شدن 20 دانش آموز کلاس اولی و شش معلم شد، شخص اصلی دولت اوباما در مورد سیاست اسلحه بود. اما هیچ یک از لایحه‌های گسترش بررسی‌های پیشینه، ممنوعیت برخی از تفنگ‌های تهاجمی و محدود کردن اندازه مجلات، 60 رای مورد نیاز برای شکست دادن یک نماینده مجلس سنا در آن زمان را پاک نکرد.

حال و هوای بایدن تاریک بود و او به تجربیات خود در غم و اندوه متمایل شد و در مورد از دست دادن همسر و دختر نوزادش در یک تصادف رانندگی در 50 سال پیش در این ماه صحبت کرد. قبل از اینکه صحنه را ترک کند در یک لحظه سکوت اتاق را هدایت کرد.

بایدن در مورد سوگواری گفت: «همه با هم فرق دارند، اما من این احساس را می دانم. “میدونی. مثل یک سیاهچاله در وسط سینه ات است که تو را به داخل می کشانند.»

رئیس جمهور جکی هگارتی، یک بازمانده از سندی هوک و اکنون یک دانش آموز در حال رشد در دبیرستان نیوتن را پس از معرفی او در آغوش گرفت.

به مدت 10 سال، والدین، خواهران و برادران، همسران و بازماندگان سندی هوک به کلیسای اسقفی سنت مارک در کاپیتول هیل ریخته‌اند و برخی به عکس‌های کودکان 6 و 7 ساله‌ای که از دست داده‌اند چسبیده‌اند. در طول سال‌ها سایر آمریکایی‌های غمگین به این گروه پیوسته‌اند، از جمله کسانی که نزدیک به پنج سال پیش عزیزان خود را در دبیرستانی در پارکلند، فلوریدا و در اوایل امسال در مدرسه ابتدایی در Uvalde، تگزاس، از دست دادند. خانواده ها اولین فصل تعطیلات خود را بدون فرزندشان تجربه می کنند.

بایدن گفت: «مهم نیست چند سال بگذرد، آن را برمی گرداند. “اما صدای شما مهم است.”



منبع

نزدیک به یک دهه پس از کشته شدن 20 کودک و شش معلم در مدرسه ابتدایی سندی هوک، رئیس جمهور جو بایدن به عزیزان و بازماندگان تیراندازی دسته جمعی در مراسم بیداری ملی چهارشنبه برای قربانیان خشونت با سلاح گرم پیوست.

بایدن روز چهارشنبه گفت که رویدادهایی که به یاد عزیزانشان می افتند می تواند برای بازماندگان سخت باشد.

زمانی که دوربین ها خاموش هستند، او را دیده ایم. به همین دلیل است که ما از حضور او امروز در اینجا بسیار هیجان‌زده هستیم.

شرکت کنندگان شمع های سفیدی در دست داشتند و عکس قربانیان خشونت با اسلحه و نام آنها روی پروژکتور پخش می شد. سناتورهای دموکرات کریس مورفی و ریچارد بلومنتال و نماینده جاهانا هیز از کنتیکت. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان؛ و نماینده منتخب ماکسول فراست (D-Fla.) نیز در این مراسم حضور داشتند.