انحصاری-KLA فروش و خدمات به چین را متوقف می کند تا از محدودیت های صادرات ایالات متحده پیروی کند

همراه با Lam Research Corp و Applied Materials Inc، KLA جزو برترین سازندگان ابزار ایالات متحده است که اکنون باید محموله‌ها را به کارخانه‌های کاملاً متعلق به چین که تراشه‌های پیشرفته تولید می‌کنند، متوقف کند.

سهام KLA در روز دوشنبه، تحت تاثیر آخرین اقدامات کنترل صادرات ایالات متحده، نزدیک به 5 درصد سقوط کرد.

این منبع که به دلیل حساسیت موضوع حاضر به افشای هویتش نشد، گفت که کارکنان در چین ایمیلی از بخش حقوقی KLA دریافت کردند که در آن از ساعت 11:59 بعد از ظهر به وقت محلی (1559 GMT) در روز سه شنبه، شرکت باید فروش و خدمات را متوقف کند. به “فوب های پیشرفته” در چین برای فناوری تراشه های NAND با 128 لایه یا بیشتر، و تراشه های DRAM 18 نانومتری و پایین تر، و تراشه های منطقی پیشرفته.

(گزارش اضافی توسط جویس لی در سئول؛ ویرایش توسط میونگ کیم و ژاکلین ونگ)



منبع

همه ما در ابتدا بیش از حد واکنش نشان می دهیم، در حالی که تیم های حقوقی جزئیات مربوط به هر نرم افزار و تجهیزاتی را که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، بررسی می کنند.»

این منبع افزود که این شرکت همچنین عرضه کارخانه های تراشه چین متعلق به اینتل و SK Hynix، دومین سازنده بزرگ تراشه های حافظه در جهان را متوقف خواهد کرد.

این اقدام نشان‌دهنده موانع تجاری بزرگی است که سازندگان تراشه و سازندگان تجهیزات تراشه در سراسر جهان با آن روبرو هستند، زیرا دولت بایدن مجموعه گسترده‌ای از کنترل‌های صادراتی را در روز جمعه منتشر کرد که هدف آن کاهش سرعت پیشرفت چین در تولید تراشه‌های پیشرفته است.

هیچ یک از سه فاکس بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دو سازنده پیشرو تراشه‌های حافظه چین – Yangtze Memory Technologies Co Ltd (YMTC)، Changxin Memory Technologies Inc (CXMT) – و سازنده تراشه‌های قراردادی Semiconductor Manufacturing International Corp (SMIC) از جمله مشتریان اصلی هستند که تحت تأثیر کنترل صادرات ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

KLA بلافاصله به درخواست اظهار نظر در خارج از ساعات کاری پاسخ نداد.

منبع دیگری در یک شرکت تجهیزات تراشه در خارج از کشور به رویترز گفت که تمام تامین کنندگان عمده کارخانه های تولید کننده کارخانه به طور شبانه روزی برای ارزیابی تأثیر طولانی مدت این مقررات کار می کنند.

SK Hynix موضع خود را تکرار کرد که به دنبال مجوز تحت قوانین کنترل صادرات جدید ایالات متحده برای تجهیزات برای ادامه فعالیت کارخانه های خود در چین است. اینتل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

منبع مطلع به رویترز گفت: تیم مدیریت ارشد ما به ما گفته است که برای چند ماه استراحت کنیم.

نوشته جاش هورویتز

رویترز قبلاً گزارش داده بود که شرکت‌های خارجی دارای فابریک در چین که به دنبال دریافت تجهیزات پیشرفته تولید تراشه هستند، درخواست‌های مجوز آنها را به صورت موردی بررسی می‌کنند، در حالی که درخواست‌ها برای تامین کارخانه‌های چینی از طریق استاندارد “فرض انکار” بررسی می‌شوند. .

بر اساس مقررات جدید ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، شرکت هایی که به دنبال تامین تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه سازان چینی هستند، ابتدا باید از وزارت بازرگانی ایالات متحده مجوز بگیرند.

چین بزرگترین بازار جغرافیایی KLA است که بر اساس پرونده های مالی این شرکت، 2.66 میلیارد دلار یا نزدیک به 30 درصد از کل درآمد آن در سال مالی گذشته که در ژوئن به پایان رسید، فروش داشته است.

شانگهای (رویترز) – یک منبع آگاه روز سه‌شنبه گفت که شرکت سازنده ابزار تراشه آمریکایی KLA Corp ارائه برخی از لوازم و خدمات به مشتریان مستقر در چین از جمله SK Hynix کره جنوبی را مطابق با مقررات اخیر ایالات متحده از روز چهارشنبه متوقف خواهد کرد.