انتظار می رود کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه مالیات ترامپ را آزاد کند

دموکرات‌ها در کمیته راه‌ها و ابزارهای مجلس نمایندگان آمریکا استدلال کردند که شفافیت و حاکمیت قانون در خطر است، در حالی که جمهوری‌خواهان مخالفت کردند که این آزادی یک سابقه خطرناک در رابطه با از دست دادن حفاظت از حریم خصوصی ایجاد می‌کند.

این رای، اوج جنگ سال‌ها بین ترامپ و دموکرات‌ها بود که در همه جا از مسیر مبارزات انتخاباتی گرفته تا سالن‌های کنگره و دیوان عالی برگزار شد.

این دفعه بعدی است که مجلس که برای تعطیلات تعطیل است، قرار است برای یک جلسه معمولی تشکیل جلسه دهد. کنگره جدید با کنترل جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، از 3 ژانویه آغاز می شود.

نماینده کوین برادی از تگزاس، عضو ارشد حزب جمهوریخواه، گفت: “متأسفانه، این کار انجام شد.”



منبعدستیار مجاز به بحث در مورد زمان آزادی علنی نبود و به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد.

نیل هفته گذشته به خبرنگاران گفت: «این مربوط به ریاست جمهوری است، نه رئیس جمهور.

این رأی گیری در همان روزی صورت گرفت که هیئت گزارشی را منتشر کرد که در آن متوجه شد سازمان امور مالیاتی نتوانسته بازرسی های اجباری ترامپ را در زمان ریاست جمهوری وی به موقع پیگیری کند. این نشان می‌دهد که دولت ترامپ احتمالاً یک الزام IRS مربوط به سال 1977 را که حسابرسی پرونده‌های مالیاتی رئیس‌جمهور را الزامی می‌کند، نادیده گرفته است.

IRS فقط در 3 آوریل 2019، بیش از دو سال پس از ریاست جمهوری ترامپ و تنها چند ماه پس از اینکه دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند، بررسی پرونده های مالیاتی ترامپ در سال 2016 را آغاز کرد. آن تاریخ مصادف شد با نماینده ریچارد نیل، رئیس هیئت مدیره در ماساچوست، که از IRS اطلاعات مربوط به اظهارنامه مالیاتی ترامپ را درخواست کرد.

کمیته تحت کنترل دموکرات ها هفته گذشته با برخی اصلاحات اطلاعات حساس مانند شماره های تامین اجتماعی و اطلاعات تماس، به انتشار بازگشت های ترامپ رای داد. این انتشار پتانسیل افشاگری های بیشتری را در رابطه با امور مالی تاجر قدیمی که با امتناع از علنی کردن بازگشت های خود در حالی که به دنبال ریاست جمهوری بود، هنجارهای سیاسی را زیر پا گذاشت، افزایش می دهد.

واشنگتن (AP) – یکی از دستیاران کنگره تایید کرد که انتظار می‌رود اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز جمعه توسط کمیته راه و روش مجلس نمایندگان منتشر شود.