انتظار می رود جمهوری خواهان فلوریدا تصمیم خود را مبنی بر سلب استقلال دیزنی نسبت به املاک جهانی والت دیزنی لغو کنند.

در اوایل سال جاری، فرماندار ران دیسانتیس لایحه‌ای را امضا کرد تا توانایی این شرکت برای نوشتن مقررات و قوانین ساختمانی خود و همچنین اداره خدمات شهری خود را در منطقه پس از مخالفت با قانون حقوق والدین جمهوری‌خواهان فلوریدا در آموزش و پرورش، از بین ببرد. این قانون آموزگاران را از ارائه آموزش در مورد هویت جنسیتی و گرایش جنسی تا کلاس سوم منع می‌کرد و منتقدان مترقی آن را به طرز تحقیرآمیزی لایحه «نگو همجنس‌گرا» تلقی کردند.

رندی فاین، قانونگذار که پیش نویس لایحه سلب وضعیت ویژه دیزنی را تهیه کرد، گفت که بازگشت ایگر احتمالاً راه را برای بازگرداندن وضعیت هموار خواهد کرد.

سنای ایالت با 23 رای موافق در برابر 16 رای مثبت و مجلس ایالتی با 68 رای موافق در برابر 38 رای موافق به لغو امتیازات شرکت رای داد.

دیسانتیس در آن زمان گفت: «دیزنی و سایر شرکت‌های بیدار دیگر از دستفروشی کمپین‌های فشار کنترل‌نشده خود فراری نخواهند شد. اگر می‌خواهیم ماشین دموکرات‌ها و لپ‌دگ‌های شرکتی آنها را پاسخگو نگه داریم، اکنون باید کنار هم باشیم.»

به دستور چاپک، دیزنی بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن تاکید می‌کرد: «لایحه HB 1557 فلوریدا، که به عنوان لایحه «نگو همجنس‌گرا» نیز شناخته می‌شود، هرگز نباید تصویب می‌شد و هرگز نباید امضا می‌شد.

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع

در جلسه تالار شهر شرکت در روز دوشنبه، ایگر گفت: «از اینکه ما را به داخل کشانده‌اند متاسفم [the] نبرد» بر سر جایگاه ویژه دیزنی.

ایگر همچنین ابراز تمایل کرد که مشارکت عمومی شرکت در مسائل جنگ فرهنگی را کاهش دهد.

دیزنی به طور علنی علیه این لایحه لابی کرد و باعث شد جمهوری خواهان کنترل منحصر به فرد خود را بر روی Reedy Creek از شرکت سلب کنند و همچنین برخی از مزایای مالیاتی اعطا شده به شرکت سرگرمی را از بین ببرند.

“من چی می تونم بگم [is] ایگر گفت که ایالت فلوریدا برای ما برای مدت طولانی مهم بوده است و ما برای ایالت فلوریدا بسیار مهم بوده ایم. “این چیزی است که من به شدت به آن توجه دارم و اگر فرصتی پیدا کنم بیان خواهم کرد.”

ماه گذشته، دیزنی مدیرعامل باب چاپک را رها کرد و سلف او، باب ایگر را دوباره در راس شرکت قرار داد. چاپک در جریان جنجال اولیه بر سر قانون حقوق والدین در آموزش اعلام کرده بود که می‌خواهد «به وضوح بگویم: من و کل تیم رهبری به صراحت از کارمندان LGBTQ+، خانواده‌هایشان و جوامعشان حمایت می‌کنیم».

فاین گفت: «زمانی که نیازی به دفاع از خط مشی قدیمی ندارید، تغییر خط مشی آسان تر است فایننشال تایمز. “چاپک خراب کرد، اما باب ایگر مجبور نیست مالک آن خرابکاری باشد.”

طبق گزارش ها، قانونگذاران فلوریدا در حال آماده شدن برای لغو تصمیم خود برای سلب اختیارات شرکت والت دیزنی در منطقه بهبود Reedy Creek در ایالت هستند، که شامل زمینی است که والت دیزنی ورلد در آن قرار دارد. فایننشال تایمز گزارش ها.

«آیا دوست دارم شرکت درگیر «جنجال» شود؟ البته که نه. این می تواند حواس پرتی باشد و می تواند تأثیر منفی بر شرکت بگذارد. و تا حدی که بتوانم برای آرام کردن اوضاع کار کنم، این کار را انجام خواهم داد.»

انتظار می رود جمهوری خواهان فلوریدا تصمیم خود را مبنی بر سلب استقلال دیزنی نسبت به املاک جهانی والت دیزنی لغو کنند.

فرماندار DeSantis “دور چرخش” نمی کند. گریفین گفت که فرماندار حق داشت از حذف مزایای فوق‌العاده‌ای که از طریق ناحیه بهبود Reedy Creek به یک شرکت داده شده بود، حمایت کند. “ما میدان بازی یکنواختی برای مشاغل در فلوریدا خواهیم داشت و مطمئناً ایالت هیچ لطف خاصی به یک شرکت ندارد. بدهی های دیزنی بر دوش مالیات دهندگان فلوریدا نمی افتد. طرحی در دست ساخت است و به زودی منتشر خواهد شد.»

اما اکنون، قانونگذاران در حال کار بر روی مصالحه ای هستند که تا حد زیادی قدرت دیزنی را بازیابی کند. اگر این ابطال، همانطور که قرار است در تابستان 2023 انجام شود، اجرایی شود، تعهدات مالیاتی و بدهی قابل توجهی از شرکت به ساکنان فلوریدا منتقل می شود.

در حالی که قانونگذاران علاقه خود را برای تغییر مسیر ابراز کرده اند، دیسانتیس در بیانیه ای که توسط دبیر مطبوعاتی خود، برایان گریفین منتشر شد، از این تلاش عقب نشینی کرد.