انتظار می رود استیو بنن در نیویورک با کیفرخواست ایالتی روبرو شود

NBC News در فوریه 2021 گزارش داد که دفتر دادستان منطقه سال گذشته تحقیقاتی را در مورد بنن در رابطه با نقش وی در یک موسسه خیریه که قرار بود از بودجه خصوصی برای ساخت دیوار مرزی ایالات متحده و مکزیک استفاده کند، آغاز کرد.

به طور جداگانه، بنن به دلیل امتناع از پاسخ دادن به سؤالات کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان، به دلیل اهانت به کنگره محکوم شد. هیئت منصفه او را در دو مورد توهین به کنگره در ماه ژوئیه مجرم شناخت.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

ترامپ در ژانویه 2021 بنن را عفو کرد، اما عفو رئیس جمهور فقط در مورد اتهامات فدرال اعمال می شود، به این معنی که نیویورک از پیگیری اتهامات مشابه منعی ندارد.

استیو بنن تقریباً دو سال پس از عفو رئیس جمهور دونالد ترامپ در یک پرونده کلاهبرداری فدرال، انتظار می رود که در نیویورک با کیفرخواست ایالتی روبرو شود.

سال قبل، بنن به همراه سه نفر دیگر به اتهام گرفتن پول اهدایی برای کمک به ساخت دیوار در امتداد مرز جنوبی متهم شد. دادستان‌های فدرال مدعی شدند که کمپین بنن «ما دیوار را می‌سازیم»، که بیش از ۲۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد، صدها هزار کمک کننده را که در تلاش برای ساخت دیوار در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک، یکی از وعده‌های کلیدی ترامپ در مبارزات انتخاباتی، مشارکت داشتند، فریب داد.

بنن که زمانی استراتژیست ارشد کاخ سفید در دولت ترامپ بود، افزود: «این چیزی نیست جز یک سلاح سیاسی حزبی نظام عدالت کیفری».

NBC News از دفتر دادستان منطقه منهتن برای اظهار نظر خواسته است.

در بیانیه ای که اولین بار سه شنبه شب با NBC News به اشتراک گذاشته شد، بنن گفت که نیویورک “اکنون تصمیم گرفته است 60 روز قبل از انتخابات میان دوره ای، اتهامات ساختگی علیه من را پیگیری کند.”

این بیانیه پس از آن منتشر شد که واشنگتن پست به نقل از افراد آشنا با این وضعیت گزارش داد که بنن قصد دارد روز پنجشنبه تسلیم شود.

بنن در بیانیه سه‌شنبه شب گفت: «من افتخار می‌کنم که صدای پیشرو در حفاظت از مرزهایمان و ساختن دیوار برای ایمن نگه داشتن کشورمان از مواد مخدر و جنایتکاران خشن هستم.» “آنها به دنبال همه ما می آیند، نه تنها رئیس جمهور ترامپ و من. من هرگز از جنگ دست نمی کشم. در واقع، من هنوز شروع به مبارزه نکرده ام. آنها ابتدا باید من را بکشند.”