انتخابات عادلانه چیست؟ تقسیم بندی مجدد اخیر از نظر سیاسی متعادل ترین در سال های اخیر

شکایتی که توسط ساکنان آسیب دیده و چندین مقام منتخب جمهوری خواه مطرح شد، ادعا کرد که مناطق جدید “یک جنایتکار عمدی افراطی حزبی” است که به طور غیرقانونی آراء را کمرنگ کرده است. اما یک قاضی گفت که هیچ استاندارد روشنی برای سنجش ادعاهای جنایتکار حزبی تحت قانون اساسی نوادا وجود ندارد – که بازتاب حکم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2019 است که دادگاه های فدرال نیز هیچ کاری برای تصمیم گیری در مورد ادعاهای جنایتکاران حزبی ندارند.

اسپنسر گفت، تفاوت فقط در این نیست که جمهوری‌خواهان کمتر عمل کرده‌اند، بلکه در این است که «دموکرات‌های بیشتری از این رویه استفاده کرده‌اند».

از یک طرف، ما نتایج منصفانه تر و نماینده تری داریم. داگ اسپنسر، استاد حقوق دانشگاه کلرادو بولدر که وب‌سایت All About Redistricting را مدیریت می‌کند، می‌گوید: اما به نظر می‌رسد که ما در حال وقوع جرایم بیشتری هستیم.

AP با استفاده از فرمول «شکاف کارآیی» که برای شناسایی موارد احتمالی جنایتکار در نظر گرفته شده بود، تأثیر تقسیم مجدد بر انتخابات 2022 را تحلیل کرد. این آزمون که توسط اریک مک گی، محقق موسسه سیاست عمومی غیرحزبی کالیفرنیا و استاد دانشکده حقوق هاروارد، نیک استفانوپولوس طراحی شده است، ایالت هایی را مشخص می کند که در آن یک حزب در تبدیل آرا به پیروزی فوق العاده کارآمد است. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که سیاستمدارانی که مسئولیت تقسیم مجدد رأی دهندگان را برای مخالفان خود در چند ناحیه با تمرکز زیاد بر عهده دارند یا آنها را در میان مناطق مختلف پخش می کنند تا قدرت رای خود را کاهش دهند.

Bisognano این تغییر را عمدتاً به چهار ایالت – میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویرجینیا نسبت می دهد. بر اساس نقشه‌های کنگره که توسط جمهوری‌خواهان ترسیم شد، این ایالت‌ها در سال 2016 با یکدیگر ترکیب شدند و 39 جمهوری‌خواه و فقط 17 دموکرات را انتخاب کردند – حدود 9 جمهوری‌خواه بیشتر از حد انتظار بر اساس سهمشان در آرا. اما در سال 2022، بر اساس نقشه هایی که دادگاه ها و کمیسیون مستقل جدید میشیگان به تصویب رساندند، این ایالت ها با هم ترکیب شدند تا 26 جمهوری خواه و 29 دموکرات را انتخاب کنند. در یک تغییر، دموکرات ها یک کرسی بیشتر از حد انتظار بر اساس سهم خود از آرا به دست آوردند.

تحت نواحی جدید، دموکرات‌های ایلینویز برتری 13 بر 5 خود را در کنگره به اکثریت 14 بر 3 افزایش دادند – یک کرسی جمهوری‌خواهان را تغییر دادند و بقیه را ادغام کردند. این ایالت به دلیل کاهش جمعیت یک کرسی از دست داد.

در اولین انتخاباتی که با داده‌های سرشماری 2020 برگزار شد، دموکرات‌ها با تدبیر خودشان که مناطق را به نفع آنها شکل داد و اساساً نتیجه را یکسان کرد، به مقابله پرداختند. بر اساس تحلیل جدید آسوشیتدپرس، اگرچه جمهوری‌خواهان کنترل مجلس را از دست دموکرات‌ها به دست آوردند، اما اتاق تقسیم شده نزدیک‌تر نسبت جمهوری‌خواهان به دموکرات‌ها را در میان رای‌دهندگان ملی نسبت به هر زمان دیگری در سال‌های اخیر منعکس می‌کند.

دموکرات‌ها سال‌هاست که از طرح‌های تقسیم‌بندی مجدد حزبی که به جمهوری‌خواهان کمک می‌کند کرسی‌های بسیار بیشتری از آنچه انتظار می‌رفت در کنگره کسب کنند، ناله می‌کنند. اما این مزیت از بین رفته است.

تحلیل‌های قبلی آسوشیتدپرس نشان داد که جمهوری‌خواهان از برتری قوی در مناطقی که پس از سرشماری سال ۲۰۱۰ ترسیم شده‌اند، سود می‌برند. حزب جمهوری خواه بر اساس سهم آرای خود در سال 2016، حدود 22 کرسی بیشتر از حد انتظار در مجلس نمایندگان آمریکا به دست آورد – حدود 16 کرسی اضافی در سال 2018 و حدود 10 کرسی اضافی در سال 2020. در مقایسه، شیب یک کرسی حزب جمهوری خواه در انتخابات 2022 اساسا بود. یک شستشوی سیاسی

شهرستان مکوپین که متمایل به جمهوری‌خواهان است، شبیه یک برآمدگی در وسط است – تنها کل شهرستان باقی‌مانده در ناحیه سیزدهم.

تحلیل AP نشان داد که جمهوری خواهان در سال 2022 تنها یک کرسی بیشتر از حد انتظار بر اساس میانگین آرایی که در سراسر کشور دریافت کرده بودند به دست آوردند – یک برتری ناچیز در تعیین اکثریت 222-213 کرسی جمهوری خواهان.

نمایندگی عادلانه همچنین در نوادا زیر سوال رفته است، جایی که مزیت دموکرات ها از تقسیم مجدد آنقدر زیاد بود که می توانست بر کنترل مجلس ایالتی تأثیر بگذارد. بر اساس تحلیل AP، اگرچه نامزدهای جمهوری خواه کل آرای بیشتری را به دست آوردند، اما دموکرات ها در پاییز گذشته اکثریت 28 بر 14 را به دست آوردند – بر اساس تحلیل AP، 7 کرسی بیشتر از دموکرات ها که انتظار می رفت.

تام استوکر، رئیس جمهوری خواهان شهرستان مکوپین، گفت: «ما اکنون به افرادی وابسته‌ایم – لنگرهای قایق‌ها در شمال و لنگرهای قایق‌ها در جنوب – که اشتراکات بسیار کمی با آن‌ها داریم، و ما راضی نیستیم».

در هر یک از دو انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر، تحلیل AP 15 ایالت را مشخص کرد که در آن یک حزب سیاسی حداقل یک کرسی بیشتر از آنچه که بر اساس آرای آن انتظار می‌رفت، به دست آورد. 12 نفر از آنها در سال 2018 طرفدار جمهوری خواهان بودند.

خیلی چیزها در خطر است. مناطقی که به نفع یک حزب است می تواند به آن کمک کند تا اکثریت را به دست آورد، حفظ کند یا گسترش دهد، که به نوبه خود می تواند بر انواع قوانین وضع شده در مورد موضوعات تفرقه انگیز مانند سقط جنین، اسلحه، مالیات و حقوق ترنس ها تأثیر بگذارد. این در سال جاری مشهود است، زیرا ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان و دموکرات ها در بسیاری از این موضوعات در جهت مخالف حرکت می کنند.

شلدون اچ. جاکوبسون، مدیر مؤسسه تقسیم بندی مجدد محاسباتی در دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign، گفت که می توان بسیاری از گزینه های بی طرف از نظر سیاسی را انتخاب کرد.

جمهوری خواهان هنوز در برخی جاها پاداش درو کردند. جمهوری خواهان تگزاس حدود دو کرسی بیشتر از آنچه که بر اساس درصد آرای آنها انتظار می رفت، به دست آوردند. شیب طولانی مدت GOP نیز در مجمع ویسکانسین ادامه یافت.

رادنی دیویس، نماینده جمهوری خواه، از ناحیه سیزدهم که به مدت یک دهه نماینده بود، خارج شد و در منطقه پانزدهم به شدت جمهوری خواه قرار گرفت. او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه به نماینده مجلس نمایندگان مری میلر، که مورد تایید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود، شکست خورد. منطقه سیزدهم تغییر شکل یافته توسط نیکی بودزینسکی، دموکرات، دستیار سابق پریتزکر و رئیس جمهور جو بایدن، به پیروزی رسید.

جاکوبسون گفت: “این فقط یک وضعیت وحشتناک بود و واقعاً نماینده مردم ایلینوی نیست.”

جیکوب ویلیامز، رئیس انجمن مالکان سامرست که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای مجلس ایالتی ناموفق شرکت کرد، گفت: “این واقعا برای جامعه ما بد بود.”



منبع

نارضایتی که زمانی با صدای بلند توسط دموکرات‌ها در ایالت‌هایی که جمهوری‌خواهان آن را کنترل می‌کردند، بیان می‌شد، اکنون از سوی جمهوری‌خواهان در مناطقی مانند شهرستان مکاپین، ایلینوی، افزایش یافته است. یک جمهوریخواه در دهه گذشته نماینده شهرستان سابق معدن زغال سنگ در کنگره بود. اما یک دموکرات در سال 2022 پس از اینکه به شکلی باریک مار مانند تبدیل شد، برنده شد – با سر در شهرهای دوقلوی دانشگاهی Champaign و Urbana و دم جدید در حومه دموکرات سنت لوئیس.

جان بیسونانو، رئیس کمیته ملی دموکرات‌های منطقه‌ای که نقشه‌های ترسیم شده توسط جمهوری‌خواهان را به چالش کشیده است، گفت: «بر اساس بسیاری از معیارها، منصفانه‌ترین نقشه کنگره و منصفانه‌ترین نقشه قانون‌گذاری ایالتی در دهه‌های اخیر را داشتیم، و این واقعاً یک چیز عالی برای دموکراسی است. دادگاه.

اما سود تقسیم مجدد در سال گذشته به طور مساوی تقسیم شد. دموکرات ها در هشت ایالت کالیفرنیا، کانکتیکات، ایلینویز، ماساچوست، نوادا، نیوجرسی، نیومکزیکو و واشنگتن، حداقل یک کرسی بیشتر از میزان مورد انتظار در کنگره به دست آوردند. در همین حال، جمهوری خواهان حداقل یک کرسی اضافی در هفت ایالت آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، نیویورک، تگزاس و ویسکانسین به دست آوردند.

وضعیت مشابهی در مراکز ایالتی در انتخابات 2022 رخ داد. خبرگزاری آسوشیتدپرس دریافت که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقریباً به تعداد مساوی از ایالت‌ها رسیدند که حوزه‌های مجلس نمایندگان یا مجلس به نفع آن‌ها متمایل شده‌اند – این تضاد شدید با لبه قابل توجه جمهوری‌خواهان در دهه گذشته است.

دیویس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «این منطقه به روشی کاملاً غیرقابل پیش بینی برای به حداکثر رساندن مشارکت دموکرات ها ترسیم شد.

بر اساس تحلیل AP، مناطق کنگره ایلینویز بیشترین تمایل حزبی را در سطح ملی داشتند که به دموکرات ها کمک کرد تا سه کرسی بیشتر از حد انتظار بر اساس درصد آرای خود کسب کنند. در میان اتاق‌های ایالتی، بزرگترین تمایل حزبی در مجلس نوادا بود – باز هم طرفدار دموکرات‌ها.

جامعه گلف سامرست در منطقه رنو بخشی از ناحیه مجمع تحت کنترل جمهوری خواهان بود، اما نقشه های جدید آن را به دو بخش تقسیم کردند. اکنون یک دموکرات نماینده بخشی از بخش فرعی است در حالی که بقیه در یک منطقه روستایی تحت رهبری جمهوری خواهان قرار دارند که صدها مایل تا مرزهای اورگان و آیداهو امتداد دارد.

مناطق جدید ایلینویز توسط مجلس قانونگذاری ایالتی تحت تسلط دموکرات ها ترسیم شد و توسط فرماندار دموکرات جی بی پریتزکر امضا شد، علیرغم اینکه در طول مبارزات انتخاباتی سال 2018 خود متعهد به وتوی هرگونه نقشه ترسیم شده توسط سیاستمداران بود. پریتزکر گفت این نقشه‌ها – که دومین منطقه عمدتاً لاتین تبار را اضافه کرد و در عین حال سه ناحیه عمدتاً سیاه‌پوست را حفظ کرد – “تضمین می‌کند که همه جوامع به طور عادلانه نمایندگی می‌شوند.”