امید دموکرات‌ها برای انتخابات میان‌دوره‌ای در بحبوحه واکنش‌ها نسبت به دسترسی به سقط جنین افزایش می‌یابد

در یکی از شدیدترین رقابت‌های درون‌حزبی، جری نادلر، نماینده کنگره، کارولین مالونی، نماینده کنگره را در یک انتخابات مقدماتی تلخ شکست داد که در آن دو صندلی قدیمی و قدرتمند دموکرات‌ها برای منطقه جدید منهتن در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

اما انتخاب دو تا از بزرگ‌ترین نام‌ها در فلوریدا – و سیاست جمهوری‌خواهان – برای دموکرات‌ها در میدان نبرد متمایل به قرمز کار آسانی نخواهد بود.

شان پاتریک مالونی، نماینده کنگره نیویورک، رئیس کمیته مبارزات انتخاباتی کنگره دموکرات ها، گفت: «جمهوری خواهان می توانند با «موج قرمز» خود خداحافظی کنند زیرا رأی دهندگان به وضوح برای انتخاب اکثریت طرفدار انتخاب برای کنگره در نوامبر امسال به قدرت می آیند. بیانیه.

شان پاتریک مالونی، نماینده کاندیدای اولیه دموکرات، سخنرانی پیروزی خود را در یک مهمانی شب انتخابات در پیسکیل، نیویورک، روز سه شنبه ایراد می کند.

در بیانیه ای، روسای مشترک گروه مترقی مجلس از فراست به عنوان “صدای مترقی جسور و تازه” در کنگره استقبال کردند: “مکسول نماینده نسلی است که در سایه بحران آب و هوا، بی عدالتی اقتصادی و خشونت با سلاح گرم بزرگ شده اند. و آن را برای تبدیل شدن به رهبران و قهرمانان مردمی برای تغییرات مترقی هدایت کرد.»



منبع

کریست در سخنرانی پیروزی سه شنبه شب گفت: “مخاطرات برای این انتخابات نمی تواند بالاتر از این باشد.” “آزادی های اساسی ما به معنای واقعی کلمه در برگه رای است، حق انتخاب زن، دموکراسی در برگه رای است.”

چارلی کریست، نماینده کنگره، پس از اعلام برنده شدن در انتخابات مقدماتی خود در جشن دیده بان خود در سن پترزبورگ، فلوریدا، در روز سه شنبه به حامیان خود خطاب می کند.

شان پاتریک مالونی، نماینده کاندیدای اولیه دموکرات، سخنرانی پیروزی خود را در یک مهمانی شب انتخابات در پیسکیل، نیویورک، روز سه شنبه ایراد می کند. عکس: ادواردو مونیوز/AP

پس از ماه‌ها آماده‌سازی برای شکست‌های سرسام‌آور، دموکرات‌ها ناگهان پر از حس خوش‌بینی می‌شوند که انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ می‌تواند سابقه تاریخی را به چالش بکشد و شاهد عملکرد قوی آن‌ها، به ویژه با برجسته کردن تهدید جمهوری‌خواهان برای حقوق سقط جنین باشد.

برای جمهوری خواهان مستقر نیز پیروزی هایی حاصل شد. در نیویورک، نیک لانگ ورثی، رئیس حزب جمهوری خواه ایالتی، کارل پالادینو، تاجر و نامزد سابق جمهوری خواه برای فرمانداری را با سابقه اظهارات نژادپرستانه و تحریک آمیز مورد ضرب و شتم قرار داد. و در فلوریدا، دانیل وبستر، نماینده کنگره، چالش لورا لومر، فعال راست افراطی را که به دلیل پست‌های ضد مسلمانانش از توئیتر ممنوع شده بود، رد کرد.

اگرچه تجاوزات تهاجمی جمهوری‌خواهان در فلوریدا راهپیمایی محافظه‌کاران را در این ایالت گسترش داد، دموکرات‌ها امیدوارند که چشم‌انداز آنها در سراسر ایالت روشن‌تر باشد. روز سه‌شنبه، چارلی کریست، نماینده دموکرات کنگره بر رقیب لیبرال‌تر برای مقابله با فرماندار جمهوری‌خواه، ران دیسانتیس، پیروز شد.

پیشروها در انتخابات مقدماتی جنجالی فلوریدا با نامزدی ماکسول الخاندرو فراست در یک پایگاه دموکرات ها پیروز شدند. فراست، 25 ساله، یک فعال لیبرال که اوبر را برای پول اضافی رانندگی می کند، اولین عضو ژنرال Z کنگره خواهد بود.

نتیجه نشان می‌دهد که چگونه واکنش شدید نسبت به دسترسی به سقط جنین می‌تواند چشم‌انداز انتخاباتی آمریکا را در سال جاری تغییر دهد.

عکس: مری آلتافر/AP

کریست، فرماندار سابق جمهوری خواه فلوریدا، خود را به عنوان یک متحد کننده در قالب بایدن قرار داده است، در تضاد شدید با دیسانتیس، یک مبارز فرهنگی که به عنوان یک رقیب بالقوه ریاست جمهوری 2024 دیده می شود. دموکرات ها برای مقابله با سناتور مارکو روبیو، وال دمینگز، رئیس پلیس سابق اورلاندو و یک ستاره سیاسی در حال ظهور در حزب خود را انتخاب کردند.

اکثر آمریکایی ها از دسترسی به سقط جنین حمایت می کنند، اما این موضوع به ندرت عامل انگیزشی در تصمیم رای دهندگان بود. نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که پس از تصمیم دادگاه عالی دابس، این وضعیت در حال تغییر است. یک نظرسنجی جدید توسط مرکز تحقیقاتی پیو نشان داد که 56 درصد از رأی دهندگان می گویند که موضوع سقط جنین در تصمیم آنها در نوامبر امسال «بسیار مهم» خواهد بود، در حالی که 43 درصد در ماه مارس همین را گفتند.

در سراسر فلوریدا، چندین نامزد راست افراطی به نشانه نفوذ پایدار ترامپ بر حزبش پیروز شدند. مت گاتز، نماینده کنگره، یکی از سرسخت ترین مدافعان ترامپ در مجلس نمایندگان، علیرغم مواجهه با تحقیقات فدرال در مورد اتهامات قاچاق جنسی، برنده انتخابات مقدماتی خود شد.

مسابقات در نیویورک، فلوریدا و اوکلاهاما زمینه را برای چندین مسابقه کلیدی فراهم کرد که کنترل کنگره، دفاتر فرمانداری و مجالس ایالتی در سراسر کشور را تعیین می کند.

نتیجه نشان می‌دهد که چگونه واکنش شدید نسبت به دسترسی به سقط جنین می‌تواند به طرز چشمگیری چشم‌انداز انتخاباتی آمریکا را تغییر دهد.

<span>عکس: مری آلتافر/AP</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/JZHxIqPcrJ_N4Kdcuj9D6Q–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/h3lKHJsASJNVwD2NKW4X3g–~B/aD02MDA7dz05OTk7YXBwaWQ9eXRhY2h5b24-/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/bb965a5b63ef0124a5d0b0d2bbd64203″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/JZHxIqPcrJ_N4Kdcuj9D6Q–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/h3lKHJsASJNVwD2NKW4X3g–~B/aD02MDA7dz05OTk7YXBwaWQ9eXRhY2h5b24-/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/bb965a5b63ef0124a5d0b0d2bbd64203″/></div>
</div>
</div>
<p>تقابل تقسیم بندی مجدد در ایالت امپایر باعث شد که موندر جونز، نماینده دموکرات کنگره، یکی از دو نفر اول همجنس گرا و سیاهپوست کنگره، در منطقه جدیدی شرکت کند.  او سه‌شنبه شب در یک انتخابات مقدماتی شلوغ مقابل دن گلدمن، دادستان فدرال سابق که در اولین استیضاح ترامپ به عنوان مشاور ارشد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت می‌کرد، شکست خورد.</p>
<p><figcaption class=چارلی کریست، نماینده کنگره، پس از اعلام برنده شدن در انتخابات مقدماتی خود در جشن دیده بان خود در سن پترزبورگ، فلوریدا، در روز سه شنبه به حامیان خود خطاب می کند. عکس: دیرک شاد/AP

همچنین در حالی برگزار می‌شود که دموکرات‌ها آنچه را که رئیس کارکنان کاخ سفید، ران کلین، «فصل ماهیت» نامید، جشن می‌گیرند – پیروزی‌های بزرگ قانون‌گذاری در زمینه آب و هوا و مراقبت‌های بهداشتی که به چندین مورد از اهداف سیاسی حزبش دست می‌یابد. میانگین قیمت بنزین در حال کاهش است و نشانه‌هایی وجود دارد که تورم – اگرچه هنوز به طرز دردناکی بالاست – ممکن است در نهایت تعدیل شود.

دموکرات‌ها اکنون در چهار انتخابات ویژه مجلس نمایندگان از زمان تصمیم دادگاه عالی در ماه ژوئن در مورد دابز علیه جکسون بهتر عمل کرده‌اند و حتی رای‌دهندگان محافظه‌کار سنتی کانزاس با اکثریت قاطع به حمایت از حقوق سقط جنین در همه‌پرسی رای دادند. در سرتاسر کشور، نامزدهای دموکرات به این موضوع متمایل شده‌اند و اکنون مخالفان جمهوری‌خواه خود را به دلیل مخالفت با سقط جنین سرزنش می‌کنند.

رایان در یک سخنرانی پیروزمندانه گفت: «ما وارد این رقابت شدیم زیرا پایه‌های دموکراسی ما در معرض تهدید مستقیم قرار داشت و می‌ماند – و این بسیار جدی است. این چیزی نیست که آمریکا برای آن ایستاده است.»

در همین حال، دیسانتیس، که به عنوان رقیب بالقوه ترامپ در فلوریدا تلقی می‌شود، از قدرت خود برای حمایت موفقیت‌آمیز از حدود یک دوجین کاندیدای راست افراطی مدارس محلی استفاده کرد، اقدامی که مطمئناً بحث‌های شدید ملی را در مورد سیاست‌های آموزشی، حقوق LGBTQ و آموزش نژادپرستی به هم می‌زند. در کلاس های درس

در مقابل، مولینارو پیام‌های معمول جمهوری‌خواهان را اتخاذ کرد و تلاش کرد تا انتخابات را به همه‌پرسی درباره جو بایدن، رئیس‌جمهور نامحبوب دموکرات تبدیل کند. در مسیر مبارزات انتخاباتی، او بر نگرانی رای دهندگان در مورد تورم و جرم و جنایت تمرکز کرد و به ندرت به سقط جنین اشاره کرد.

سه شنبه شب، پت رایان، دموکرات، مارک مولینارو جمهوری خواه را در انتخابات ویژه مجلس نمایندگان در دره هادسون نیویورک، در رقابتی که به عنوان فشارسنج تاثیر تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده برای پایان دادن به حق قانونی سقط جنین در نظر گرفته شد، شکست داد.

رایان، کهنه سرباز جنگی، سقط جنین را محور مبارزات انتخاباتی خود قرار داد، و این ادعا را مطرح کرد که او برای محافظت از آزادی های آمریکا در خارج از کشور مبارزه کرد، تنها برای اینکه ببیند آنها در خانه بیرون کشیده شده اند.

در اوکلاهاما محافظه‌کار، یک نماینده کنگره تحت حمایت ترامپ، مارکوین مولین، در دور دوم انتخابات پیروز شد تا نامزد جمهوری‌خواهان در رقابت برای جانشینی جیمز اینهوف، سناتور جمهوری‌خواه بازنشسته شود.

مالونی دلیل دیگری برای جشن گرفتن در سه‌شنبه شب داشت: نماینده کنگره در یکی از چندین رقابتی که سه‌شنبه، آخرین شب اصلی فصل انتخابات، از نزدیک تماشا می‌شد، رقیب پیشرو خود را کاملاً شکست داد.