“امیدوارم این اقدام باعث شود”

او گفت که علاقه لیمان به ساخت اولین مستندش در سال 2018 در جریان جلسات استماع کنگره پیش از تایید کاوانا ایجاد شد. او پیشتر به هالیوود ریپورتر گفته بود که “دادگاه عالی که برای همه ما مقدس است، برای من معنای خاصی دارد.” پدرش، آرتور ال. لیمان، یک وکیل و فعال برجسته بود و برادرش، لوئیس، زمانی منشی دادگاه عالی بود و اکنون قاضی فدرال در ناحیه جنوبی نیویورک است.

سازندگان فیلم همچنین گفتند که فیلم را مخفی نگه داشته‌اند زیرا فکر می‌کردند بیرون آمدن کلمه می‌تواند کار آنها را به خطر بیندازد. لیمان به “دستگاهی که برای جلوگیری از هر کسی که جرأت صحبت کردن را داشته باشد، راه اندازی شد” اشاره کرد. او افزود: اگر خبری به بیرون درز کرده بود، “یک نوع دستوری وجود داشت. این فیلم اینجا نمایش داده نمی شد.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

برت کاوانا

این فیلم همچنین شامل جزئیات جدیدی از اتهامات مربوط به یک حادثه جداگانه در ییل است که مربوط به زنی متفاوت است که نامش فاش نشده و از حضور در فیلم خودداری کرده است. این ادعاها توسط یکی دیگر از فارغ التحصیلان دانشگاه ییل، مکس استیر، در جریان تحقیقاتش در مورد کاوانا به اف بی آی ارائه شد – طبق این فیلم، بیش از 4500 نکته به FBI ارائه شده است که معتبرترین نکات به کاخ سفید منتقل شده است.

یک مستند جدید درباره اتهامات سوء رفتار علیه قاضی برت کاوانا روز جمعه به نمایش درآمد.

  • او گفت برای هردی، این کافی نیست. “امیدوارم این باعث خشم شود، امیدوارم این اقدام باعث شود، امیدوارم تحقیقات بیشتری با قدرت احضاریه واقعی انجام شود.”

    به گفته سازندگان فیلم، پس از اعلام غافلگیرکننده‌ای مبنی بر اینکه مستندی با تمرکز بر اتهامات سوء رفتار جنسی علیه برت کاوانا، قاضی دیوان عالی، در جشنواره فیلم ساندنس نمایش داده می‌شود، نکات بیشتری شروع به پخش شدن کرد.

    برنامه نویسان جشنواره فیلم مستقل، که هر ساله در پارک سیتی، یوتا برگزار می شود، روز پنجشنبه فاش کردند که فیلم «عدالت» از کارگردان داگ لیمان عصر جمعه نمایش داده می شود. تمرکز این فیلم بر روی اتهاماتی است که در ابتدا علیه کاوانا در سال 2018 مطرح شد، زمانی که او توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ به دیوان عالی معرفی شد.

    این فیلم لحظه آخری به ساندنس اضافه شد و تا پنجشنبه مخفی نگه داشت.

  • سازندگان فیلم گفتند که بلافاصله پس از معرفی فیلم شروع به دریافت نکات جدیدی در مورد کاوانو کردند.

  • برت کاواناتام ویلیامز-پول/گتی ایماژ

    • لیمان در پاسخ به این سوال که او در اصل امیدوار بود چه نتیجه ای از فیلم حاصل شود – تحقیقات بیشتر یا تأثیرات دیگر – گفت آنچه بعد از فیلم اتفاق می افتد “خیلی از کنترل من خارج است” و اضافه کرد: “ما در فضایی زندگی می کنیم که مهم نیست چه چیزی در این فیلم می گذاریم. ، این احتمال وجود دارد که افرادی که از وضعیت موجود حمایت می کنند به حمایت از آن ادامه دهند، و من به نوعی به این پاسخ رسیدم: شاید حقیقت مهم باشد، اکنون مهم است، در آینده مهم خواهد بود، و شاید این آی تی.”

      لیمان گفت: “فکر می کردم فیلم تمام شده است، اما به نظر می رسد… ما به خانه نمی رویم.” “تیم در آن باقی می ماند.”

      این فیلم به دنبال توزیع‌کننده‌ای است، اما همانطور که لیمان و هردی روز شنبه اشاره کردند، ممکن است همچنان گسترش یابد زیرا آنها به بررسی نکات جدیدی که دریافت کرده‌اند ادامه می‌دهند.

      هردی گفت که حتی از نام‌های رمزی برای سوژه‌ها استفاده می‌شود و همه کسانی که روی فیلم کار کرده‌اند یا فیلمسازان با آنها مصاحبه کرده‌اند، قرارداد عدم افشای اطلاعات را امضا کرده‌اند.

      سازندگان فیلم ضبطی از استیر به دست آوردند که خاطرات خود را از این حادثه به اشتراک می‌گذاشت، که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مستند را ارائه می‌دهد. لیمان در طی یک پرسش و پاسخ پس از نمایش گفت: «این مواد فقط سپر شد و به کاخ سفید فرستاده شد و هرگز دنبال نشد، برای من این تکان‌دهنده‌ترین کشف فیلم بود».

      لیمان که بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم‌هایی مانند «سوینگرز» و «هویت بورن» شهرت دارد، در کنار امی هردی، تهیه‌کننده‌اش که تیم تحقیقاتی فیلم را رهبری می‌کرد، به سؤالات مربوط به فیلم پاسخ داد.

      این فیلم جزئیات بیشتری را در مورد اتهامات وارده به کاوانا فاش کرد. وقایع ادعا شده توسط متهمان از جمله کریستین بلزی فورد، که در کنگره در سال 2018 شهادت داد، و دبورا رامیرز، همکلاسی سابق کاوانا در ییل را پوشش می دهد.

      سازندگان فیلم با حدود 20 نفر از جمله دوستان بلزی فورد از حلقه فعلی و دوران نوجوانی اش، دوستان رامیرز، روزنامه نگاران و روانشناسانی که ویژگی ها و تأثیر خاطرات آسیب زا را توصیف کردند، مصاحبه کردند. بلزی فورد در افتتاحیه فیلم به طور خلاصه با لیمان صحبت می کند و مصاحبه های گسترده و احساسی با رامیرز انجام می شود.