امواج بزرگ برای ارائه مسابقه موج سواری مشهور هاوایی The Eddie

Keala Kennelly از Kauai، قهرمان موج موج بزرگ زنان، در میان دعوت‌شدگان زن است.

میندی پنی‌بکر، ستون‌نویس موج‌سواری برای آگهی‌دهنده ستاره هونولولو و نویسنده کتاب آینده «موج‌گردی خواهرخواندگی در هاوایی: واین در حال بازیابی امواج»، گفت: مدت‌ها پیش فرض بر این بود که Waimea برای زنان بسیار خطرناک است و آنها نمی‌توانند در آنجا موج‌سواری کنند.

آنها همیشه در مراسم افتتاحیه، جایی که دور هم جمع می شوند تا دوره برگزاری را برگزار کنند، می گویند: «این فقط یک مسابقه نیست. ما در مقابل هم موج سواری نمی کنیم. ما با روح ادی موج سواری می کنیم.» کلمن گفت.

انتظار می رود این مسابقه ده ها هزار تماشاگر را به بزرگراه دو خطه ای که از ساحل شمالی و شهرهای کوچکی که در جامعه ساحلی پراکنده هستند جذب کند.

کاتلین پاهینوی، رئیس هیئت محله شمال شور، گفت که برای مشاغل، رستوران ها و مغازه ها خوب خواهد بود. او از بازدیدکنندگان خواست که با ماشین سوار شوند و اتوبوس سوار شوند زیرا جاده ها شلوغ خواهند شد.

“به اندازه کافی بزرگ” به معنای 20 فوت (6 متر) با اندازه گیری هاوایی است. این برابر با 40 فوت (12 متر) است که با روش‌های مورد استفاده در سایر نقاط ایالات متحده اندازه‌گیری می‌شود.

هونولولو (AP) – انتظار می رود یکی از معتبرترین و مشهورترین مسابقات موج سواری در جهان برای اولین بار در هفت سال گذشته یکشنبه در هاوایی برگزار شود.

و امسال موج سواران زن برای اولین بار در تاریخ 39 ساله The Eddie Aikau Big Wave Invitational در کنار مردان مسابقه خواهند داد.

کولمن که زندگینامه آیکائو را نوشته بود، گفت: «چیزی که این مسابقه را منحصر به فرد می کند این است که به یاد یک فرد خاص است که واقعاً از زمان و مکان خود در زمان زندگی خود فراتر رفته است.

امسال برگزارکنندگان از 40 شرکت کننده و 18 نفر جایگزین از سراسر جهان دعوت کرده اند، از جمله کلی اسلیتر، که رکورد 11 عنوان موج سواری جهان را به دست آورده است. از جان جان فلورانس، که اهل شمال شور است و دو بار پیاپی قهرمانی جهان را به دست آورده است، نیز درخواست شده است که به آن ملحق شود.

این رویداد – که به سادگی به عنوان The Eddie شناخته می شود – یک مسابقه یک روزه است که فقط زمانی در خلیج Waimea در ساحل شمالی اوآهو برگزار می شود که موج سواری به طور مداوم در طول فصل موج موج های بزرگ زمستانی از اواسط دسامبر تا اواسط مارس به اندازه کافی بزرگ باشد. باد، جزر و مد و جهت تورم نیز باید درست باشد.

او گفت که آنها مجبور شده‌اند بجنگند تا وارد شوند و در عین حال نشان داده‌اند که می‌توانند امواج بزرگ را در نقاطی در سراسر جهان مدیریت کنند.

او گفت: برای همه شرکت کنندگان آرزوی موفقیت دارم.



منبع

Clyde Aikau، سازمان‌دهنده این رویداد روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت که انتظار دارد امواج با اندازه‌گیری‌های هاوایی به 25-30 فوت (7.6-9 متر) یا 50-60 فوت (15-18 متر) در مقیاس ملی برسد.

کلمن گفت ادی درباره بهترین موج موج سواری و بهترین فرهنگ هاوایی است.

آیکائو در سال 1978 در سن 31 سالگی در جریان سفری به قایقرانی با قایق رانی سنتی پلینزی از هونولولو به تاهیتی درگذشت. تنها چند ساعت از بندر خارج شد، قایق رانی غول پیکر دو بدنه معروف به Hokulea آب گرفت و در هوای طوفانی واژگون شد. آیکاو داوطلب شد تا چندین مایل تا جزیره لانای در نزدیکی تخته موج سواری خود پارو بزند تا از بقیه خدمه کمک بگیرد، اما دیگر هرگز دیده نشد.

او گفت: “بله، ادی یکشنبه خواهد رفت.”

ادوارد ریون ماکوهانای آیکائو به عنوان اولین نجات غریق استخدام شده توسط هونولولو برای کار در ساحل شمالی اوآهو به شهرت رسید و به دلیل نجات بیش از 500 نفر در طول حرفه خود مورد احترام قرار گرفت. او همچنین به دلیل موج سواری در امواج بلندی که هیچ کس جرات سوار شدن بر آنها را ندارد، مشهور است.

مکان‌های دیگر در سرتاسر جهان رویدادهای موج‌سواری بزرگی دارند: Mavericks در کالیفرنیا، Nazare در پرتغال و Peahi در جزیره Maui در هاوایی. اما نویسنده استوارت کلمن می‌گوید که ادی با این که چگونه از ادی آیکائو، آبدار افسانه‌ای بومی هاوایی، به خاطر از خودگذشتگی، شجاعت و فداکاری‌اش تجلیل می‌کند، متمایز است.

پنی‌بکر گفت: «برای دیدن زنان – نه تنها زنانی که در Waimea موج‌سواری می‌کنند، بلکه زنان و مردانی که یک رویداد مشترک را با هم به اشتراک می‌گذارند، با احترام متقابل و برابری – من واقعاً از این فکر هیجان‌زده هستم.

گارد ساحلی ایالات متحده چند ساعت بعد پس از دریافت هشدار توسط یک هواپیمای تجاری که قایق را مشاهده کرد، خدمه باقی مانده را نجات داد.