املاک عذرخواهی برای تبعیض گذشته، اصرار به تغییر

برایان گرین، معاون حمایت از سیاست NAR، گفت که عذرخواهی بسیار مهم است زیرا مشاوران املاک «باید تاوان شکست های ما را بپردازند».

بری می داند که تغییر به سرعت اتفاق نمی افتد.

سنت لوئیس به دلیل تبعیض مسکن در اواسط قرن بیستم بدنام بود، زمانی که متقاضیان سیاه پوست به طور مکرر از وام مسکن محروم می شدند، صاحبان خانه های سفیدپوست توسط مشاوران املاک تشویق می شدند تا زمانی که محله ای شروع به ادغام کرد، نقل مکان کنند، و مناطق خاصی از منطقه «خط قرمز شد. یعنی دریافت وام برای خرید خانه در آن مناطق تقریبا غیرممکن بود.

عبدالله کنجکاو به گزارش ارزیابی نگاه کرد و متوجه شد که عکس ها حتی مربوط به خانه او در منطقه عمدتا سیاهپوست شمال سنت لوئیس نیست. این عکس‌ها از اینترنت خارج شده بودند و عکس‌های جدیدی نبودند که به‌روزرسانی‌هایی را که او انجام داده بود نشان دهد.

در سنت لوئیس، انجمن مشاوران املاک یک مدیر تنوع، برابری و شمول را استخدام کرد، با قانونگذاران برای کاهش موانع مالکیت خانه برای اقلیت‌ها کار می‌کند، به دنبال رسیدگی به وضعیت خالی مسکن است، و در تلاش است تا بنگاه‌های املاک سیاه‌پوست بیشتری را وارد کند.

جردن گفت: “Redlining و این نوع مسائل هنوز در منطقه شهری سنت لوئیس در حال انجام است.” من یادداشت هایی را در مورد ارزیابی ها دیده ام که توسط بانک ها نوشته شده اند و می گویند: “هیچ چیز در شمال دلمار نمی تواند به این اندازه باشد.” بیایید این را بازنویسی کنیم.» بلوار دلمار به عنوان خط جداکننده مناطق عمدتاً سفیدپوست و سیاهپوست سنت لوئیس معروف است.

بدتر شدن اوضاع، هنگامی که ادغام در یک محله آغاز شد، عوامل املاک و مستغلات در چیزی که به عنوان “بلاک‌بازی” شناخته می‌شد، شرکت می‌کردند. یک مامور به یک خانواده سیاهپوست کمک می‌کند تا به محله‌ای سفیدپوست بروند، سپس «به درهای همسایه‌ها می‌کوبند و می‌گویند: «هی، آیا می‌دانستی این خانواده سیاه‌پوست به آنجا نقل مکان کرده‌اند؟ ارزش خانه به شدت کاهش می یابد. باید بروی و خانه ات را با من فهرست کنی. عجله کن و از اینجا برو.» بری گفت.

در همین حال، ماده ای از منشور اخلاقی انجمن ملی مشاوران املاک از سال 1924 تا 1950 به مشاوران املاک دستور داد تا از «معرفی یک ویژگی دارایی یا محل سکونت، اعضای هر نژاد یا ملیت، یا هر فردی که حضور آنها به وضوح مضر است، خودداری کنند. به ارزش ملک در آن محله.»

جردن گفت: “در شمال دلمار، هنوز هم بسیار دشوار است که هر بانکی بتواند چیزی را تامین مالی کند.”

گزارشی که در اوایل سال جاری توسط انجمن ملی مشاوران املاک منتشر شد، نشان داد که در حالی که 72.1٪ از سفیدپوستان آمریکایی خانه های خود را دارند، این نرخ برای سیاهپوستان آمریکایی فقط 43.4٪ است. این گزارش همچنین نشان داد که متقاضیان سیاه‌پوست و اسپانیایی تبار برای وام‌های مسکن به مراتب بیشتر از متقاضیان سفیدپوست و آسیایی رد می‌شوند.

عبدالله گفت: «فقط به این دلیل که در این خط کار هستم، فکر نمی‌کردم از این اتفاقات برایم مستثنی باشم. “مردم حق دارند رویای آمریکایی داشته باشند.”



منبع

او گفت: «مردم برای نسل‌ها آسیب دیده‌اند.

پوپ در بیانیه‌ای گفت: «اکنون به ما نشان دهید که می‌خواهید بهتر عمل کنید، که مایلید کارهای بیشتری برای کمک به ایجاد محیطی انجام دهید که در آن با همه یکسان رفتار شود».

ماه گذشته، سنت لوئیس املاک و مستغلات – بزرگترین گروه تجارت املاک و مستغلات منطقه سنت لوئیس – عذرخواهی رسمی برای اعمال تبعیض آمیز گذشته صادر کرد. انجمن ملی مشاوران املاک در سال 2020 عذرخواهی کرد. گروه های مسکن در شهرهایی مانند آتلانتا و شیکاگو پشیمانی مشابهی از خود نشان داده اند.

لیدیا پوپ، رئیس انجمن ملی کارگزاران املاک، که مالکیت سیاه پوستان را ترویج می کند، گفت که عذرخواهی نقطه شروع خوبی است.

اما هنگامی که خریدار پیشنهادی ارائه کرد، یک ارزیاب خانه را تنها 150000 دلار ارزیابی کرد و بانک به قیمت اصلی درخواست وام نداد.

«تبعیض جامعه سیاه پوستان بخشی از سیستمی بود که برای ایجاد تفکیک نژادی مسکونی طراحی شده بود، که توسط دولت فدرال رهبری می‌شد، سیستم بانکی و صنعت املاک و مستغلات از آن حمایت می‌کردند، و با اعمالی مانند خط قرمز کردن و استفاده از میثاق‌های محدودکننده،» در عذرخواهی از املاک سنت لوئیس آمده است.

این مبارزه ای است که سیاه پوستان آمریکایی دهه ها با آن زندگی کرده اند. اکنون، برخی از رهبران صنعت املاک و مستغلات به دلیل تبعیض گذشته عذرخواهی می کنند و در عین حال قول می دهند مشکلاتی را که هنوز باقی مانده است، برطرف کنند.

انجمن املاک آتلانتا در سال 2021 به دلیل اعمال تبعیض آمیز گذشته عذرخواهی کرد.

عبدالله، 44 ساله، مدیر اجرایی پارک مرکزی توسعه است، شرکتی که برای جذب سرمایه گذاری و نگه داشتن مردم در خانه های خود در سنت لوئیس کار می کند. بنابراین او با قوانین مسکن منصفانه آشنا است. از همان ابتدا، او ارزیابی خانه اش توسط یک ارزیاب از یک شهرستان همسایه عمدتاً سفیدپوست را زیر سوال برد.

عبدالله گفت: «من فوراً فهمیدم، خوب، ما اینجا مشکل داریم.

این بخشی از دلیلی است که بخش شمالی شهر که زمانی پرجنب‌وجوش بود، در دهه‌های اخیر با جرم و جنایت، نرخ بالای خانه‌های خالی و موجودی مسکونی فرسوده دست و پنجه نرم کرده است.

این گروه گفت که به عنوان بخشی از تلاش برای تغییر، مشاوران املاک در آتلانتا تحت آموزش تعصب ناخودآگاه قرار گرفته اند و به دنبال روابط با انجمن های املاک مختلف مانند انجمن ملی حرفه ای های املاک اسپانیایی و اتحادیه املاک و مستغلات LGBTQ+ هستند.

ویل جردن، مدیر اجرایی شورای مسکن و فرصت های مساوی متروپولیتن سنت لوئیس، گفت که تغییر بسیار کند اتفاق می افتد.

کیتی بری، رئیس شرکت املاک سنت لوئیس، گفت که تبعیض گذشته تصادفی نبود. نقشه‌های برنامه وام‌دهی فدرال از خطوط سبز برای نشان دادن مکان‌هایی که وام‌ها در آن‌ها تصویب می‌شد استفاده می‌کردند – مناطق عمدتاً سفیدپوست. او گفت: خطوط قرمز نشان دهنده خطر بالا بود، “و آن مناطق جوامع سیاهپوست یا جوامع یکپارچه بودند، زیرا تئوری این بود که وقتی یک جامعه را ادغام کردید، ارزش های خانه کاهش می یابد.”

در سال 2019، تامی چوی، رئیس انجمن مشاوران املاک شیکاگو، از طرف سازمان به دلیل قرار گرفتن در سمت اشتباه تاریخ عذرخواهی کرد.

گرین گفت که NAR چندین گام از جمله ایجاد یک کمیته سیاست مسکن عادلانه برداشته است. گروه ملی همچنین در سال 2020 یک برنامه عملی را تصویب کرد که بر مسئولیت‌پذیری، تغییر فرهنگ و آموزش مشاوران املاک محلی در شیوه‌های مسکن منصفانه تأکید دارد.

ST. لوئیس (AP) – هنگامی که عبدالکبه عبدالله دو سال پیش تصمیم به فروش خانه خود گرفت، بر اساس ارزیابی‌های پیش‌فروش، خانه‌ای چهار خوابه را به قیمت 175000 دلار فهرست کرد.

سینتیا لیپرت، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در نامه‌ای عذرخواهی نوشت: «ما نمی‌توانیم تاریخ خود را تغییر دهیم، اما می‌توانیم از گذشته خود درس بگیریم، تصمیمات قدرتمند کنونی بگیریم و با نیت برای نوشتن فصل‌های آینده که میراث مثبتی از خود بر جای می‌گذارند، اقدام کنیم».

زمانی که عبدالله به دفتر اردن شکایت کرد، بانک در نهایت با افزایش ارزش وام به 160000 دلار موافقت کرد و عبدالله فروخت. با این حال، او از وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده خواست تا در این مورد تحقیق کند. پرونده حل نشده باقی مانده است.