امدادگران با بستن تسمه صورت مرد را کشتند

این ویدئو مور را نشان می‌دهد که روی تخت دراز کشیده است و گهگاه به طور نامنسجم صحبت می‌کند یا نفس نفس می‌زند. یک لحظه روی زمین غلت می خورد. رایت گفت که افسران احساس می‌کردند مور در “مشکلات پزشکی” است و به امدادگران مراجعه کردند.

او گفت: «بنشین. “میدونی چیه، من بازی نمیکنم. بنشین دست از احمق بازی کردن بردارید بنشین حالا بشین من امشب با تو بازی نمی کنم.”

شیکاگو (AP) – دو امدادگر ایلینوی با اتهامات قتل درجه یک روبرو هستند، متهم به بستن صورت یک بیمار بر روی برانکارد در حالی که او را در ماه گذشته به بیمارستان می بردند.

وقتی فینلی می رسد، به اتاق خوابی می آید که مور هنوز روی زمین است. کمی بعد، او فریاد می زند که بنشیند و بارها تاریخ تولدش را می خواهد.

طبق بیانیه پلیس اسپرینگفیلد، اداره بعداً متوجه شد که مور پس از رسیدن به بیمارستان درگذشت و رئیس کن اسکارلت از پلیس ایالت ایلینویز خواست تا تحقیقات مستقلی در مورد مرگ مور انجام دهد.

دان رایت، دادستان ایالتی سانگامون، در یک کنفرانس مطبوعاتی در 10 ژانویه پس از کالبد شکافی، اتهامات را اعلام کرد. گزارش کالبد شکافی علت مرگ مور را قتل ذکر کرد که ناشی از خفگی فشاری و موقعیتی بود، زمانی که او به صورت رو به پایین روی برانکارد امدادی دراز کشیده بود و تسمه هایی در پشتش سفت شده بود.

اگر فینلی و کادیگان مجرم شناخته شوند، ممکن است بین 20 تا 60 سال زندانی شوند.

مقامات ایلینوی در 9 ژانویه، تقریباً یک ماه پس از مرگ ارل مور 35 ساله، اتهاماتی را علیه پگی فینلی و پیتر کادیگان مطرح کردند. بر اساس قانون ایلینویز، اتهام قتل درجه یک زمانی قابل طرح است که متهم «بداند که چنین اعمالی احتمال مرگ یا صدمات شدید بدنی را ایجاد می کند».

ولفبرگ گفت: “EMS حرفه ای از متخصصان بسیار آموزش دیده است که در سخت ترین و پر استرس ترین شرایط مراقبت های اضطراری را ارائه می دهند و بهترین تلاش خود را می کنند.” “این یک نمونه بسیار تاسف بار و غم انگیز از ارائه دهندگانی بود که بهترین تلاش خود را نکردند.”



منبع

پس از اعلام اتهامات، مقامات فیلم دوربین بدن سه افسر پلیس اسپرینگفیلد را منتشر کردند که برخورد مور با افسران و امدادگران را نشان می داد. رایت گفت که قبل از انتشار فیلم با خانواده مور و گروه های اجتماعی مشورت شد.

سپس پلیس مور را بین دو افسر بلند کرده و به آرامی به سمت در می برد. بیرون از خانه، پلیس او را روی برانکارد می برد. امدادگر دومی که بیرون از خانه منتظر است، مور را به زور روی شکمش می‌گذارد و دو امدادگر نشان داده می‌شوند که در آن موقعیت، مور را محکم به برانکارد بسته‌اند.

آنها روز سه شنبه در زندان شهرستان سنگامون ماندند و هرکدام با یک وثیقه 1 میلیون دلاری در بازداشت بودند. پیامی که سه شنبه در دفتر وکالت آنها گذاشته شده بود، بلافاصله پس داده نشد. قرار بعدی آنها روز پنجشنبه در دادگاه است.

اداره پلیس اسپرینگفیلد ابتدا حدود ساعت 2 بامداد 18 دسامبر به خانه مور پاسخ داد. تصاویر پلیس نشان می دهد که زنی در داخل خانه به یکی از افسران گفت که مور در حال کناره گیری از الکل و توهم است.

در حالی که پلیس به مور می‌گوید که او برای رسیدن به بیمارستان باید بیرون برود، او می‌افزاید: «باید راه بروی چون ما تو را حمل نمی‌کنیم».

اسکارلت در بیانیه‌ای گفت: «افسران، که متخصصان فوریت‌های پزشکی نیستند، برای ارائه درمان‌های پزشکی لازم یا انتقال بیماران در این نوع موقعیت‌ها آموزش‌دیده و مجهز نیستند.» “افسران مراقبت از بیمار را به متخصصان پزشکی دارای مجوز در محل بر اساس سیاست اداره پلیس اسپرینگفیلد واگذار کردند.”

داگلاس ولفبرگ، شریک موسس شرکت حقوقی Page, Wolfberg & Wirth که بر نمایندگی خدمات پزشکی اورژانس تمرکز دارد، گفت: بسیار نادر است که یک ارائه دهنده با اتهام قتل یا قتل در ارتباط با مراقبت از بیمار مواجه شود و برای دادستان ها مشکل است پرونده جنایی فراتر از شک منطقی ولفبرگ گفت که از این ویدئو بسیار ناراحت است و معتقد است که این زوج حداقل از زمانی که فینلی برای اولین بار با مور تعامل داشت تا زمانی که امدادگران بیمار خود را در وضعیت مستعد بستند، «مراقبت کاملاً ناقص» ارائه کردند.