امتحانات مغز تیرانداز مدرسه ای موضوع رسیدگی دادگاه است

هیئت منصفه همچنین ویدئوهای نظارت گرافیکی را تماشا کردند. صحنه جنایت وحشتناک و عکس های کالبد شکافی را دیدم. دریافت شهادت عاطفی از معلمان و دانش آموزانی که شاهد مرگ دیگران بودند. و از والدین، همسران و سایر اعضای خانواده اشکبار و عصبانی در مورد قربانیان و تأثیر مرگ عزیزانشان بر زندگی آنها شنید. آنها ویدئویی از دانش آموز سابق استونمن داگلاس را تماشا کردند که دقایقی پس از تیراندازی به آرامی سفارش یک Icee می داد و 9 ماه بعد به نگهبان زندان حمله می کرد.

سپس شرایط زندگی او وجود دارد. پدر خوانده کروز در 5 سالگی جلوی چشمان او درگذشت. او توسط برادر کوچکتر و دوستان برادرش مورد آزار و اذیت قرار گرفت. گفته می شود که او توسط “یک همسال مورد اعتماد” مورد آزار جنسی قرار گرفته است. او خود را برید و حیوانات را آزار داد. و مادر خوانده اش کمتر از چهار ماه قبل از تیراندازی درگذشت.

رونوشت‌ها نشان می‌دهد که مرکز در خلال مصاحبه پیش از محاکمه امسال به دادستان گفت: «او در زمانی که در (زندان) بود دچار نوعی تجلیل شد که افکارش را بر توانایی کمک به مردم متمرکز می‌کرد. “هدف زندگی او کمک به دیگران بود.”

او نوشت: “آشغال داخل، زباله بیرون.”

دادستان استدلال خود را برای مرگ به ارمغان آورد هیئت منصفه هفت مرد، پنج زن و 10 نفر متناوب در طول سه هفته، در 4 آگوست پس از بازدید هیئت از ساختمان کلاس درس خون آلود و پر از گلوله که در آن قتل عام اتفاق افتاد، به پرونده خود پایان دادند.

وکلایی که در این پرونده دخیل نیستند می‌گویند اگر شرر می‌خواهد از لغو حکم اعدام احتمالی در دادگاه تجدیدنظر جلوگیری کند، باید در مورد آنچه ارائه می‌شود به دفاع اجازه دهد تا هیئت منصفه بتوانند زندگی و سلامت روان او را به طور کامل ارزیابی کنند.

البته کروز هرگز آزاد نخواهد شد. از زمان دستگیری او حدود یک ساعت پس از قتل 14 دانش آموز و سه کارمند در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس پارکلند در 14 فوریه 2018، هیچ شکی وجود نداشت که سال های باقی مانده او پشت میله های زندان باشد، به اعدام یا ابد بدون آزادی مشروط محکوم شود. . ویدئوی نظارتی او را نشان می‌دهد که قربانیانش را با یک تفنگ نیمه‌اتوماتیک به سبک AR-15 می‌تراشد و او اعتراف کرد و در نهایت در ماه اکتبر به جرم خود اعتراف کرد.

وسلی سنتر، یک مشاور تگزاس، گفت که این اتفاق سال گذشته در زندان Broward County رخ داد، زمانی که او پوست سر کروز را با کاوشگرهایی برای اسکن برای نقشه برداری از مغزش نصب کرد. دفاع در جلسات این هفته تلاش خواهد کرد تا الیزابت شرر قاضی محل را متقاعد کند که مرکز و سایر کارشناسان باید اجازه داشته باشند در محاکمه جاری کروز در مورد آنچه آزمایشاتشان نشان داد شهادت دهند، چیزی که دادستان می خواهد منع شود.

آنها همچنین گزارش هایی دارند که شواهد غیرمرتبه ای از بیماری روانی او را ارائه می دهد. کروز به دلیل آزار دادن به کودکان دیگر از پیش دبستانی اخراج شد. او در طول سال‌های تحصیل در مدرسه دولتی، زمان قابل توجهی را در مرکزی برای دانش‌آموزان با مسائل عاطفی گذراند. او همچنین سال ها تحت درمان سلامت روان قرار گرفت.

EEG برای یک قرن در پزشکی رایج بوده و امواج مغزی را اندازه گیری می کند تا به پزشکان در تشخیص صرع و سایر بیماری های مغزی کمک کند. اما تجزیه و تحلیل qEEG، که از دهه 1970 وجود داشته است، یک قدم فراتر می رود – نتایج EEG بیمار با پایگاه داده امواج مغزی گرفته شده از افراد عادی یا “نوروتیپیک” مقایسه می شود. حامیان معتقدند در حالی که یافته‌های qEEG را نمی‌توان برای تشخیص استفاده کرد، اما می‌توانند از یافته‌های مبتنی بر تاریخچه، معاینه، رفتار و سایر آزمایش‌های بیمار پشتیبانی کنند.

دکتر چارلز اپستین، استاد نورولوژی دانشگاه اموری، یافته های مرکز را برای پیگرد قانونی بررسی کرد. او در بیانیه ای کتبی به شرر گفت که نوار مغزی که فقط از کاوشگرهای خارجی پوست سر استفاده می کند، مانند نمونه ای که به کروز داده شده است، دقیق نیست و نتایج qEEG مرکز را بی ارزش می کند.

قضات فلوریدا از سال 2010، زمانی که این آزمایش به مردی در میامی کمک کرد تا از حکم اعدام برای چاقو کشی مرگبار همسرش و مجروح شدن شدید دختر 11 ساله ناتوان ذهنی او، فرار کند، قضات فلوریدا احکام متفاوتی در مورد مجاز کردن qEEGs صادر کرده اند. برخی از قضات از آن زمان به آنها اجازه پذیرش داده اند، در حالی که برخی دیگر آنها را ممنوع کرده اند. شرر، که بر اولین محاکمه مجازات اعدام خود نظارت می کند، هرگز موردی نداشته است که دفاع سعی کند گزارش qEEG ارائه دهد.

فورت لادردیل، فلوریدا (AP) – یک کارشناس سلامت روان دفاعی در محاکمه جریمه تیرانداز مدرسه فلوریدا، نیکلاس کروز، می‌تواند مشخص کند که قاتل دسته جمعی 23 ساله هنوز “افکار غیرمنطقی” دارد – آن دو در حال صحبت کردن بودند. زمانی که کروز شروع به تشریح برنامه هایی برای زندگی نهایی در خارج از زندان کرد.

حتی اگر شرر انجام آزمایش را ممنوع کند، ملیسا مک نیل، وکیل مدافع ارشد و تیم او همچنان شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد مغز کروز احتمالاً در رحم آسیب دیده است، از جمله اظهارات مادر مرحومش مبنی بر سوء مصرف الکل و کوکائین در دوران بارداری.

به زودی، وکلای کروز بحث خواهند کرد که چرا باید از او در امان بمانند، به این امید که حداقل یکی از اعضای هیئت منصفه را متقاعد کنند که عوامل تخفیف دهنده آنها بر شرایط تشدید کننده دادستان برتری دارد – حکم اعدام باید به اتفاق آرا باشد.

مرکز در مصاحبه خود به دادستان گفت: «qEEG می‌تواند آنچه را که قبلاً می‌دانید تأیید کند، اما نمی‌توانید دانش جدیدی ایجاد کنید».

جوانی او نیز مشکل ساز خواهد بود – او در زمان تیراندازی 19 ساله بود.

اما ابتدا، دادگاه هفته گذشته تعطیل شد تا به درخواست‌های برخی هیئت منصفه برای رسیدگی به مسائل شخصی رسیدگی شود. هیئت منصفه نیز در این هفته غایب خواهد بود زیرا طرفین در مقابل شرر بحث می‌کنند، که تصمیم می‌گیرد که آیا اسکن‌های مغزی، آزمایش‌ها و سایر شواهدی که دفاع می‌خواهد از 22 آگوست ارائه کند، طبق ادعای دادستان از نظر علمی معتبر است یا ناخواسته.

آزمون مرکز و یافته های آن در معرض بحث و مناقشه خواهد بود. حامیان آن می گویند که “الکتروانسفالوگرام کمی” یا “qEEG” نامیده می شود، این روش برای تشخیص هایی مانند سندروم الکل جنینی که وکلای کروز معتقدند مشکلات روحی و عاطفی مادام العمر او را ایجاد کرده است، پشتیبانی مفیدی می کند.

دیوید اس واینستین، وکیل دفاع جنایی و دادستان سابق میامی، گفت: “اگر این تماس نزدیک باشد، من فکر می کنم که او به دفاع خم خواهد شد – و دادستان خوشحال نخواهد شد.”



منبع