الیزابت وارن برای سومین دوره مجلس سنای آمریکا در سال 2024 نامزد می شود

وارن برای اولین بار در سال 2012 در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و سناتور جمهوری خواه کنونی ایالات متحده را اسکات براون شکست داد که برای تکمیل دوره سناتور دموکرات ایالات متحده ادوارد کندی که در سال 2009 درگذشت، انتخاب شد.

در حالی که وارن در میان برخی از رای دهندگان دموکرات به دلیل لفاظی های صریح خود محبوب بود، اما نتوانست از گروه رقبای حزب جدا شود و پس از شکست در برنده شدن هیچ یک از ایالت هایی که در سه شنبه فوق العاده رای دادند، از جمله سوم شدن در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در او، از آن کنار رفت. دولت خانه

این لایحه که بخشی از بحث در کنگره پس از شکست ناگهانی اخیر دو بانک است، بعید به نظر می رسد که به تصویب برسد.

من ابتدا برای مجلس سنا کاندید شدم زیرا دیدم که چگونه این سیستم برای ثروتمندان و قدرتمندان و علیه دیگران تقلب می شود. من برنده شدم زیرا رای دهندگان ماساچوست نیز آن را می دانند. وارن در یک ویدئوی کمپین انتخاباتی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: و اکنون دوباره برای مجلس سنا نامزد می‌شوم، زیرا کارهای بیشتری باید انجام دهیم.

بر اساس گزارش های ارائه شده به کمیسیون انتخابات فدرال، وارن، 73 ساله، در پایان سال 2022 بیش از 2.3 میلیون دلار در حساب کمپین انتخاباتی خود داشت.

در طول مبارزات انتخاباتی علیه براون و بار دیگر در طول رقابت های ریاست جمهوری، وارن به دلیل ادعاهای گذشته درباره میراث بومیان آمریکا و ناتوانی او در ارائه اسناد و مدارک مربوط به آن اصل و نسب، تحت فشار قرار گرفت.

وارن در ویدئوی کمپین خود، یک سری اولویت‌ها را از تصویب مالیات بر ثروت و وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای بانک‌ها تا مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن مراقبت از کودکان، محافظت از جوامع ساحلی و ایجاد آنچه که او آن را «سیستم حمل‌ونقل قرن بیست و یکم در سراسر ماساچوست» می‌نامید، انتخاب کرد.

وارن در حال حاضر از حمایت بسیاری از دموکرات های ماساچوست از جمله نماینده ایالات متحده، آیانا پرسلی، شهردار بوستون، میشل وو و مارکی برخوردار است.

حزب جمهوری خواه این ایالت پس از از دست دادن دفتر فرماندار در سال گذشته، زمانی که فرماندار جمهوری خواه چارلی بیکر تصمیم گرفت برای سومین دوره نامزدی نکند و مائورا هیلی، دموکرات، نامزد حزب جمهوری خواه، جف دیهل را به راحتی شکست داد، در تلاش برای بازسازی است.

مشخص نیست چه کسی ممکن است وارن را برای کرسی سنا به چالش بکشد. به نظر می‌رسد که بسیاری از دموکرات‌ها منتظر بودند تا وارن یا سناتور ماساچوست، ادوارد مارکی، که او نیز دموکرات است، تصمیم به انتخاب مجدد نگیرند. مارکی در سال 2020 از چالش اصلی جو کندی، نماینده دموکرات آمریکا در آن زمان جلوگیری کرد.

با این پیروزی، استاد وقت دانشکده حقوق هاروارد اولین زنی بود که از ماساچوست به مجلس سنای ایالات متحده انتخاب شد.

این امر باعث شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در اوایل مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، او را دنبال کند و با تمسخر به او برچسب “پوکاهونتاس” بزند. وارن گفته بود که از پیوندهای خانوادگی او با قبایل چروکی و دلاور از داستان هایی که پدر و مادرش گفته اند مطلع شده است.

بوستون (AP) – الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالات متحده از ماساچوست روز دوشنبه اعلام کرد که برای سومین بار در سال 2024 به دنبال ریاست جمهوری خواهد بود.

وارن در چندین کمیته کنگره از جمله کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری، کمیته مالی و کمیته خدمات مسلح خدمت می کند.



منبع

در سال 2018، وارن برای دومین بار پیروز شد و به راحتی نامزد جمهوری خواه جف دیهل را شکست داد، و سپس به سرعت به سمت ریاست جمهوری رفت.

پس از ضرر سال 2020، وارن تمرکز خود را بر بخش مالی ادامه داد.

وارن، صدای برجسته جناح لیبرال حزب دموکرات و نامزد شکست خورده ریاست جمهوری 2020، گفت که برای انتخابات مجدد برای پایان دادن به فساد در واشنگتن، کارآمد کردن اقتصاد برای طبقه متوسط ​​و محافظت از دموکراسی نامزد می شود.

وارن اخیراً به کتی پورتر، نماینده دموکرات کالیفرنیا پیوست تا پیشنهادی را مبنی بر لغو برخی از جنبه‌های قانون داد-فرانک در سال 2018، که پس از بحران مالی یک دهه قبل تصویب شده بود، ارائه دهد.