الیزابت هلمز برای فرار از زندان به دادگاه باز می گردد

رابرت لیچ، دادستان فدرال، محکومیت خود را برای مهندسی توطئه توجیهی برای بازپرداخت تقریباً 900 میلیون دلار برای بازپرداخت سرمایه‌گذاران Theranos که در دروغ‌های او غرق شده‌اند، استدلال کرد. لیچ گفت: «فقط برای اعمال عقل سلیم، پولی که این سرمایه گذاران از دست داده اند، پولی است که در آن قرار داده اند.

قبل از شروع جلسه، مردی از حضار در دادگاه سن خوزه، کالیفرنیا، در حالی که سندی در دست داشت، سعی کرد به میزی که هولمز در آن نشسته بود نزدیک شود. او به سرعت توسط ماموران امنیتی رهگیری شد و او را به زور بیرون آوردند. هولمز از این اختلال آشفته به نظر نمی رسید.

یکی از وکلای او، امی ساحاریا، استدلال کرد که هولمز باید به دلیل اشتباهات مختلف در ارائه و حذف شواهد در طول محاکمه چهار ماهه اش که احتمال می دهد دادگاه تجدید نظر محکومیت او را در چهار فقره کلاهبرداری لغو کند، باید آزاد بماند. و توطئه

این جلسه 90 دقیقه ای چهار ماه پس از آخرین جلسه دادگاه هولمز برگزار شد. این زمانی بود که ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، او را به دلیل فریب دادن سرمایه گذاران در ترانوس، استارت آپی که 20 سال پیش تأسیس کرد و با وعده هایش مبنی بر فناوری آزمایش خون انقلابی به شهرت و ثروت زودگذر رسید، محکوم کرد.

قاضی در اوایل این ماه پیشنهاد مشابهی را برای فرار از زندان که توسط رامش “سانی” بالوانی، همدست سابق هولمز و همدست ترانوس محکوم شده بود، رد کرد، که پس از اینکه هیئت منصفه او را در 12 فقره کلاهبرداری و کلاهبرداری مجرم شناخت، با نزدیک به 13 سال حبس روبرو است. توطئه بالوانی، 57 ساله، قرار بود پنجشنبه به یک زندان فدرال در جنوب کالیفرنیا گزارش شود، اما وکیل او از یک مانور حقوقی در آخرین لحظه برای به دست آوردن زمان بیشتر استفاده کرد.

اما ادیسون چنان نتایج غیرقابل اعتمادی تولید کرد که Theranos شروع به تکیه بر تجهیزات آزمایش شخص ثالث کرد که قبلاً به طور گسترده در بازار استفاده می شد – سوئیچ که هولمز در تلاش برای سرپا نگه داشتن شرکت پنهان کرد.

سحریا تاکید کرد: “ما فکر می کنیم که رکورد پر از مشکلات است.” او به طور خاص به امتناع داویلا از اجازه دادن به هیئت منصفه برای مشاهده اظهارنامه سوگند خورده ای اشاره کرد که بالوانی در جریان تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد سقوط ترانوس ارائه کرد که تیم دفاعی هولمز معتقد است به تبرئه او کمک می کرد.

روند رسیدگی بدون تعیین اینکه آیا هولمز 39 ساله می‌تواند تا زمانی که درخواست تجدیدنظرش در جریان است خارج از زندان بماند یا در 27 آوریل به مقامات تسلیم شود، به پایان رسید. داویلا گفت که امیدوار است حکم خود را در اوایل آوریل صادر کند.

اما پاتریک لوبی، وکیل هلمز، پاسخ داد که دادستان‌ها با پیگیری مبلغ «همه یا هیچ» بازپرداخت از پایگاه خود دور شده‌اند. او خاطرنشان کرد که هیئت منصفه در محاکمه او نتوانست در مورد سه فقره کلاهبرداری از سرمایه گذاران به حکمی دست یابد و باعث شد که دادستان این اتهامات را رد کند. لوبی ادعا کرد که مجازات بازپرداخت هولمز باید به تعداد انگشت شماری از سرمایه گذارانی که در طول محاکمه او شهادت داده اند محدود شود.



منبع

وولکار به داویلا یادآوری کرد: «این برای سرمایه گذاران شوکه کننده بود.

دو طرف مخالف همچنین در مورد اینکه هولمز چقدر باید به سرمایه گذاران فریب خورده ای که اعتمادشان به مدت کوتاهی ثروت او را بر اساس اوج ارزش ترانوس قبل از فروپاشی آن به 4.5 میلیارد دلار افزایش داد، به اختلاف پرداختند.

دادستان فدرال کلی ولکار پاسخ داد که “احتمالی برای لغو” محکومیت هولمز وجود ندارد و اظهار داشت که این محاکمه هفت دسته مختلف فریبکاری را که او در حین اجرای Theranos مرتکب شده بود، مستند کرد. بیشتر این فریب ها بر روی دستگاهی به نام “ادیسون” متمرکز بود که هولمز به آن لقب داده بود. می‌بالید که می‌تواند صدها بیماری و سایر مشکلات سلامتی را تنها با چند قطره خون که با نیش انگشت گرفته می‌شود اسکن کند.

سن خوزه، کالیفرنیا (AP) – الیزابت هولمز، مدیرعامل Theranos شرمنده، روز جمعه آخرین حضورش در دادگاه قبل از شروع محکومیت 11 ساله زندان را انجام داد، مگر اینکه قاضی با درخواست او برای آزاد ماندن موافقت کند در حالی که وکلای او نسبت به محکومیت او به دلیل تدبیر شکایت دارند. فریب آزمایش خون

هولمز با کتانی مشکی و دامن آبی به جلسه شنوایی خود در روز سنت پاتریک آمد. او اخیراً فرزند دوم خود را به دنیا آورد، طبق اسناد دادگاه که جنسیت یا تاریخ تولد را فاش نکرد.