الیزابت هلمز با درخواست تجدیدنظر دیگری رفتن به زندان را به تعویق انداخت

سان فرانسیسکو (AP) – الیزابت هولمز، مدیر عامل Theranos شرمنده، از شروع حکم بیش از 11 سال زندان خود در روز پنجشنبه با استفاده از همان مانور قانونی که به همدست او در یک دروغ آزمایش خون اجازه داد تا یک ماه دیگر آزاد بماند، اجتناب کرد.

درخواست تجدیدنظر که اواخر روز سه شنبه در دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ثبت شد، به طور خودکار تاریخ گزارش او را به تعویق می اندازد زیرا از زمانی که هیئت منصفه او را به چهار فقره کلاهبرداری و توطئه در ژانویه محکوم کرد، پس از یک محاکمه چهار ماهه حول محور سقوط او، او با قرار وثیقه آزاد شده است. از یک ستاره در حال ظهور دره سیلیکون تا یک هنرمند کلاهبردار ادعا شده که به دنبال شهرت و ثروت است و در عین حال سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد و سلامت بیمارانی را که به آزمایش‌های خون ناقص ترانوس تکیه می‌کنند به خطر می‌اندازد.

اگرچه هولمز و بالوانی محاکمه‌های جداگانه‌ای داشتند، اما اساساً متهم به جنایات یکسانی بودند که بر اساس حیله‌گری از سیستم آزمایش خون ترانوس به عنوان یک پیشرفت انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی تبلیغ می‌کردند. این ادعاها به این شرکت کمک کرد تا تبدیل به یک حس خوب در دره سیلیکون شود که نزدیک به 1 میلیارد دلار از سرمایه گذاران جمع آوری کرد.

هولمز، 38 ساله، حدود یک ماه پیش، اندکی پس از به دنیا آوردن دومین فرزندش در دادگاه حاضر شد تا داویلا را متقاعد کند تا زمانی که محکومیت خود را تجدید نظر کند، آزاد بماند. داویلا که هولمز را به دلیل خیانت به تاریخچه نوآوری سیلیکون ولی در ماه نوامبر محکوم کرد، متعاقباً این درخواست را رد کرد.

داویلا توصیه کرده بود که هولمز در یک اردوگاه زندانی با امنیت پایین در برایان، تگزاس زندانی شود، اما به طور عمومی فاش نشده است که آیا او در آنجا برای گذراندن دوران محکومیت خود تعیین شده است یا خیر.



منبع

تاکتیکی که هولمز به کار گرفت، منعکس کننده حرکتی بود که ماه گذشته توسط معشوق و زیردستان سابقش، رامش «سانی» بالوانی، انجام شد تا از تاریخ گزارش زندان در 16 مارس جلوگیری کند. پس از اینکه دایره نهم درخواست تجدید نظر او را سه هفته بعد رد کرد، داویلا گزارش جدیدی را تنظیم کرد. تاریخ 20 آوریل

وکلای هولمز روز چهارشنبه به ادوارد داویلا قاضی منطقه ای ایالات متحده اطلاع دادند که او طبق برنامه به زندان گزارش نمی دهد زیرا او درخواست تجدید نظر در مورد تصمیمی که او در اوایل ماه جاری صادر کرده بود و دستور داده بود که او در 27 آوریل محکومیت خود را آغاز کند.

بالوانی، 57 ساله، پس از محکوم شدن به 12 فقره کلاهبرداری و توطئه، اکنون در یک زندان فدرال واقع در سن پدرو، کالیفرنیا، حدود 13 سال زندان را می گذراند.