الکس جونز پس از اینکه به والدین سندی هوک 4.1 میلیون دلار غرامت پرداخت کرد، به طرز عجیبی “پیروزی برای حقیقت” را اعلام کرد.


الکس جونز، نظریه‌پرداز توطئه، تلاش می‌کند به سؤالاتی درباره ایمیل‌هایش که مارک بنکستون، وکیل نیل هسلین و اسکارلت لوئیس، در جریان محاکمه در دادگاه شهرستان تراویس در آستین، چهارشنبه 3 اوت 2022، پرسیده بود، پاسخ دهد.

الکس جونز به پرداخت 4.1 میلیارد دلار غرامت به برخی از خانواده های سندی هوک محکوم شد.برایانا سانچز/آستین آمریکایی-استیتزمن از طریق AP, Pool

  • الکس جونز پس از اینکه دستور پرداخت 4.1 میلیون دلار غرامت به والدین سندی هوک را صادر کرد، اعلام “پیروزی” کرد.

  • جونز ادعا کرد که شهادت خود – با وجود خسارت – “هیئت منصفه را بیدار کرد.”

  • جونز همچنین از هوادارانش درخواست کرد که برای ادامه Infowars، تی شرت و کتاب بخرند.

عصر پنجشنبه، الکس جونز پس از اینکه دستور پرداخت 4.1 میلیون دلار به والدین قربانی قتل عام سندی هوک را صادر کرد، به طرز عجیبی اعلام “پیروزی” کرد.

جونز در حال حاضر در مرحله اول محاکمه غرامت افترا است. این محاکمه تصمیم خواهد گرفت که او چقدر باید به والدین قربانیان قتل عام سندی هوک بپردازد، کسانی که ادعا می کنند به خاطر ادعاهای مکرر و بی اساس جونز مبنی بر اینکه تیراندازی دسته جمعی در سال 2012 یک “فریب غول پیکر” بود که توسط “بازیگران بحران” اجرا شده بود، عذاب را تجربه کرده اند. “

جونز روز پنجشنبه به پرداخت 4.1 میلیون دلار به نیل هسلین و اسکارلت لوئیس، والدین جسی لوئیس، 6 ساله، که در جریان تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی سندی هوک کشته شد، محکوم شد. این مبلغ بسیار کمتر از 150 میلیون دلار درخواستی والدین بود. با این حال، وکیل جونز از هیئت منصفه خواست که موکل او بیش از 8 دلار پرداخت نکند.

جونز در ویدئویی که روز پنجشنبه در Infowars به ​​اشتراک گذاشته شد، گفت: “اعتراف کردم اشتباه کردم. اشتباه کردم.” “اما نه از روی عمد. من از خانواده ها عذرخواهی کردم. و هیئت منصفه فهمیدند کاری که من با آن خانواده ها کردم اشتباه بود، اما من عمدا این کار را نکردم.”

جونز ادامه داد: “من به خدا اعتماد کردم. من به حقیقتی که آشکار می شود اعتماد دارم. در پایان روز، من این همه میلیون دلاری که آنها ادعا می کنند دارم، ندارم.” اما این هنوز یک پیروزی بزرگ برای حقیقت است.»

جونز همچنین گفت که او فکر می کند که شهادت او هیئت منصفه را با حقایق جدیدی بیدار کرده است، به همین دلیل است که خسارات اعطا شده بسیار کمتر از درخواست والدین بوده است.

جونز در ادامه گفت که «بر روی تلاش برای جبران خسارت کار خواهد کرد» و از حامیانش درخواست کرد تا برای کمک به او محصولاتی را از فروشگاه Infowars خریداری کنند.

جونز گفت: «ما خیلی شکست خورده‌ایم»، و در چند نقطه از ویدیو اضافه کرد که نمایش «نزدیک بود تعطیل شود».

او گفت: «پس یک تی شرت بگیر، یک کتاب بگیر.

در ماه جولای، Free Speech Systems، شرکت مادر Jones’s Infowars، اعلام ورشکستگی کرد. در ماه آوریل، سه شرکت متعلق به جونز – Infowars، Prison Planet TV و IW Health – اعلام ورشکستگی کردند، با پرونده‌هایی که نشان می‌دهد هر نهادی تا 10 میلیون دلار بدهی تخمینی دارد. در همان ماه، جونز کالاهای Infowars را به عنوان بخشی از “فروش انفجار اضطراری” به حامیان خود فرستاد و آن را “زمان انجام یا مرگ” نامید.

با این حال، کارشناسان حقوقی این هفته به Insider گفتند که جونز ممکن است از ادعای ورشکستگی برای اجتناب از پرداخت پول والدین سندی هوک استفاده کند. قاضی مایا گوئرا گمبل، جونز را در حالی که تلاش می کرد اصرار داشت که یک جریمه 2 میلیون دلاری نمایش Infowars او را از بین ببرد، قطع رابطه کرد.

این حکم یک مرحله آزمایشی را به پایان می‌رساند، که طی آن جونز متوجه شد که وکیلش «بهم ریخته» و سال‌ها سوابق تلفنی‌اش را برای وکیل مخالف ارسال کرده است.

در طول محاکمه، مجری Infowars نیز در بیش از یک نوبت توسط قاضی مورد سرزنش قرار گرفت، در حالی که وکیل او درگیر یک شکاف در دادگاه شد و وکیل شاکیان را برگرداند.

وکیل جونز بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع