الکس جونز به دونالد ترامپ روی می آورد و از رون دیسانتیس حمایت می کند، این نشانه این است که ترامپ در حال از دست دادن کنترل خود بر جناح راست افراطی است.

دیسانتیس و ترامپ رقبای اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2024 جمهوری خواهان هستند، اگرچه هیچ یک اعلام رسمی در مورد ورود به این رقابت نداده اند.

در طول پخش Infowars این هفته، جونز اعلام کرد که او دیگر “سرسختانه” از ترامپ حمایت نخواهد کرد.

الکس جونز، نظریه‌پرداز توطئه راست افراطی، از ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا حمایت کرد و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دست کشید.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

جونز: “ما کسی را داریم که بهتر از ترامپ است. بسیار بهتر از ترامپ.” گفت، دیسانتیس را به عنوان شخصی توصیف می کند که ترامپ “باید شبیه آن” باشد.

در حالی که جونز به عنوان یکی از حامیان سرسخت ترامپ شناخته می شد، او همچنین در میان چندین فرد حاشیه ای MAGAworld بود که در دسامبر گذشته پس از اینکه رئیس جمهور سابق از مردم خواست واکسن کووید-19 را تزریق کنند، به ترامپ حمله کردند.

جونز گفت: “ما کسی را داریم که بهتر از ترامپ است. بسیار بهتر از ترامپ.”

جونز تنها شخصیت MAGAverse نیست که به نظر می رسد حمایتش از ترامپ در حال تزلزل است. این هفته، لورا اینگراهام، مجری شبکه فاکس نیوز، گفت که آمریکایی ها از درگیری های سیاسی خسته شده اند و ممکن است زمان آن را «زمان بازگرداندن صفحه» ترامپ بدانند. از دیگر شخصیت‌هایی که از DeSantis حمایت می‌کنند می‌توان به میزبان پادکست جو روگان و مدیر عامل تسلا ایلان ماسک اشاره کرد.

جونز گفت: “من از DeSantis حمایت می کنم. DeSantis به تازگی از عالی بودن به فوق العاده خوب تبدیل شده است.” مجری راست افراطی افزود که هنگام تماشای فیلم این قانونگذار می تواند “صداقت واقعی” را در چشمان دیسانتیس ببیند.

جونز گفت که با ترامپ بر سر عملیات Warp Speed ​​- ابتکار رئیس جمهور سابق که در می 2020 برای تولید واکسن کووید-19 آغاز شد – مخالف است، اما به هر حال از او حمایت کرد. وی افزود که معتقد است ترامپ باید در آن زمان در قدرت بماند تا از “سناریوی کابوس” انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جلوگیری شود.

جونز گفت که دیگر از ترامپ حمایت نمی کند.

  • الکس جونز حامی سابق ترامپ اعلام کرد که از ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا حمایت خواهد کرد.

  • نمایندگان DeSantis و ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    حمایت جونز از ترامپ در بحبوحه آشفتگی در دنیای ترامپ در مورد حمله روز دوشنبه گذشته به مار-آلاگو توسط اف‌بی‌آی صورت می‌گیرد. وزارت دادگستری در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ هر یک از سه قانون فدرال – از جمله قانون جاسوسی – را با نگهداری اسناد طبقه بندی شده در اقامتگاه خود در فلوریدا نقض کرده است یا خیر.

    • در فوریه 2021، وزارت دادگستری و FBI شروع به تحقیق در مورد اینکه آیا جونز در شورش کنگره نقش داشته است یا خیر. در اوایل این ماه، هیئت منصفه جونز را مسئول 45.2 میلیون دلار غرامت تنبیهی به والدین قربانی تیراندازی سندی هوک دانست. از او به دلیل افترا به دلیل ادعاهای ساختگی خود مبنی بر اینکه تیراندازی صحنه سازی شده بود، شکایت کرده بود.