الکس جونز، راجر استون، و اینکه چرا کمیته J6 “پیام های صمیمی” خود را دریافت می کند، چیزی بیش از یک شوخی در توییتر است.

متن‌های جونز و استونز در پیشروی تجمع می‌تواند همه این فعالیت‌ها را روشن کند. و همچنین می توانند پیامدهای مستقیمی برای ترامپ داشته باشند.

بازرسان نتوانستند از او در مورد هرگونه ارتباط مرتبط با تظاهرات با ترامپ، یا در مورد یک گروه چت به نام “دوستان سنگ” که کمیته می گوید او با پسران مغرور و نگهبانان سوگند در ارتباط بوده است، بازجویی کنند.

دلیل دیگری که متون آنها اهمیت دارد: جونز و استون تاکنون کمتر با پروبرها همکاری داشته اند.

همانطور که نیویورک تایمز در ماه مارس گزارش داد، جونز سپس حداقل 650000 دلار بودجه برای گردهمایی های دی سی که به سرعت در پاسخ به درخواست های ترامپ برای اقدام برنامه ریزی شده بود، به دست آورد.

کاوشگران J6 هر پیامی را که الکس جونز و راجر استون در دو سال گذشته برای یکدیگر ارسال کرده اند دریافت می کنند.

  • استون که متحد دیرینه ترامپ بود، بارها ادعاهای بی اساس رئیس جمهور وقت مبنی بر تقلب در انتخابات را منتشر کرد. او به برنامه ریزی کمک کرد و در راهپیمایی های Stop the Steal سخنرانی کرد و در عین حال با افراطیونی که بعداً به کاپیتول یورش بردند، دلپذیر بود.

    این پیام‌های متنی می‌تواند شواهد جالبی در مورد جونز و استون، بازیکنان کلیدی J6 ارائه دهد که دوستی خود را پس از ملاقات در سال 2013، در جریان رویدادی در دالاس به مناسبت پنجاهمین سالگرد ترور JFK آغاز کردند.

    اما در حال حاضر، جونز نگرانی های فوری تری در مورد پیام های متنی دارد – تهدید به اتهام شهادت دروغ و تا 10 سال در زندان تگزاس.

    با توجه به نقش‌های کلیدی دو دوست در راهپیمایی‌های «سرقت را متوقف کنید»، متن‌ها بسیار مهم خواهند بود.

  • کاترینا پیرسون، دستیار سابق ترامپ به کمیته گفت: «او دیوانه ها را دوست دارد»، مانند جونز و الکساندر، با وجود «پرچم های قرمز».

    چپ، بنیانگذار Infowars و نظریه‌پرداز توطئه جناح راست، الکس جونز. درست است، راجر استون، مشاور دونالد ترامپ.سمت چپ، برایانا سانچز/AP. راست، خولیو کورتز/AP.

    • این متن ها فقط به این دلیل منتشر شد که وکلای جونز به طور تصادفی ارسال را در یک ایمیل ارسال کردند.

    پیرسون توضیح داد: «او افرادی را دوست داشت که در ملاء عام از او دفاع می کردند.

    جونز نیز مانند دوستش استون، با این دو گروه افراطی ارتباط داشت.

    حافظه پنهان عظیم – 2.3 گیگابایت مواد – شامل «پیام‌های صمیمی» جونز با دوست خوبش راجر استون است – خبر الهام‌بخشی که به آن «خب، ناهار می‌رود. و احتمالاً شام» یک پاسخ معمولی توییتی بود.

    چپ، بنیانگذار Infowars و نظریه‌پرداز توطئه جناح راست، الکس جونز.  درست است، راجر استون، مشاور دونالد ترامپ

    جونز نیز در Infowars به ​​خود می بالید که بیش از 100 بار به جای پاسخ دادن به سؤالات کمیته، از متمم پنجم درخواست کرده است.

    از این گذشته، طبق گزارش ها، ترامپ در آستانه شورش با متحدان هنوز نامش در ویلارد تماس تلفنی برقرار کرد. و همانطور که در جلسه استماع کمیته عمومی که در 13 ژوئیه تلویزیون پخش شد، فاش شد، ترامپ شخصاً می‌خواست که سخنرانان گردهمایی شامل جونز باشد.

    اما با توجه به نقش بزرگ جونز و استونز در 6 ژانویه، تبادل صریح بین این دو نظریه‌پرداز توطئه تقلب در انتخابات پیشرفت بزرگی است زیرا کمیته منتخب مجلس نمایندگان به کار خود ادامه می‌دهد.

    توییتر این هفته از این خبر که دو سال از آخرین پیامک های تلفن همراه الکس جونز، بنیانگذار Infowars، به طور تصادفی توسط وکلای خود لو رفت و به زودی در دست کمیته 6 ژانویه خواهد بود، خوشحال شد.

    استفان رودز، بنیانگذار Oath Keepers، مهمان مکرر Infowars بود و جوزف بیگز، رهبر Proud Boys مستقر در فلوریدا، که ظاهراً یکی از بازیگران اصلی شورش بود، کارمند سابق Infowars است.

    جونز که دادگاه سندی هوک او در مورد افترا و خسارات وارده اکنون در زادگاهش آستین تگزاس به پایان می رسد، با استفاده از Infowars دعوت ترامپ را برای مبارزه با انتخابات «دزدیده شده» به میلیون ها شنونده خود منتشر کرد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    در آستانه شورش، جونز آنجا در هتل ویلارد اینترکانتیننتال بود، مرکز فرماندهی که متحدان کلیدی ترامپ از جمله رودی جولیانی، استیو بنن و جان ایستمن برای استراتژی‌سازی با یکدیگر ملاقات کردند. و در 6 ژانویه، جونز در کنار همکار تحریک کننده راست افراطی، علی الکساندر، از ایلیپس به کاپیتول راهپیمایی کرد.

    استون زمانی که در ماه دسامبر به مدت 90 دقیقه در مقابل کمیته 6 ژانویه حاضر شد از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرد.

    رودز و بیگز هر دو در زندان‌های فدرال هستند و در انتظار محاکمه به دلیل توطئه فتنه‌انگیز به اتهام توطئه با دیگر اعضای گروه خود برای متوقف کردن خشونت‌آمیز شمارش آرای انتخاباتی در ۶ ژانویه هستند.