اقلام اضافی با علامت‌گذاری طبقه‌بندی شده در واحد ذخیره‌سازی ترامپ یافت شد

FBI از اظهار نظر خودداری کرد. نمایندگان ترامپ نیز فوراً به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این منابع با تایید گزارشی که روز چهارشنبه در واشنگتن پست منتشر شد، گفتند، اسناد اخیراً در تأسیساتی نه چندان دور از استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ پیدا شد و به FBI تحویل داده شد.

کشف اسناد جدید شواهد دیگری است که نشان می‌دهد ترامپ و تیمش به طور کامل از احضاریه هیئت منصفه صادر شده در ماه مه برای جستجوی همه اسناد طبقه‌بندی‌شده هنوز در اختیارشان نبودند.

این جست و جو پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو در ماه مه احضاریه ای را صادر کرد و خواستار بازگرداندن اسناد محرمانه ای شد که از کاخ سفید با ترامپ خارج شده بود. در ماه ژوئن، وکلای رئیس جمهور سابق در نامه ای به وزارت دادگستری گفتند که تمام اسناد دارای علامت طبقه بندی بازگردانده شده است.

دو نفر از آشنایان به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که در جستجوی اسنادی که به دستور وکلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام شد، دو سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده در انباری در فلوریدا کشف شد.

این کشف تقریباً چهار ماه پس از آن صورت می‌گیرد که مأموران FBI یک حکم بازرسی در اقامتگاه ترامپ در فلوریدا را اجرا کردند و بیش از 100 سند با علامت‌های طبقه‌بندی را پیدا کردند، از جمله برخی از آنها که کاملاً محرمانه بودند.

وزارت دادگستری تحقیقات جنایی فعالی را انجام داده است که آیا اسناد کاخ سفید کشف شده در مار-آ-لاگو مورد سوء استفاده قرار گرفته و همچنین مانع از اجرای عدالت شده است.

ایمیل‌های GSA که قبلاً توسط NBC News به دست آمده بود نشان می‌دهد که دفتر ترامپ با اداره خدمات عمومی فدرال ترتیبی داده بود که شش پالت جعبه از یک انبار در ویرجینیا به پایین بیچ پالم غربی و مار-آ لاگو در جولای 2021 منتقل شود. ایمیل‌ها نشان می‌دهند که پالت‌ها در آگوست سال 2021 تحویل داده شدند که چهار پالت به انبار و دو پالت به Mar-a-Lago رفتند.

ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده و در عوض مدعی شده است که این اسناد دارایی شخصی او بوده و او تمامی اسنادی را که در اختیارش بوده از حالت طبقه بندی خارج کرده است.

وکلای ترامپ ماه گذشته یک شرکت خارجی را برای جستجو در انبار و مکان‌های دیگر استخدام کردند. واحد ذخیره سازی که در آن اسناد جدید پیدا شد در وست پالم بیچ بود. ماهیت اسناد فاش نشده است. یکی از منابع گفت که ترامپ هرگز داخل انبار نبوده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع