افسر نیروی دریایی آمریکا در ژاپن به دلیل سقوط مرگبار با زندان مواجه است

کلمه ای که به ذهن ما می رسد انصاف است. درک آلکونیس، پدر آلکونیس، از دانا پوینت، کالیفرنیا، گفت: ما می خواهیم با او به دلیل یک تصادف منصفانه رفتار شود. ما احساس نمی کنیم که اینطور بوده است. می دانیم که اینطور نبوده است. و این نگران هستیم که پسرمان به دلیل تصادف به سه سال زندان محکوم شده است.»

آسوشیتدپرس نمی‌تواند با خانواده‌های قربانیان تماس بگیرد، زیرا اسامی آنها در پرونده‌های دادگاه بررسی شده توسط AP ویرایش شده است.

اینکه بعداً چه اتفاقی افتاد و چرا، محل بحث است. اما منجر به سه سال زندان شد.

آنها بخشی از کوه را بالا رفته بودند و در ماشین برگشته بودند و به سمت ناهار و بستنی در نزدیکی کوه فوجی رفتند. آلکونیس در حال صحبت با دختر 7 ساله‌اش بود که خانواده‌اش می‌گویند ناگهان بیهوش پشت فرمان سقوط کرده است. می گویند او آنقدر از این کار خارج شده بود که نه فریاد دخترش برای بیدار شدن و نه ضربه برخورد او را بیدار نکرد.

اریک فلدمن، استاد حقوق ژاپن در دانشگاه پنسیلوانیا، گفت که غریزه به ویژه در ژاپن قابل درک است، جایی که سیستم عدالت کیفری برای ابراز پشیمانی ارزش قائل است و گاهی اوقات پرداخت به قربانیان می تواند از تعقیب کیفری جلوگیری کند. این سیستمی است که تمرکز ویژه ای برای خدمت به منافع قربانیان دارد.

با این حال، در این مورد، پرونده جنایی از بین نرفته است، و سوزی آلکونیس گفت که ناامیدکننده است که به نظر می رسد نمایش های پشیمانی می تواند واقعاً علیه پسرش در دادگاه کار کند. او برای پسرش احساس نگرانی می کند، از تأثیر ماندگار این پرونده بر حرفه نظامی او مطمئن نیست، اما همچنین برای قربانیان درد دارد.

سوابق دادگاه به زبان انگلیسی که توسط AP به دست آمده است نشان می دهد که قاضی نسبت به ادعای بیماری کوهستان ابراز تردید کرده است، با استناد به اظهارات اولیه از Alkonis به پلیس که در آن گفته بود پس از رانندگی در پیچ های کوهستانی احساس خواب آلودگی کرده است.

جلسه آتی آخرین تحول در پرونده آلکونیس، 34 ساله، متخصص در جنگ های زیردریایی و مهندسی آکوستیک است که نزدیک به هفت سال را در ژاپن به عنوان یک داوطلب غیرنظامی و افسر نیروی دریایی گذرانده است.

طبق گفته های خانواده و حامیان آلکونیس، افسر نیروی دریایی به طور ناگهانی در ماشین از هوش رفت و باعث شد که پس از ابتلا به بیماری حاد کوهستان، پشت فرمان به زمین بیفتد. دادستان‌های ژاپنی و قاضی که او را محکوم کرده‌اند، ادعا می‌کنند که او در حالی که خواب‌آلود بود، به خواب رفت و از انجام وظیفه خودداری کرد تا فوراً خود را کنار بکشد.

پس از تصادف در نزدیکی فوجینومیا، او توسط مقامات ژاپنی دستگیر شد و به مدت 26 روز در سلول انفرادی در بازداشتگاه پلیس نگهداری شد، چندین بار در روز مورد بازجویی قرار گرفت و بر اساس بیانیه حقایق ارائه شده توسط یک فرد، تحت درمان یا ارزیابی پزشکی قرار نگرفت. سخنگوی خانواده این بیانیه می‌گوید زمانی که مقامات آمریکایی برای بازداشت آلکونیس و بازگرداندن او به یک پایگاه آمریکایی وارد شدند، او قبلاً توسط ژاپنی‌ها بازداشت شده بود.

این پرونده در شرایطی پیش می‌رود که ژاپن درباره رفتار بد، هرچند پراکنده، ده‌ها هزار نفر از نیروهای آمریکایی در این کشور و این احساس که با آنها رفتار ترجیحی داده می‌شود، نگرانی‌های طولانی‌مدت وجود دارد. تحقیقات AP در سال 2014 نشان داد که در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در ژاپن، اکثر نیروهای نظامی که در سال‌های اخیر در جرایم جنسی مقصر شناخته می‌شوند، به زندان نمی‌روند و مجرمان به طور معمول با تنزیل مقام، جریمه یا اخراج از ارتش مجازات می‌شوند.

او گفت: «کسانی هستند که تصمیمات واقعاً بدی می‌گیرند و برای افرادی که تصمیم‌های بد می‌گیرند رحمت وجود دارد. “ما احساس می کنیم که دوست داریم کمی رحمت کنیم زیرا ریج تمام عمر خود را صرف تصمیم گیری های خوب کرده است. و بعد اینکه تصادفی از بین برود، قبلاً به شدت به یک خانواده صدمه زده است – و به این یکی آسیب می رساند.»

او بعداً به احساس بیماری کوهستانی ناگهانی شهادت داد – یافته‌ای که با تشخیص یک متخصص مغز و اعصاب در ژوئن 2021 تأیید شد – اما قاضی گفت که چنین احساسی باید با راندن آلکونیس از کوه کاهش می‌یابد.

قاضی گفت که اگرچه می‌توان تصور کرد که آلکونیس از بیماری کوهستانی خفیف رنج می‌برد، اما تصور اینکه او اصلاً احساس خواب‌آلودگی نمی‌کرد به ناتوانی ناگهانی تبدیل شده بود دشوار است.

واشنگتن (AP) – برای ریج آلکونیس، ستوان نیروی دریایی ایالات متحده که در ژاپن زندگی می کند، یک سفر بهاری با همسر و سه فرزندش به کوه فوجی به عنوان اوقات فراغت و خانوادگی قبل از اعزام مورد انتظار بود.

یکی از سخنگویان نیروی دریایی گفت که آلکونیس همچنان در حال انجام وظیفه است و نیروی دریایی به او و خانواده‌اش “مراقبت و حمایت کاملی که نیاز دارند” ارائه کرده است. یک وکیل برای Alkonis از اظهار نظر خودداری کرد.

ریج از روز اول، دقیقه اول گفته است: تنها کاری که او می خواهد انجام دهد کمک به این خانواده است. سوزی آلکونیس، مادرش، گفت: او بار اتفاقات آن روز را احساس می کند. “همه ما انجام می دهیم.”

____

خانواده می‌گویند که توسط وکیل آلکونیس تشویق شده‌اند تا همکاری کنند، اقرار به گناه کنند و به خانواده‌های قربانیان غرامت بپردازند – که با امضای توافقنامه ۱.۶۵ میلیون دلاری که حدود نیمی از آن از پس‌انداز، دوستان و خانواده جمع‌آوری شده بود، انجام دادند.

در 29 مه 2021، با نزدیک شدن به مأموریت، خانواده او برای پیاده‌روی و گشت و گذار در کوه فوجی به راه افتادند.

با این حال، این مورد متفاوت است، زیرا آلکونیس متهم به اقدام با قصد شوم نیست و او و خانواده اش می گویند که اقدامات مکرری برای ابراز پشیمانی و پذیرش مسئولیت انجام داده اند.

در بهار 2021، پس از یک دوره مأموریت های زمینی، بومی کالیفرنیای جنوبی در حال آماده شدن برای استقرار به عنوان رئیس بخش در ناوشکن موشکی USS Benfold بود.

نویسندگان آسوشیتدپرس ماری یاماگوچی در توکیو و لولیتا سی. بالدور در این گزارش مشارکت داشتند.



Source link

فلدمن گفت: “یک دیدگاه کلی وجود دارد که آنچه شما نمی خواهید در ژاپن انجام دهید این است که به اعلام بی گناهی خود ادامه دهید.”

او به اتهام رانندگی سهل انگاری و منجر به مرگ متهم شد و اکتبر گذشته به سه سال زندان محکوم شد. این اتهام در ژاپن تا هفت سال حبس دارد. درخواست تجدید نظر کرده است.

بدون توجه به علت، خودروی آلکونیس به خودروهای پارک شده و عابران پیاده در یک پارکینگ منحرف شد و به یک زن مسن و دامادش برخورد کرد که هر دو بعداً جان باختند. در حالی که یک دادگاه ژاپنی قرار است روز چهارشنبه به درخواست تجدیدنظر درباره حکم زندان آلکونیس رسیدگی کند، والدین او برای عملی که به گفته آنها چیزی بیش از یک تصادف وحشتناک نبود، اما دادستان ها آن را سهل انگاری مرگبار می دانند، تقاضای ملایمت می کنند. او در ژاپن به سر می برد تا درخواست تجدید نظر شود.