افسر موتورسیکلت ریاست جمهوری رفتار ترامپ در 6 ژانویه را شرح می دهد

هاچینسون به پنل گفت: «رئیس‌جمهور به سمت جلوی خودرو رسید تا فرمان را بگیرد. “[Secret Service agent Bobby] انگل بازوی او را گرفت و گفت: “آقا، باید دستت را از روی فرمان بردارید، ما به بال غربی برمی گردیم.” ما به کاپیتول نمی رویم.»

در حالی که مقامات سرویس مخفی ناشناس قبلاً گفته بودند که اورناتو، انگل و راننده ناشناس لیموزین ریاست جمهوری با سوگند شهادت خواهند داد که حساب هاچینسون نادرست است، آنها تاکنون این کار را نکرده اند. هر سه وکیل خصوصی نیز استخدام کرده اند.

رابینسون که در تحقیقات کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان نیز شاهد است، گفت: «ما چندین بار آن را شنیده‌ایم، زمانی که در کاروان خودرو بود. «فکر می‌کنم در طول سخنرانی، کمی بعد، او سخنرانی را تمام کرده بود، که رئیس‌جمهور داشت وارد کاروان می‌شد و ناراحت بود. و او شدیداً می خواست به کاپیتول برود.”

رابینسون گفت که اکنون احساس آرامش می‌کند که سرویس مخفی به خواسته رئیس‌جمهور برای رانندگی به کاپیتول پاسخ نداد و افزود که حضور ترامپ انگیزه بیشتری برای شورش‌گران ایجاد می‌کرد.

یکی از افسران سابق که در 6 ژانویه 2021 بخشی از کاروان خودروی دونالد ترامپ بود، روز دوشنبه گفت که ترامپ از اینکه اجازه داده نشد به حامیانش در حمله به ساختمان کنگره ملحق شود، “ناراحت شده” است.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

مارک رابینسون، یک افسر پلیس بازنشسته دی سی که در خودروی جلویی کاروان ترامپ در 6 ژانویه بود، به سی ان ان گفت که ترامپ پس از سخنرانی خود در تجمع “سرقت دزدی” در Ellipse را ناامید کرد تا از ساختمان کنگره بازدید کند.

به گزارش Salon، نماینده زوئی لوفگرن (D-Calif.)، یکی از اعضای کمیته 6 ژانویه، به خبرنگاران گفت: “بعضی از افسران گفتند که خواهند آمد و با سوگند صحبت خواهند کرد.” آنها وارد نشده‌اند و اخیراً وکیل خصوصی داشتند، که غیرعادی است، اما آنها حق دارند این کار را انجام دهند.»

او ادامه داد: «و حتی وقتی از بیضی خارج شدیم، دوباره تکرار شد. … این یک بحث داغ در لیموزین بود. و او می‌خواست حتماً به کاپیتول برود.»

به نظر می رسد اظهارات رابینسون با شهادت کسیدی هاچینسون، دستیار کاخ سفید، مطابقت دارد که ترامپ در 6 ژانویه با جزئیات سرویس مخفی خود درگیر شد و سعی کرد فرمان لیموزین ریاست جمهوری را به امید رانندگی به ساختمان کنگره بگیرد.

هاچینسون گفت که این داستان توسط آنتونی اورناتو، رئیس سابق عملیات کاخ سفید برای او بازگو شده است.

“من فکر می کنم که احتمالاً شورش های بیشتری را تشویق می کرد. و [the rioters would have] رابینسون به سی ان ان گفت که احساس می کنم حمایت می شود. “اگر کاروان ریاست جمهوری به حمایت از آنها می آمد… فکر می کنم شورشیان احتمالاً احساس می کردند که از حمایت رئیس جمهور برخوردار هستند.”