افراط گرایان راست از این هزینه های جدید دولت متنفر خواهند شد

این یک لحظه بسیار مهم برای کنگره است تا این تعهد بودجه را تأیید کند، و نه تنها به دلیل انتقال قریب الوقوع قدرت در مجلس. با توجه به اینکه اکثریت جمهوری خواه آینده آماده تعطیلی کمیته منتخب در 6 ژانویه و باز کردن مجموعه ای از تحقیقات علیه وزارت دادگستری هستند، قانونگذاران این بودجه را تا ساعت یازدهم تضمین کردند – چیزی مطمئن نیست.

لوریا گفت: «امیدوارم این بودجه توسط وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی برای تسریع در اجرای عدالت در پرونده‌های 6 ژانویه و شناسایی و مبارزه با تهدید فزاینده تروریسم داخلی در ایالات متحده برای ایمن نگه داشتن جوامع ما استفاده شود.»

نماینده Elaine Luria (D-VA)، که در کمیته منتخب 6 ژانویه خدمت می کرد، به Daily Beast گفت که این بودجه «برای ارائه پشتیبانی، ابزار و منابع مورد نیاز به وزارت دادگستری برای پیگرد موفقیت آمیز این افراد و تأمین عدالت ضروری است. “

چندین کارشناس خارجی که دیلی بیست با آنها تماس گرفت، گفتند که افزایش بودجه برای این تلاش های فدرال قابل توجه است. اما مایکل ژرمن، یکی از همکاران مرکز عدالت برنان، استدلال می‌کند که در حالی که کنگره مقابله با تهدید افراط گرایی داخلی را در اولویت قرار داده است، آنها از لحاظ تاریخی در تشویق مجریان قانون فدرال نیز برای انجام این کار تلاش کرده‌اند.

به طور کلی، omnibus بودجه وزارت دادگستری را 10 درصد نسبت به سال مالی 2022 افزایش می دهد.

در حالی که همه به جز تعداد معدودی از جمهوری خواهان مجلس به همه چیز رای منفی دادند، این قانون با 18 رای جمهوری خواه به تصویب سنا رسید و تعدادی از این سناتورها به طور خاص از افزایش بودجه FBI حمایت کردند.

فراتر از آن، حمله کاپیتول نمادی از روند گسترده تر افزایش افراط گرایی داخلی و تروریسم بود که ایالات متحده را فراگرفته است، موجی که اف بی آی وظیفه مقابله با آن را بر عهده دارد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

آلمان در ادامه متهمان 6 ژانویه گفت که مجریان قانون فدرال از “مشکل منابع” رنج برده اند که به تأخیر در پیگرد قانونی برخی از نقض های فاحش قانون کمک کرده است.

تاکنون نزدیک به 1000 نفر به خاطر اقدامات خود در آن روز دستگیر یا متهم به جرم شده اند، اما صدها مورد از این پرونده ها هنوز حل نشده است. با توجه به اینکه وزارت دادگستری تخمین می زند که 2500 نفر در 6 ژانویه وارد کاپیتول شده اند، هنوز احتمال دارد در موارد بسیار بیشتری اتهامات وارده شود. در ماه ژوئیه، ان‌بی‌سی نیوز نگرانی گسترده‌ای را در میان صفوف دادستان‌های فدرال گزارش داد که آنها بودجه و «نیروی انسانی» برای رسیدگی به حجم کار فشرده ندارند.

ترامپ فوراً به گزارش کمیته 6 ژانویه که او را برای شورش ها مقصر دانسته پاسخ می دهد

مایکل لیبرمن، مشاور ارشد سیاست تنفر و افراط گرایی در مرکز حقوقی فقر جنوبی، از سطوح “بی سابقه” سرمایه گذاری omnibus در ظرفیت وزارت دادگستری برای مقابله با خشونت ناشی از نفرت استقبال کرد.

تقریباً دو سال پس از هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، دستگاه مجری قانون فدرال مملو از پرونده های 6 ژانویه است و احتمالاً تا سال های آینده نیز چنین خواهد بود. وزارت دادگستری آن را “گسترده ترین تحقیقات” در کل تاریخ خود نامیده است.

اما لیبرمن استدلال کرد که کنگره و دولت بایدن برای جلوگیری از افراط گرایی در حال افزایش باید “کارهای بیشتری انجام دهند” و SPLC قصد دارد بر روی این موضوع تمرکز کند که آیا آنها در ابتکارات ضد افراط گرایی و خشونت خود و همچنین برنامه ریزان و مجرمان موفق عمل می کنند یا خیر. و تامین کنندگان مالی شورش کاپیتول “با عواقب قابل توجهی پاسخگو هستند.”

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

ژرمن گفت: «مشکل هرگز کمبود منابع یا فقدان اختیار برای تحقیق درباره برتری‌طلبان سفیدپوست و مبارزان راست افراطی نبوده است.

این دو هدف در لایحه بودجه پایان سال 1.7 تریلیون دلاری به بیش از 4000 دلار، موسوم به لایحه omnibus، که قرار است رئیس جمهور جو بایدن پس از تصویب آن توسط هر دو مجلس کنگره امضا کند، تدوین شده است.

تصویرسازی عکس توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/Getty Images

مشخص می کند که وکلای فدرال ایالات متحده بودجه کلی 2.63 میلیارد دلاری دریافت خواهند کرد که افزایشی 212 میلیون دلاری یا 9 درصدی را نسبت به سال مالی 2022 به منظور حمایت بیشتر از تعقیب قضایی مربوط به حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره و پرونده های تروریسم داخلی دریافت خواهند کرد. بر اساس یک برگه اطلاعات دموکرات مجلس نمایندگان.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

رای به نفع omnibus، به ویژه مفاد آن برای افزایش بودجه برای پیگرد قانونی 6 ژانویه، خشم بسیاری از جناح راست ترامپیست را برانگیخته است. نماینده دن بیشاپ (R-NC)، یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار، این مفاد را در یک تاپیک طولانی توییتر از عناصر غیرقابل قبول لایحه همه‌پرسی گنجانده است و تعدادی از تأثیرگذاران محافظه‌کار این خشم را تشدید کرده‌اند. مولی همینگوی، نویسنده افکار فدرالیست، نیز در مقاله ای در مورد حمله به رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل (R-KY) در مورد همه چیز، بودجه وزارت دادگستری را مورد تمسخر قرار داد.

سازمان‌دهنده 6 ژانویه، سازمان جوانان راست‌گرا را در فستیوال کنایه‌های شورش کپیتال روشن می‌کند

قانونگذاران دموکرات از بودجه omnibus به عنوان گامی ضروری برای اطمینان از برخورداری دولت فدرال منابع مورد نیاز برای تکمیل وظیفه بی سابقه پیگردهای 6 ژانویه و همچنین جلوگیری از خشونت بیشتر افراطی استقبال کردند.

در همین حال، اداره تحقیقات فدرال بودجه 11.3 میلیارد دلاری را برای سال آینده دریافت خواهد کرد. این افزایش 570 میلیون دلاری یا 5 درصدی نسبت به سال گذشته است که به گفته دموکرات های مجلس نمایندگان “برای تلاش برای تحقیق در مورد خشونت افراطی و تروریسم داخلی” است. این رقم همچنین 5 درصد بیشتر از آنچه بایدن در درخواست بودجه سال 2023 خود از کنگره خواسته بود است.

تصویرسازی عکس توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/Getty Images

قانونگذاران دموکرات در یکی از آخرین اقدامات خود قبل از اینکه کنترل مجلس ایالات متحده را کنار بگذارند، کاری را انجام دهند که جمهوری خواهان تقریباً مطمئناً هرگز انجام نمی دهند: به طور قابل توجهی منابع دولت فدرال را برای محاکمه شورشیان 6 ژانویه و مقابله با افراط گرایی داخلی گسترش دهند.

او گفت: «هنوز افراد زیادی هستند که در آن روز در ساختمان کنگره مرتکب خشونت علیه مجریان قانون شدند که هنوز متهم نشده اند.

به گفته ژرمن، اغلب تعریف FBI از آنچه که تروریسم داخلی یا افراط گرایی را تشکیل می دهد، با کنگره متفاوت است و معمولاً به گونه ای است که به بازیگران جناح راست اجازه می دهد از نظارت دقیق تر فرار کنند.

لیبرمن گفت: «قانون ابزاری صریح برای مقابله با نفرت و افراط گرایی است. ما نمی توانیم راه خروج از این تهدید را دستگیر یا پیگرد قانونی کنیم.»