اف‌بی‌آی خانه بایدن را بازرسی کرد، اسنادی را پیدا کرد که دارای علامت طبقه‌بندی شده بودند

بائر گفت FBI از کاخ سفید درخواست کرده است که در مورد جست وجو قبل از انجام آن اظهار نظر نکند و وکلای شخصی و وکلای کاخ سفید بایدن در آن حضور داشته باشند. او افزود، اف‌بی‌آی «دسترسی کامل به خانه رئیس‌جمهور داشت، از جمله یادداشت‌های دست‌نویس، پرونده‌ها، اوراق، صحافی‌ها، یادگاری‌ها، فهرست‌های کارها، برنامه‌ها و یادآوری‌های مربوط به دهه‌ها قبل».

بایدن گفت که “به طور کامل با هم همکاری می کند و مشتاق است که این موضوع به سرعت حل شود.”

وی افزود: وزارت دادگستری موادی را در اختیار گرفت که در حیطه تحقیقات خود تلقی می کرد، از جمله شش مورد شامل اسنادی با علائم طبقه بندی و مواد اطراف، که برخی از آنها مربوط به خدمات رئیس جمهور در مجلس سنا و برخی از آنها بود. از زمان تصدی وی به عنوان معاون رئیس جمهور.”

روز پنجشنبه، بایدن اظهار داشت که «هیچ چیزی وجود ندارد» در مورد کشف اسناد، که به یک دردسر سیاسی برای رئیس جمهور تبدیل شده است و تحقیقات وزارت دادگستری در مورد حفظ اسناد طبقه بندی شده و سوابق رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، پس از ترک قدرت را پیچیده کرده است.

اکتشافات سند بایدن و تحقیقات درباره ترامپ که در دست بازرس ویژه جک اسمیت است، تفاوت قابل توجهی دارند. وزارت دادگستری می‌گوید که ترامپ در اوایل سال ۲۰۲۱ پس از خروج از کاخ سفید، صدها پرونده طبقه‌بندی شده را با خود برد و ماه‌ها در برابر درخواست‌ها برای بازگرداندن آنها به دولت مقاومت کرد. بایدن در هر مرحله با تحقیقات وزارت دادگستری همکاری می کند، اگرچه هنوز سوالاتی در مورد شفافیت او با مردم باقی مانده است.



منبع

باب بائر، وکیل شخصی رئیس جمهور، گفت که بازرسی کل ساختمان نزدیک به 13 ساعت به طول انجامید. اسناد با علامت‌های طبقه‌بندی مربوط به دوران حضور بایدن در سنا و معاونت ریاست‌جمهوری بود، در حالی که یادداشت‌ها مربوط به دوران معاونت او بود.

مریک گارلند، دادستان کل، رابرت هور، دادستان سابق مریلند ایالات متحده را به عنوان مشاور ویژه برای تحقیق در مورد هرگونه تخلف احتمالی پیرامون اسناد بایدن منصوب کرده است.

این جست و جو بیش از یک هفته پس از آن انجام شد که وکلای بایدن شش سند طبقه بندی شده دیگر را در کتابخانه خانگی رئیس جمهور از دوران معاونت رئیس جمهور پیدا کردند، و تقریباً سه ماه پس از آن که وکلا تعداد کمی از اسناد طبقه بندی شده را در دفاتر سابق وی در مرکز پن بایدن در مرکز پن بایدن پیدا کردند. واشنگتن.

رئیس جمهور و بانوی اول جیل بایدن هنگام تفتیش خانه در خانه نبودند. آنها آخر هفته را در خانه خود در ساحل Rehoboth، دلاور سپری می کردند.

ریچارد ساوبر، وکیل کاخ سفید روز شنبه گفت: «رئیس‌جمهور از ابتدا متعهد به رسیدگی مسئولانه به این موضوع بوده است، زیرا این موضوع را جدی می‌گیرد. وکلای رئیس جمهور و دفتر مشاور کاخ سفید به همکاری با وزارت دادگستری و مشاور ویژه ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل شود که این روند به سرعت و کارآمد انجام می شود.

بایدن به خبرنگارانی که در جریان بازدید از خسارات طوفان در کالیفرنیا از او بازجویی کردند، گفت: «ما متوجه شدیم که تعداد انگشت شماری از اسناد در مکان اشتباهی ثبت شده است. ما بلافاصله آنها را به آرشیو و وزارت دادگستری تحویل دادیم.»

واشنگتن (AP) – وکیل رئیس جمهور روز شنبه گفت که FBI خانه رئیس جمهور جو بایدن را در ویلمینگتون، دلاور بازرسی کرد و شش سند اضافی حاوی علائم طبقه بندی را پیدا کرد و همچنین برخی از یادداشت های او را در اختیار گرفت.