اعضای کمیته 6 ژانویه می گویند ترامپ در یک گردهمایی اف بی آی را “هیولاهای شرور” خطاب می کند ممکن است تحریک باشد.

در عین حال، رئیس جمهور سابق با تحقیقات متعدد در مورد تلاش خود برای براندازی شکست خود در انتخابات 2020 مواجه است، به طوری که کمیته 6 ژانویه اعلام کرد که ترامپ عمدا به دنبال تحریک هواداران خود برای حمله به ساختمان کنگره در یک سخنرانی تحریک آمیز قبل از شورش بوده است.

وقتی جیم آکوستا مجری برنامه از لوفگرن پرسید که آیا اظهارات ترامپ تحریک آمیز است یا خیر، او گفت: “خب، احتمالاً بله.”

نماینده لیز چنی، یکی از دو جمهوری خواه حاضر در کمیته، گفت نشان می دهد ترامپ عمدا به دنبال تحریک خشونت بود.

وزارت دادگستری نسبت به افزایش شدید تهدیدات مقامات FBI در پی این حمله هشدار داده است و چندین نفر دیگر را که ادعا می کند علیه آژانس تهدید کرده اند دستگیر کرده است.

ترامپ گفت: «اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری به هیولاهای شرور تبدیل شده‌اند که توسط وکلای چپ‌گرای افراطی و رسانه‌هایی کنترل می‌شوند که به آن‌ها می‌گویند چه کاری انجام دهند… و چه زمانی این کار را انجام دهند».

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

ترامپ در راهپیمایی روز شنبه اف‌بی‌آی را «هیولاهای شرور» نامید که تحت کنترل رادیکال‌های چپ‌گرا هستند.

  • پیش از 6 ژانویه، ادعاهای گزافی برای تحریک افکار عمومی مطرح شد و این چیزی است که در اینجا اتفاق می افتد.

    دو عضو پانل در 6 ژانویه هشدار دادند که ترامپ ممکن است با این سخنرانی حملاتی را به FBI تحریک کند.

  • ترامپ و متحدانش پس از این حمله، مجموعه‌ای از حملات خشمگین را علیه آژانس انجام دادند. سناتور لیندزی گراهام هفته گذشته هشدار داد که در صورت متهم شدن رئیس جمهور سابق، حامیان ترامپ دست به شورش می زنند و این امر باعث شد منتقدان بگویند او تهدیدی پنهان کرده است.

    ترامپ در تظاهراتی در پنسیلوانیا برای نامزدهای میان دوره‌ای حزب جمهوری‌خواه مدعی شد که یورش اف‌بی‌آی در ۸ اوت به تفرجگاه مار-آ-لاگو او در فلوریدا بخشی از توطئه دشمنان سیاسی او بود.

    ترامپ هرگونه تخلف در رابطه با شورش را رد کرده است. روز جمعه، او همچنین گفت که در صورت انتخاب مجدد، می تواند برای همه کسانی که در رابطه با این حمله محکوم شده اند، عفو کند.

    این حمله پس از آن صورت گرفت که اف‌بی‌آی املاک مار-آ-لاگو ترامپ را جستجو کرد و اسناد مخفی دولتی را پیدا کرد.

  • ترامپ

    اعضای کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا گفتند که انتقادهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از اف بی آی در راهپیمایی روز شنبه ممکن است راهی برای تحریک حامیان او به خشونت باشد.

    اف‌بی‌آی معتقد است که ترامپ ممکن است چندین قانون را در انتقال اسناد بسیار محرمانه و سایر سوابق دولتی به مار-آلاگو پس از خروج از قدرت نقض کرده باشد و دستیاران او سعی کرده‌اند مانع تحقیقات آنها شوند.

    لوفگرن به مورد اخیر یکی از حامیان ترامپ اشاره کرد که به دفتر FBI در سینسیناتی پس از ارسال پیام‌هایی در مورد یورش به مار-آلاگو به صورت آنلاین حمله کرد. این هوادار بعداً توسط مأموران انتظامی کشته شد.

    چنی که اخیراً در پی کمپین ترامپ از کرسی کنگره برکنار شد، در توییتی نوشت: «ترامپ به مجریان قانون حمله می‌کند و باز هم از زبانی استفاده می‌کند که می‌داند خشونت را تحریک می‌کند. تنها یک گروه از آمریکایی‌ها شانس کاهش این خطر را دارند – جمهوری‌خواهان». .

    نماینده زوئی لوفگرن، نماینده دموکرات کالیفرنیا در کمیته 6 ژانویه، اظهارات مشابهی را در مصاحبه یکشنبه با CNN بیان کرد.

    اگر جمهوری خواهان من نتوانند برای جلوگیری از این امر گام بردارند، آنها در مورد همه آنچه که در پی خواهد آمد تقصیر خواهند داشت.»

    او ادامه داد: «من فکر می‌کنم هدف این است که مردم را علیه مأموران مجری قانون سوق دهد. و ما دیده‌ایم که گاهی این لفاظی‌ها به افرادی می‌رسد که آماده عمل به آن هستند.»

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 3 سپتامبر 2022 با حامیان خود در Wilkes-Barre، پنسیلوانیا صحبت می کند.اسپنسر پلات/گتی ایماژ