اعدام را در میان دعوای تزریق کشنده تنظیم نکنید

لودن بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در شهرستان Itawamba در سال 1982 به تفنگداران دریایی پیوسته بود. او در عملیات طوفان صحرا خدمت کرد و در سال 1998 به مدرسه استخدام رفت.

در سال 2015، لودن به چهار زندانی محکوم به اعدام دیگر می سی سی پی در یک دادخواست فدرال پیوست که پروتکل تزریق کشنده این ایالت را به چالش کشید. می سی سی پی این پروتکل را بازبینی کرد تا در صورت عدم دریافت تیوپنتال یا پنتوباربیتال، استفاده از میدازولام را مجاز کند.

لودن چندین درخواست تجدیدنظر در مورد محکومیت خود ارائه کرد، اما آنها ناموفق بودند.

دفتر دادستان کل می سی سی پی در 4 اکتبر از دادگاه عالی ایالت خواست تا تاریخ اعدام لودن را تعیین کند.

دفتر دادستان کل ایالت نوشت که ادامه چالش با پروتکل تزریق کشنده “موانعی برای تنظیم اعدام لودن نیست.”

دفتر دادستان کل نوشت، در طول جلسه محاکمه لودن پس از اعتراف به گناه، او از شهود دولتی بازجویی نکرد، به شواهدی که دادستان ها نشان دادند اعتراض نکرد و هیچ مدرکی برای کمک به پرونده خود ارائه نکرد.

توماس ادوین لودن جونیور یک استخدام‌کننده سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده است که در سال 2000 به تجاوز جنسی و قتل یک پیشخدمت 16 ساله محکوم شد. لودن که اکنون 58 ساله است، از سال 2001 در محکومیت اعدام به سر می برد، زمانی که به قتل، تجاوز جنسی و چهار فقره اتهام ارتکاب جرم جنسی اعتراف کرد.

یک اعدام در نوامبر گذشته اولین اعدام می سی سی پی در 9 سال گذشته بود. آمپول کشنده ای به دیوید نیل کاکس تزریق شد که در سال 2012 در حالی که مادرش در حال مرگ بود به قتل همسرش و تجاوز جنسی به دختر جوانش اعتراف کرده بود.



منبع

فرارو مخالفت کرد.

یک قاضی منطقه فدرال دستوری برای جلوگیری از استفاده از پنتوباربیتال یا میدازولام مرکب توسط ایالت صادر کرد، اما پنجمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده این حکم را لغو کرد. این پرونده به دادگاه منطقه بازگشته و حل نشده است.

فرارو نوشت: «به خصوص برای این دادگاه نامناسب است که تاریخ اعدام را تعیین کند، در حالی که دادگاه فدرال در بحبوحه نظارت مستقیم بر روند کشف و آماده کردن پرونده برای محاکمه بر اساس ماهیت است.

جکسون، خانم (AP) – وکیل او می گوید که می سی سی پی نباید برای زندانی که 21 سال در انتظار اعدام است، تاریخ اعدام تعیین کند، زیرا او بخشی از یک دعوای حقوقی فدرال است که روش اعدام ایالت را به چالش می کشد.

گری در راه بازگشت به خانه از کار به عنوان پیشخدمت در رستوران خانواده اش در جامعه دورسی ناپدید شد. دادستان ها گفتند که او آخرین بار در حال خروج از پارکینگ رستوران دیده شده است. بستگان ساعتی بعد خودروی او را در حالی که کیفش هنوز داخلش بود و چراغ های خطر چشمک می زد پیدا کردند. جسد او روز بعد در ون لودن پیدا شد.

بر اساس اسناد دادگاه، لودن لیسا ماری گری را ربود که در 22 ژوئن 2000 در کنار جاده ای در شهرستان ایتاوامبا در شمال می سی سی پی گیر افتاده بود. این اسناد نشان می دهد که لودن چهار ساعت را به تجاوز و ضرب و شتم جنسی سپری کرده است و سپس او را خفه کرده و او را تا حد مرگ خفه کرده است.

آخرین اعدام می سی سی پی در نوامبر بود.

استیسی فرارو، وکیل لودن، روز جمعه پاسخی ارائه کرد. او در اعتراض به تعیین تاریخ توسط دادگاه، گفت که لودن «همه راه‌حل‌های ایالتی و فدرال» را برای جلوگیری از اعدام انجام نداده است.